kleine slaapkamer, extra bed in woonkamer?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Naomi86, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    ik moet nog even, maar lag vanmorgen in bed te denken dat onze slaapkamer toch wel erg klein is, en als we bijv. mijn zus,zwager en hun 3 kinderen op kraamvisite krijgen, de slaapkamer echt bomvol is en ze niet eens kunnen zitten :('

nu zat ik te denken om een 1persoonsbed in de woonkamer te zetten voor tijdens de kraamvisite, en daarbij kan ik dan tussen door gewoon lekker in de woonkamer liggen met tv en uitzicht!

wie heeft hier ervaring mee?

2. knofje2008

knofje2008 Niet meer actief

Is gewoon op de bank zitten geen optie?

3. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    gemeente Buren
    ja dat natuurlijk liever, maar heb zo her en der gelezen en gehoord dat de eerste dagen soms geen pretje zijn om te zitten:)

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen en 2 uur na de bevalling heb ik manlief gevraagd en bed te regelen voor de woonkamer ;). In Friesland heb je ene hulpmiddelen dienst en we konden gratis (vanuit basisverzekering) een speciaal bed lenen (gelijk hoog genoeg voor de kraam) en waarbij het hoofdeind omhoog kon, bed mag je 6 weken kosteloos lenen en ze brengen en halen het op. Ze hebben het bed hier zelf in elkaar gezet. Mijn man heeft 's morgens gebeld en voor 12:00 stond het bed. Ik heb het al positief ervaren al heb ik daardoor misschien wat te weinig gerust omdat ik vaak beneden ging liggen ipv boven slapen:)

5. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    gemeente Buren
    we hebben nog een 1persoonsbed op zolder staan, kratjes eronder en klaar. dat is het probleem niet. ook vind ik het wel fijn om gewoon in de woonkamer te zijn, ook vanwege de honden, wil ze er gelijk zoveel mogelijk bij houden, en dat kan natuurlijk niet in de slaapkamer, daar mogen ze niet komen.

maar nog meer ervaringen zijn welkom!

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Als er zoveel mensen tegelijk op kraambezoek komen, dan kunnen er ook een paar in de woonkamer op hun beurt wachten, als jij nog zo zwak bent dat je in bed moet blijven liggen. Of bijv. juist die drie kinderen (daar zit je direct na je bevalling toch niet echt op te wachten in je kamer of wel?). Dan is het juist ook wel fijn als je een rustige plek hebt, waar niet teveel mensen tegelijk kunnen komen. En als je je goed genoeg voelt, dan kun je hopelijk ook wel weer een half uurtje in de kamer komen zitten bij al het bezoek.

Je weet het toch niet vantevoren, mijn eigen ervaring is dat ik de eerste dag na de bevalling wel min of meer in bed heb doorgebracht, maar daarna kon ik wel weer beneden erbij zitten als ik dat wilde. De eerste avond bij de oudste heb ik ook beneden gezeten, omdat mijn opa en oma langskwamen en die konden de trap niet op.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zat 3 uur na de bevalling alweer op de bank, bij beiden. Heb nooit in bed gelegen overdag tijdens de kraamtijd. Natuurlijk weet je van tevoren niet hoe je je voelt, ik was behoorlijk 'gehavend' na de bevalling van de oudste maar ik wilde toch het liefst gewoon beneden zitten. En of je nu op de bank hangt of in bed ligt/zit....dat scheelt natuurlijk niet veel.

8. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als je je zo slecht voelt dat je in bed moet liggen heb je misschien ook niet echt zin in de hele familie om je heen... Ik zat gewoon op de bank als we visite kregen, was ik het zat of werd ik moe trok ik me terug in de slaapkamer.

9. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Het ligt er aan hoe je je voelt, maar ik ben twee uur na m'n bevalling heerlijk op de bank gaan zitten. Met hechtingen en al hoor.
    En zoals de meiden hierboven ook al zeggen, als je zo zwak bent dat je in bed moet blijven dan hoef je ook je hele slaapkamer niet vol met visite te hebben.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ligt eraan hoe je je voelt.. Bij de eerste voelde ik me echt niet goed (zware bevalling, onder verdoving gehecht). Toen moest ik ook een paar dagen in het zkh blijven. Maar met zoiets thuis had ik ook mijn tijd willen nemen om rustig in mijn kamer te zijn. Dus even 15 minuten bij de visite en dan weer weg. Meer had ik toch niet gered.
    En juist omdat het zo beurs was, was half zitten/liggen in bed niet fijn. Liever zitten op een stevige stoel, zodat de onderkant steun krijgt. Dus ook bij de 1e zat ik op dag 2 al op de stoel, of ik lag helemaal plat in bed..

Bij de 2e zat ik na 3 uur al tafel te eten. Geen enkel probleem.

Maar in beide gevallen was een bed niet nodig geweest. Mijn zusje had wel een bed in de kamer ivm het niet op kunnen hogen van hun bed. Dat bed hebben ze ook alleen gebruikt voor de kraam-controles, niet om overdag te rusten..

11. Janne263

Janne263 Lid

5 feb 2011
    54
    0
    0
    Ik zal wel raar zijn, maar ik snap niet dat je mensen in je slaapkamer wilt die er anders ook niet komen. Ik heb van de 1e niet in bed gelegen, zelfs geen middagdutje maar hij sliep dan ook lief s'nachts. Ik liep gewoon rond en zat op de bank of een stoel. Pas na een week de eerste kraamvisite, ivm borstvoeding zat ik daar eerder niet echt om te springen, we moesten er zelf al zo aan wennen. Mede daarom zaten we denk ik zo in een goed ritme en is de baby nooit overprikkeld geweest en kon ik veel tijd in het borstvoeden steken. Voeden wilde ik tenslotte ook niet met mensen erbij.

Maar een bed in de kamer, dat kan je idd mss altijd nog regelen bij de thuiszorg na bijv een keizersnede, ik vermoed dat er dan wel meer bedrust nodig is.

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier eerst 2 dagen ziekenhuis (vanwege de baby, met mij ging het super) Maar thuis helemaal niemand in bed ontvangen. Als we visite kregen gewoon altijd beneden.

Maar wat er al gezegd wordt: zou gewoon even afwachten hoe het gaat na de bevalling. Dan is een bed voor beneden eventueel snel genoeg geregeld via de thuiszorg.
    (na 2 dagen ziekenhuis was ik zo blij dat ik eindelijk weer eens lekker kon bankhangen. Had wel hechtingen maar 0,0 last van gehad)

13. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    gemeente Buren
    oke bedankt meiden!
    ik denk dat ik gewoon afwacht straks hoe ik me voel. het is voor mij natuurlijk ook allemaal nieuw. en over mensen in je slaapkamer, bij mijn zussen lagen ze allemaal in bed, dus vandaar, heb er toch een beetje een beeld van.
    ik hoop dat ik me gewoon goed genoeg voel dat ik gewoon lekker in mijn hoekie in de bank kan zitten als er visite is.:)

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het kan zijn dat je liever op een (harde) eetkamerstoel zit, dan een zachte bank.. Maar dat moet je even proberen..

Deel Deze Pagina