Bestaat er zoiets als een landelijk protocol voor inleiden? Heb je bijvoorbeeld het recht om op een bepaald moment ingeleid te worden? Ik vind overal andere antwoorden en wil weten wat mijn rechten zijn (morgen 41 weken). Mag je bij een inleiding ook zelf het ziekenhuis bepalen? Met het ziekenhuis hier dichtbij heb ik vervelende ervaringen en de gynaecoloog krijgt hele slechte beoordelingen online, met een ziekenhuis 15 minuten verderop heb ik wel goede ervaringen.
Ben benieuwd ik heb hier deze week ook een topic over geopend. Volgens mij is het maar net in welke regio je woont en welke vk je treft. Maar ik wil ook graag antwoord op jouw vraag
Ik weet niet of er een landelijk protocol is .. In regio utrecht is bij de meeste ziekenhuizen het zo dat je vanaf 41 wkn zelf mag kiezen voor inleiding . Persoonlijk vind ik na 41 wkn doorlopen ook onverantwoord , ik ben zelf kraamverzorgster en heb genoeg "nare" verhalen gehoord en gezien over situaties waarin vrouwen langer doorlopen dan 41 wkn. Ikzelf ben bij beide kindjes ook ingeleid , en als deze zwangerschap ook weer niet uit zichzelf begint gaat dit weer gebeuren . Bij mn eerste woonde ik ergens anders ( net in brabant ) en het plaatselijke ziekenhuis vond ik helemaal niks . Voelde me daar niet serieus genomen. Heb dat aangegeven en ben gaan bellen naar andere ziekenhuizen . Ik kon toen gewoon overstappen naar een voor mij goed en bekend ziekenhuis en ben dus ook daar ingeleid ! Dus in principe had ik dus een vrije keus hierin!! Suc6 En hopelijk beval je snel !
Hier in de ziekenhuizen in Nijmegen is het ook zo dat ze vanaf 41 weken inleiden op verzoek. Geen idee of dit landelijk is.