Wie heeft er meerdere keren een keizersnede gehad, 3 of misschien 4 keer en kan mij er wat over vertellen? Mijn 1e keizersnede was spoed en mijn 2e zou een geplande keizersnede zijn maar mijn jongste kwam eerder waardoor ze met 8 cm ontsluiting een keizersnede hebben gedaan. Dus beide keren had ik ontsluiting. De eerste keer ging heel vlot maar de 2e duurde echt heel erg lang. Het snijden duurde lang en ze kregen mijn zoontje er moeilijker waardoor hij met een kleine vacuum eruit gehaald is. Is het zo dat iedere keizersnede langer gaat duren ivm litteken weefsel? De bevalling is een dingetje waardoor mijn man geen 3e wilt. Vandaar dat ik graag wat ervaringen lees zodat ik hem daarin gerust kan stellen.
Ik heb 3 keizersnedes gehad. De eerste 2 waren spoedkeizersnedes, de laatste was een geplande keizersnede. De laatste was een gentle sectio en een heel mooie ervaring. Het duurde inderdaad iets langer dan bij de eerste 2 om alles te hechten en mijn wond (aan de buitenkant) herstelde iets langzamer (lees dikke week ongeveer) dan de andere 2. Maar hier dus zeker geen negatieve ervaring met de 3e keizersnede. Een 4e durf ik zelf niet echt aan, als is daar geen medische onderbouwing voor.
Ik hoopte al dat jij het zou lezen en zou reageren omdat ik ergens anders al las dat je 3 keer een keizersnede hebt gehad. Zodra ik weer een keer bij de huisarts moet zijn ga ik vragen of ik contact op kan nemen met mijn gyn. Ik ben toch wel erg benieuwd wat haar advies zal zijn. Zodra ik weet of het mag kan ik mijn man misschien toch overtuigen. Wat fijn dat jouw 3e keizersnede zo'n goede ervaring was! Duurde het open maken ook langer vergeleken met de eerste 2 keer?
Het open maken ging net zo snel als eerdere keren, werd alleen allemaal iets relaxter gedaan dan bij de eerste twee, omdat er geen spoed bij was dit keer natuurlijk. Contact opnemen met de gyn is sowieso een goed plan. Na mijn 2e keizersnede zei mijn verloskundige in het ziekenhuis dat er mensen zijn die wel 8 keizersnedes krijgen (maar dat lijkt me wel erg veel)... Het herstel van de 3e verliep ook nog het meest spoedig, maar dat komt ook vast doordat ik daar geen uren weeën aan vooraf had gehad. Succes iig met jullie beslissing en mocht je nog vragen hebben, laat maar horen.
Ik heb er vier gehad... De eerste twee ongepland (spoed) de derde gepland en de vierde gentle sectio... Het herstel van de derde ging het vlotst, binnen 48 uur was ik weer thuis. Qua baarmoeder zou ik nog een vijfde kindje mogen krijgen maar wegens andere gezondheidsproblemen heb ik me laten steriliseren tijdens de laatste keizersnede.
Dank je wel! Stelt mij in ieder geval gerust! Een eventuele volgende moet gewoon relaxter gaan 😉 Hihi
Wauw wat goed zeg. Mijn gyn liet het toendertijd over komen dat ik geen hele grote kinderwens moest hebben.. Bij de 2e heb ik zelf om een keizersnede gevraagd ivm traumatische 1e bevalling.