Heeft er iemand ervaring met een bevalling of keizersnede bij 35 weken? Ik krijg deze week een geplande keizersnede bij 35 weken en ik vroeg me af wat ik kan verwachten hoe het met de kleine zal gaan. Ik zou natuurlijk zo snel mogelijk naar huis willen samen, maar ik ben mij bewust dat dat nog een tijdje gaat duren.
Niet met deze termijn, maar wel met keizersnede. Eerste paar dagen zijn pittig en tot 6 weken erna mag je weinig doen (eerste weken wilde ik dat ook niet, dat scheelt) Normaal mag je met een ks na een paar dagen naar huis, ivm bloeddruk mocht ik op dag 6. De kleine zal wellicht een tijdje moeten blijven, hoe lang ligt denk ik ook aan de reden voor zo'n 'vroege' bevalling.
Ik heb bij onze jongste een spoed keizersnede gehad met 34 weken. Eigenlijk zou ik smorgens een "geplande" keizersnede krijgen, maar ze konden niet langer meer wachten. (Met ons kleintje ging het niet goed) Mijn keizersnede zelf was eigenlijk een hel, maar zou het zo weer (laten) doen. (Alles voor het kindje) Gezien t aantal zwangerschaps weken zal je kleintje nog wel even in het zh verblijven. Mits het op goed gewicht is, zelf kan drinken, warmhouden etc. Ik moest na de keizersnede eigenlijk 5 dgn blijven. Ik heb de keizersnede op maandag gehad en woensdag was ik al thuis.
Ik ben bevallen via een keizersnede met 35 weken en 5 dagen. Ons meisje deed het meteen erg goed en mocht meteen bij mij op de kamer (heeft ongeveer 20 minuten in de couveuse gelegen). Keizersnede viel me reuze mee.
Ik ben met precies 35 weken bevallen via een keizersnede. Was geen geplande, ik kreeg uit het niets mega veel bloedverlies en weeën. Hier ging het met de kleine meid niet goed, helaas. Haar longen bleken achteraf niet rijp genoeg. Hierdoor kreeg ze complicaties, onder andere ademhalingsproblemen en een klaplong. Vanuit ons streekziekenhuis moesten we naar UMC Nijmegen, daar konden ze haar beter helpen. Ik mocht gelukkig mee, want ik mocht nog niet ontslagen worden uit het ziekenhuis. Na 3 dagen werd ik ontslagen uit het ziekenhuis. Wat inhield dat ik 2 keer per dag naar het ziekenhuis ging, terwijl ik zou moeten herstellen van mijn keizersnede. Gelukkig mocht onze dochter weer snel terug naar het streekziekenhuis. Het bezoeken van onze dochter ging zo wat makkelijker. Hier is ze nog een week geweest. Vaak is het beleid dat een baby mee naar huis mag als het alle voedingen zelf mag drinken. Echter hadden wij het geluk dat we haar mee mochten nemen met de neussonde. Ikzelf ben verpleegkundige, dus ik in dit thuis ook doen. Na een week ging de sonde eruit en dronk ze al haar voedingen zelf. Wat ik zelf het pittigst vond was dat ik een keizersnede heb gehad en hier niet goed van kon herstellen, omdat ik ook veel op bezoek wilde bij mijn kleine meisje. Inmiddels is het drie weken geleden en met haar gaat het super. Mijn herstel gast nu ook goed, nu ik lekker thuis kan blijven.