Hallo, Bij mn eerste bevalling ben ik uitgescheurd en uiteraard gehecht Dit denk ik wel 2x omdat ik placenta resten had en dus geopereerd moest worden na een paar dagen thuis te zijn geweest. Heb een hele tijd last gehad van de hechtingen.. ik vroeg me af of ik nu weer zal uitscheuren lijkt me toch wel aangezien mn dochter helemaal niet groot was en ik toch uitscheurde ik vraag t omdat ik inene na de sex hele erge druk op vagina en billen heb en erg last van me onderbuik als ik loop dan ga ik door de grond Als ik naar de wc ben geweest doet het met afvegen erg pijn! Natuurlijk kan het gevoelig zijn na de sex maar dit is zo anders en de gedachte dat ik straks weer moet bevallen zitten me niet lekker als ik dan weer uitscheur en weer zoveel pijn heb daar beneden. . En als t nu al pijn doet.. ja wat staat me dan te wachten
hoi wat naar dat je zoveel last hebt zeg. Bij een eerste kindje scheur je meestal iets uit, dat heeft niet te maken met het feit of je kindje klein of groot is. Als je nu nog zoveel pijn hebt zou ik er wel naar laten kijken door een huisarts of verloskundige. Is het allemaal goed genezen? Kan littekenmassage of bekkenbodemfysiotherapie verbetering geven? Of heb je nu last van verzakkingsklachten? Bij een tweede bevalling is de kans op inscheuren veel kleiner! Mirjam
Bedankt voor je antwoord. . Het begon eigenlijk na de sex dat ik ontiegelijk last kreeg Nu is de pijn stukken minder maar wel gevoelig dus heb steeds t idee dat ik wel weer uit zou scheuren, liever niet maar alles voor de baby haha. Met obstipatie heb ik er soms last van door de druk. . Een baby geeft dat natuurlijk veel meer heb laatst de verloskundige al gebeld maar heb daar niet echt een antwoord op gehad alleen de vraag welk kleur t bloed was. .