Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door meske, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meske

meske Lid

19 jun 2008
    51
    0
    6
    Hallo allemaal,

Zoals een aantal van jullie wel zullen weten begint volgende week de ramadan. Ik zou hier graag aan mee willen doen, maar ik twijfel een beetje aan het volgende.

Als de ramadan begint, zou ik net mijn eisprong hebben gehad en daarna dus 2 wachtweken hebben voordat ik ongi wordt of niet. Denken jullie dat het invloed heeft als ik in mijn wachtweken zit en mee doe aan de ramadan?? Ik bedoel dan zou de kans groot zijn dat ik juist niet zwanger raak, omdat juist heel mijn eetpatroon veranderd of denken jullie dat dit geen kwaad kan??

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en dat jullie me verder kunnen helpen.

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb geen verstand van de ramadan maar voor zover ik weet heeft je eet en drink patroon weinig tot geen invloed op het wel of niet zwanger worden. Ik zou dus zeggen dat het geen kwaad kan. Ik zou dan wel zo gezond mogelijk eten en drinken wanneer dat wel mag mocht je zwanger zijn.

3. meske

meske Lid

19 jun 2008
    51
    0
    6
    Zodra ik weet dat ik zwanger ben, stop ik met de ramadan.
    Het gaat mij eigenlijk voornamelijk om de 2 weken tussen de eisprong en het wachten op je ongi of eventuele zwangerschap.

Maar wel een goede tip om in ieder geval op de tijden dat we mogen eten en drinken zo gezond mogelijk te doen.

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb zelfs nog gewoon alcohol gedronken en rauw melkse kaas gegeten tussen ovulatie en positieve test dus denk echt dat het geen kwaad kan. In ieder geval veel succes ( met klussen en de ramadan).

5. Loe

Loe Niet meer actief

Meske, nee hoor ik denk het niet. Denk dat je met een gerust hart mee kunt doen. Zorg er als je kan wel extra voor dat je goed vitamientjes binnenkrijgt en vlees/vis.

6. Loe

Loe Niet meer actief

mag ik vragen: ben je turks?

7. meske

meske Lid

19 jun 2008
    51
    0
    6
    Dank je voor jullie reacties.

Ik ben geen turkse, 100% Nederlands.

8. Loe

Loe Niet meer actief

och, nou ja helaas voor mij, wilde je alvast heeeeeeeeeeeel erg vooruit fijn suikerfeest wensen in t arabisch/turks. Maar dan in t nederlands: succes tijdens de ramadan en alsvast fijn suikerfeest!

9. meske

meske Lid

19 jun 2008
    51
    0
    6
    Hahah ik spreek wel turks hoor!
    Heb een Turkse man, dus heb het turks al aardig onder de knie!

Iyi Bayramlar!

10. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Het is zelfs zo dat de eertse twee weken van de zwangerschap (als je technisch gezien nog niet kunt weten dat je zwanger bent) je vruchtje niets van jouw eetgewoontes meekrijgt. Het vruchtje leeft dan van zichzelf. Na die twee weken, als je dus kunt weten dat je zwanger bent, leeft het vruchtje van jou en merkt het wat jij naar binnenwerkt. Grappig he? Heeft moeder natuur geregeld.

Misschien dat het wel invloed heeft op je cyclus en je ei, maar dat weet ik eigenlijk niet...

Volgens mij kan de ramadan dus gewoon doorgaan voor jou. Is een mooi principe en komt vanuit een goede gedachte.

Succes xx

11. meske

meske Lid

19 jun 2008
    51
    0
    6
    Bedankt voor je reactie en is inderdaad erg grappig van moeder natuur.

12. Loe

Loe Niet meer actief

Alvast (erg ver vooruit hoor haha), ook van een Nederlandse maar doe toch mijn best:

ramazan bayramin kutlu olsun!

13. meske

meske Lid

19 jun 2008
    51
    0
    6
    Dank je wel.

Doe jij ook mee aan de ramadan???

14. Loe

Loe Niet meer actief

Merhaba! nee hoor, ben nederlandse met nederlandse man. Maar vindt t wel zo leuk om een beetje met elkaars tradities en feesten mee te leven. Toch?

15. meske

meske Lid

19 jun 2008
    51
    0
    6
    Dat is inderdaad erg leuk!

Deel Deze Pagina