Uitscheuren of inknippen

Discussie in 'De bevalling' gestart door saartje27, 14 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier viel het hechten wel mee hoor. Heb alleen de hand van manlief bont en blauw geknepen :)
    Vond het zo'n eng idee een naald in je....
    Alleen de bekkenbodemspieren die voelde ik wel toen ze die hebben gehecht de rest voelde een beetje vreemd maar niet pijnlijk.
    Ik heb er wel bijna 8 weken over gedaan voor ik echt makkelijk kon zitten zonder dat er spanning op stond. :)

2. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    tijdens mijn bevalling ben ik ingeknipt.
    ik was al een uur aan het persen, waren al 24 uur bezig, en de kleine paste er echt niet door. ik voelde zelf al dat het aardig op spanning stond daar beneden.
    toen zei de gyn dat ze me een spuitje ging geven, en dan tijdens de volgende wee een knip ging zetten.
    ik vroeg toen gelijk aan haar of de kleine er dan ook echt die wee erna uitkwam, ja was haar antwoord.
    ze zou de knip zetten en de wee erna zou de kleine komen.
    ik blij want ik wilde dat die piepbevalling eens een keer afgelopen was. van mij had ze er op dat moment figuurtjes in mogen knippen ik was allang blij dat het einde nu echt in zicht was.
    van de spuit en de knip heb ik niets gevoeld, het hechten deed geen pijn maar je voelt wel dat ze aan het trekken zijn ed.
    net als je bij de tandarts een gaatje laat boren, het doet geen pijn, als je verdoofd bent, maar je voelt wel dat hij druk zet ed.

mijn knip is nu al helemaal genezen, had in totaal 8 hechtingen.

ik dacht dat de voorkeur uitging naar knippen omdat dit meer onder controle te houden is. bij een scheur weet je niet hoe en hoe ver dat het gaat scheuren, maar dit heb ik ooit ergens gelezen.

joyce

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben ingeknipt nadat ik een verdovingsspuit had gekregen.
    Niks van gevoeld!

Het hechten daarentegen........ :-#

4. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik ben geknipt en dit is doorgescheurd tot in de kringspier. Groot kind, klein gat.
    wel heb ik 7 maand last gehad van de wond door diverse oorzaken. Ben nu ook van plan in het zh te bevallen alleen al vanwege het knip-scheur en hechtrisico.

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb van het hechten trouwens ook niks gevoeld :)

6. liselotte

liselotte Actief lid

11 jun 2006
    446
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik moet eerlijk zeggen dat hoe langer het geleden het is hoe milder ik word, maar al met al...
    Ik kreeg en een groot kind (4360 gram) en hij lag met zijn neusje de lucht in (sterrekijkertje dus) Ik was al bijna 1,5 uur aan het persen en ik was blij dat de verlossing nabij was :) De gyn heeft me een verdoving gegeven en een knip gezet. Ik heb er niks van gemerkt. Ook kwam zij er bij het hechten achter dat ik voor 1/3 een totaalruptuur had, naast het knippen dus. Het hechten vond ik verschrikkelijk. Toch ging het genezen wel heel snel. De knip duurde eht langst, bleef idd bloeden, ging weer open etc. Toch kijk ik er niet met een vervelend gevoel op terug en ik zou het zo weer doen. Ik heb alleen nog last van de knip als het weer gaat veranderen ofzo of als we vrijen en dat vind ik wel heel vervelend. Het is niet anders en als ik dat lekkere bolle toetje van onze luuk zie is het allemaal vergeten!
    Geniet van je laatste loodjes en straks van een prachtig kindje!

liefs

7. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Bij mijn dochter een scheurtje, géén hechtingen (ze was 3000gram) en bij mijn zoon een mini-scheurtje (2910gram)... weet niet of het te maken heeft met het feit dat mijn kindjes klein waren. Geen last van trouwens! Een knip zag ik ook helemaal niet zitten! Ik ben er ook een beetje (boel) bang voor :oops:

8. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik ben 2 weken geleden bevallen van ons zoontje, zonder scheur of knip!

Het is erg belangrijk om naar de aanwijzingen van de verloskundige en kraamhulp te luisteren, dus stoppen met persen als zij dit zeggen.

Mijn zoontje woog 3760 gram en was 51 cm, dus het was wel een flinke baby voor zijn lengte.

Groetjes Saskia

P.S. Succes met de bevalling!

9. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Knippen? Ja, ik ben ingeknipt, maar heb er niets van meegekregen. Boeide me echt totaal niet. Dat ik me daar zo druk om had gemaakt.
    Ook mijn kleine mannetje (2810gr) moest na bijna een uur persen even geholpen worden, want hij had zijn hand er even tussen gepropt. Maar echt, dat knippen, niets van meegekregen.
    Meteen dezelfde avond al op de knip gaan zitten (auwa) maar binnen vijf dagen had ik nergens meer last van.

10. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Hetzelfde als jij, maar had 1 hechting, dat valt wel mee.

11. Sema

Sema Lid

24 jun 2007
    46
    0
    0
    Ik had ook een scheurtje. Ik kon in de kraamtijd al opstaan.

12. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Iedereen heeft er verschillende ervaringen mee ik ben ook ingeknipt voelde er niks van :confused: En nu moet ik zeggen dat ik daarna er bijna geen last van heb gehad. Liefs Vivian

13. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ben uiteindelijk gescheurd en heb gelukkig maar 3 hechtingen gekregen. Moet zeggen dat ik er maar weinig last van heb. Heb me dus druk gemaakt om niets... :(

14. HammyQ

HammyQ Actief lid

8 jun 2007
    115
    0
    0
    Ik ben ook ingeknipt na een uur persen en de kleine er toch echt niet uit kwam. De knip niet gevoeld maar ook ik het hechten des te meer :pale:

De bevallingspijn ben ik vergeten..alleen dat hechten blijft me m'n leven lang bij.

Deel Deze Pagina