kittenexplosie

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 17 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi,

mijn vriend en ik zaten net op de site van redcat, een organisatie die katten/kittens opvangt en een huis voor ze zoekt.

ze hebben echt ontzettend veel kittens nu die een baasje zoeken! echt zo zielig!

we hebben al 2 katten, een mannetje en een vrouwtje en zitten er heel sterk aan te denken een kitten erbij te nemen. de ruimte hebben we zeker, wonen wel op een flat maar op de eerste etage dus ze kunnen naar buiten.

wie heeft er 3 katten? maakt het nu echt een groot verschil of je er 2 of 3 hebt? hoeveel kattenbakken gebruiken jullie, 1 of 2? wat is het beste, een mannetje of een vrouwtje erbij?

we willen echt heel graag een 3e erbij maar vragen ons af of het verstandig is. misschien zouden we ook moeten wachten tot na de bevalling, maar aan de andere kant heb ik nu de tijd om aan zo'n beestje te besteden.

groetjes Marieke
    (ps, mensen die een kat willen, now is the time :) )

2. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    hai hai

ik had in het verleden 4 katten,wij hadden op elke verdieping een kattenbak staan,dus in totaal 3

Ik had 1 kater en 3 poezen,katers vechten toch sneller.... of je moet er van die "bitches"-poezen tussen hebben hihihihi

idd heb je nu de tijd ervoor,maar bedenk je wel of je dat na de bevalling ook nog hebt....

hopelijk heb je er wat aan! :D

3. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ik heb ook 3 katten,3 dames. Heb ze met hun drieen op de flat gehad 2 jaar maar dat was veel vechten want 3 katten op een flat is toch teveel..Ondanks dat ik een behoorlijke flat had. Ik ben gaan verhuizen en nu heb ik een huis met tuin en dat gaat prima. Af en toe wel vechten maar dat zijn dames. Ik gebruikte toen 3 bakken,voor elke kat eentje want mijn zwarte ging er anders naast plassen. Wel fijn dat je katten naar buiten mogen! Bij mij wilde ik dat niet in de flat,te drukke straten e.d. Ik heb helaas geen ervaring met katers,heb toevallig altijd poezen gehad! (de volgende word een kater hihi)

4. Marieke1983

bedankt voor jullie reacties!

de stelregel is 1 kat per kamer zeg maar, nu hebben we 4 kamers waarop ze mogen komen en een enorme gang en keuken, dus dat zou voldoende moeten zijn. en dat ze naar buiten mogen scheelt idd een hoop.

onze kater is echt een goedzak, die vindt alles prima en zal een kitten wel accepteren. misschien kunnen we beter naar het karakter van een kitten kijken dan naar het geslacht..

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Een jaar of 3 geleden wilde wij ook nog een kitten erbij. We hadden al 2 katten, broer en zus. Ze waren toen 6,5 jaar. De kater kan vrij dominant zijn. We wisten niet of het kleintje een kater of een poes was, het was een rood katje.

Toen we het katje in huis hadden voelde ik me enorm schuldig tegen over de katten. Ze zijn altijd samen geweest en ineens is daar zo'n kleintje. De poes liep alleen maar te blazen en de kater deed ook niet super vriendelijk.

Als het niet ging mochten we het katje weer terug brengen. Dat hebben we uiteindelijk gedaan.
    Ik zat ook steeds te denken dat wanneer het een katertje zou zijn en over een half jaar zijn mannelijke hormonen door zijn lijf zouden gieren dit geen goede combi zou zijn met de andere kater.

Dus ik zou niet voor 2 katers gaan. De kans dat het vechten wordt zit er in.

6. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Wij hebben er ook drie vorig jaar april kregen we de derde erbij de andere twee hadden we al vijf jaar hier zijn het dikke maatjes liggen heerlijk met hun drieen bij elkaar te slapen.

7. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb 6 katten
    5 poezen en een katertje
    Ze zijn bijna allemaal geholpen behalve onze nieuwe poes Stumpy
    Dat maakt ook een heel verschil
    Katers moet je altijd laten helpen om zwerven te voorkomen
    Ze blijven binnen 500 m van het huis lopen namelijk als ze geen balletjes meer hebben en worden extreem lief!

Ik zou nagaan of het financieel ook kan als bv 1 kat ziek is of word
    Je weet nooit welke ziektes je nieuwe poezel heeft
    Met 6 katten hebben we vorige jaar 1000 euro moeten uitgeven aan hun
    Niesziekte periode en 2 die een zwak gestel hebben
    Oog probleem hier en vlooien + wormen kuren daar

Begrijp me goed i love my cats!
    Maar het is zoooo duur allemaal als er een ziekte periode aan de gang is...

Dit doet me pijn om dit te typen,maar als ik kon kiezen had ik liever maar 1 gehouden en was gestopt nadat er 1 was overleden en 1 die was weggelopen door jaloerzie...
    Door het hele gebeuren rond "Awww wat een lieve kitten" en "wat sneu dat die en die mensen hun kat weg gedaan hebben" heb ik er namelijk 3 bijgenomen...

8. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wij hebben er op het moment 5 waarvan 2 kittens die over een maandje naar een nieuw huisje gaan.

2 jaar geleden woonde we nog op een flat en toen hadden we ook 3 katten (2 poesjes en 1 kater) en dat ging eigenlijk prima.De 2 poesen hadden we al (zijn van mij en mijn broer, woonde toen samen met broer) en toen mijn vriend bij ons introk hebben we er een kater bij gehaald.

De twee poesjes wonen nu bij mijn broer en wij hebben er nu zelf buiten de kater nog een kater en poes bij genomen (broer en zus) en onderling gaat het eigenlijk heel erg goed.
    Ze spelen lief samen en leven eigenlijk zomers 90% buiten als ze binnen komen willen ze binnen 2 minuten weer naar buiten.

Dus tjha zomers is het heel goed te doen maar in de winter vinden wij het eigenlijk een beetje teveel van het goede, ze zijn alle 3 behoorlijk speels waardoor ons huis als we niet uitkijken snel een ravage is. Overal haren en natte pootjes door het huis omdat ze toch even naar buiten willen (veelal om te plassen/poepen dat doen ze namelijk liever niet in de kattenbak).

We houden zielsveel van de beetjes en zullen ze nooit weg doen maar als ik had mogen kiezen dan had ik bij 1 kat gelaten.

Dus tjha het is zo lastig om te zeggen en super persoonlijk, irriteer je je nu al soms aan je katten oid dan moet je het echt niet doen want dan wordt het alleen maar erger....

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wij hebben twee poezen van 1 jaar oud. Dus samen opgegroeid, hebben NOOIT ruzie!

Nu hebben we een nestje van 5 kittens van 5 weken oud.

Er zit een bijzonder mooi poesje tussen die mijn vriend graag wilt houden. Maar ik zie het niet zitten om 3 poezen te hebben...
    Ik verschoon nu al elke dag het grit in de kattenbak, echt elke dag nieuw grit erin! Ik wil ze graag goed voedsel geven dus dat kost ook geld.
    En laten we de haren niet vergeten in huis: ik stofzuig en dweil elke dag het huis grondig.
    (onze poezen kunnen namelijk niet naar buiten)

Een 3de bezorgt me alleen maar meer werk en ik vind 2 poezen echt een mooi getal.

Met een baby erbij binnenkort zit ik ook niet op een 3de poesje te wachten.

@ puzzcat24
    precies! Alle kittens zijn zoooo lief en schattig. Je wilt ze het liefst allemaal houden. En voor je het weet heb je er 6.. Dat is bij mijn moeder dus ook zo gegaan.

10. Marieke1983

wij zitten idd ook met haren, een van onze katten haart nooit en de ander een complete vacht elk uur zo onderhand...

we hebben een robomop gekocht, die zetten we elke dag aan en dat scheelt enorm!
    kattenbak is ook een hoop werk...er zou er eentje bij moeten komen. mijn vriend doet ie altijd en hij zegt het geen punt te vinden. oke, prima.

financieel kan het makkelijk. katten kunnen idd duur zijn qua medische kosten, maar die zijn niet zo'n probleem.
    en laten helpen doen we altijd. sowieso als je via redcat een kitten aanschaft is dat verplicht (zij vangen immers straatkatten op, en het doel is het aantal straatkatten te beperken) de castratie/sterilisatie zit net als de entingen en het chippen in de aanschafprijs inbegrepen.

@puzzycat, wat je schrijft is heel herkenbaar, ik heb ook gevoelsmatig de neiging iedere kat zonder baasje in huis te nemen maar dat kan natuurlijk niet. ik heb met mijn vriend afgesproken dat een derde absoluut de allerlaatste is. daar houden we ons ook wel aan.

we gaan er goed over nadenken en dit weekend de knoop doorhakken.

11. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Als je besluit om een kleine kittentje erbij te nemen wel een fototje laten zien he? :p

Ohh en voor de andere katten freaks
    Katjes met een snorretje heten in de kattenwereld KITLERS
    Ik laat zien waarom hihi ;)

Cats That Look Like Hitler!

Op de link zie je onze ingestuurde foto van snorrie hihi
    Links boven op de rode bankstel

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik heb al ruim 6 jaar twee poezen, zusjes van elkaar. In mijn oude huisje ging dat nooit zo heel soepeltjes samen, op de één of andere manier zaten ze elkaar toch in de weg. Toen kregen ze een luik, maar daar durfden ze niet doorheen... ;) Dus die moest altijd open staan, haha! Maar er waren teveel andere katten in de buurt en daar werden ze nou ook niet relaxter van.
    Na een paar jaar gingen we samenwonen in dit huis, een bovenwoning met aan de achterkant een hele grote afgesloten gemeenschappelijke binnentuin, zeg maar oerwoud (echt niemandsland). Hier bloeiden ze helemaal op, hadden alle ruimte samen en ze hadden nooit meer ruzie. Dus we besloten een kitten erbij te nemen. Mijn man had nog nooit een kitten zien opgroeien en dat leek hem wel leuk en we hadden de ruimte EN het leek me beter voor de andere poezen om aan te wennen ipv een grote sterke volgroeide kater in hun territorium en ik zou wel 10 katten willen als het zou kunnen dus dat was een done deal. Maar wel wilden we een katertje voor het evenwicht. Het was in het najaar en er waren geen kittens in de opvang, dus we hebben een kitten via MP gekocht. Een raskatje maar dat maakte ons niet uit, het was het enige katje beschikbaar op dat moment. En het was in een periode dat ik er veel tijd aan kon besteden dus de kitten gehaald. Hij was zooooo schattig maar het was een raar verhaal hoor, want hij was veel te mager en veeeeeeel te klein.

Nou blijk ik niet zoveel verstand van katten te hebben gehad als ik altijd dacht, want onze kater-kitten bleek een poes!!! :D Dus TOCH drie poezen in plaats van twee poezen en een kater, haha!

Lang verhaal kort: drie meiden was niet altijd even rustig ;) maar het ging, zeker toen ze allemaal een eigen vast plekje hadden gevonden. We hadden maar 1 kattenbak, want mijn twee oudste meisjes doen het altijd buiten dus alleen onze kitten deed het op de bak. En ook kun je net altijd veel zeggen over het karakter want de kitten was heel bedeesd in het begin en ontpopte zich al gauw tot een plagerig en HEEL speels poesje terwijl de andere poezen veel rustiger zijn en dat gedoe maar vervelend en overdreven vonden. :)

Helaas is na ongeveer een jaartje één van mijn oudere meisjes heel plotseling overleden en nu vind ik het wel even goed met twee. Soms kriebelt het wel weer hoor, maar ik gun de oudste ook haar rust dus daarom houden we het even zo.

Ik zou zeggen: volg je gevoel!!! Dat zegt wel ja of nee, toch?

13. Marieke1983

mijn gevoel zei heel hard JA!! en dat van mijn vriend ook.

het is iets sneller gegaan dan verwacht, we zijn langs het asiel geweest en zijn nu een 8 weken oud schildpad poesje rijker :) ze is heel ondernemend en nieuwsgierig, helemaal niet bang. toen onze andere katten op haar afkwamen begon ze superhard te spinnen. het ging gelukkig gelijk goed.

foto komt nog, ze wil nog niet op de foto gezet worden maar ik blijf proberen :)

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    JIPPIEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat noem ik nog eens een verantwoorde "impulsaankoop", hahaha!
    Wat heerlijk, geniet ervan en gauw een fotootje hoor, daar hebben mijn hormonen behoefte aan... ;)

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Leuk!

Ik wilde net een heel verhaal gaan typen dat ik zelf 3 katten niet veel verschil vind met 2...en dat het hier juist super gezellig is!
    We hebben 2 katers en 1 poes en het is nog nooit vechten geweest...ja af en toe een tik....maar niets ergs!

Super leuk! Ik ben benieuwd!

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Er staan er idd wel echt erg veel op zeg! Jeetje!

17. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    gefeliciteerd met je nieuwe poesje!! wij hebben ook 3 katten 2 katers 1 geholpen 1 open en een open poes! 1de kastreerde kater gaat naar buiten. ze hebben hier nooit ruzie. maar dat komt omdat ik 2 noorse boskatten heb en die zijn heel sociaal. de poes is echt een moederfiguur voor de katers. ze wassen elkaar allemaal. de leeftijden van de katten is 5 jaar 2 jaar en 1 jaar. over een maand verwachten we ons eerste nestje dus dan hebben we ongeer 8 katten! waarvan we er 1tje houden. dus dan hebben we er 4!

xxx sky

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Nou, ik heb dus 2 poezen van 1 jaar oud.

En nu dus het tweede nestje achtereen.. het eerste nestje is al weg. Nu, een nestje van 5 kittens.
    Oefffff..... ben er wel erg klaar mee!
    Ik vind het vooral NU vermoeiend.. Hoogzwanger en ook nog eens 5 drukke kittens waar continu op gelet moet worden, die ook een bak hebben die ik elke dag moet verschonen, een kitten die nog steeds naast de bak plast..
    Van mij mogen ze zo snel mogelijk naar hun nieuwe baasjes.

Mijn vriend wilt 1 kitten uit het nestje houden, maargoed, hij kan heel veel willen. Ik ben degene die altijd de katten verzorgt en de kattenbak doet. En straks ook nog een kindje!
    No thanks ;)

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Mijn ouders hebben er 6 en die zijn allemaal op verschillende tijden en leeftijden gekomen.
    Er zijn er hier 2 als volwassen kat (kater en poes) bij gekomen en toen zaten er al 3 je weet wel katers.
    Is nooit een probleem geweest en worden gewoon in de groep opgenomen.
    Ook de laatste twee kittens kwamen er zonder problemen tussen al laten ze natuurlijk wel eerst weten wie de baas is door ze even op hun plek te wijzen.

Persoonlijk vind ik het verschil tussen 2 of 3 katten niet groot helemaal niets als je er 6 gewent bent hahahaha.
    De katten hier komen alleen buiten in hun eigen ren in de tuin omdat de buren en overlast hoeven t hebben van 6 katten die buiten lopen.
    Ik weet iet hoe makkelijk jou andere katten zijn in de omgang met een derde kat in huis maar maak er geen poes pas van en laat ze het zelf tot op zekere hoogte uitzoeken.
    Uit de ervaring met de enige poes hier in huis weet ik dat ze niet makkelijk is en wat vel kan reageren op een ander in haar buurt.

20. Marieke1983

onze kater en de kitten gaan al heel goed samen. die 2 spelen al veel en zoeken elkaar ook al op.

onze poes is een beschadigd beestje en moet ook nog niets van de kitten hebben. maar dat komt nog wel.

al met al gaat het erg goed. het is wel weer even wennen echt te moeten opvoeden.. als ik r van de tafel afhaal springt ze er gelijk weer op, en dan 20x achter elkaar :)

Deel Deze Pagina