Hai allemaal, Ik ben dinsdag bij gynaecoloog geweest voor controle en die zei je heb een grote baarmoeder dus we gaan een groei echo doen over 2 weken. Nu vroeg hij of er suikerziekte voorkwam in de familie maar ik zei nee.. Nu was ik vandaag bij me ma en die heeft dus toch zwangerschapssuiker gehad. Moet ik nu even bellen om dit Door te geven. Of wachten tot de 26ste dan heb ik afspraak staan. Alvast bedankt!
Ik zou het wel voor de zekerheid doorgeven want ik vermoed dat ze die suikertest dan misschien bij je willen doen? Ik dacht dat ze die tot 28 weken het liefst willen doen? Maar dat is misschien per VK verschillend?
Ik zou het wel even melden want kan erfelijk zijn. Maar wou ook even n hart onder de riem steken want mijn moeder had suiker in d'r zwangerschap, hoge bloeddruk en uiteindelijk zwangerschaps vergiftiging en ik had er helemaal niks van.
Altijd melden want suikerziekte type 1 en 2 en zwangerschap suiker kan kwaad zowel voor moeder als kind. er kunnen complicaties optreden en afwijkingen door komen. Ik heb zelf suikerziekte type 2 en het is heel belangrijk om de suikers goed onder controle te houden.
Ik zou even bellen. Zo'n testje is zo gebeurt, dan weet je het maar zeker. Ik moet dat laten doen met 24 weken.
Ik zou even bellen, ik heb een OGTT moeten doen omdat mijn moeder zwangerschapssuiker had. Die test nemen ze het liefste af tussen de 24 en 29 weken had ik begrepen van mijn verloskundige. Succes!
Mijn moeder had bij 1 zwangerschap zwangerschapssuiker, daarom moest met 27 weken ook mijn suiker nagekeken worden, geen dagcurve maar gewoon eenmalig dus tenzij die te hoog was. Zou het wel ff doorgeven.
Richtlijnen verschillen nogal geloof ik. Bij mijn controles heb je sowieso 2 test momenten erop, ongeacht of je extra risico hebt of niet. Maar voor zo ver ik weet en kan vinden is zwangerschapsdiabetes niet erfelijk. DM type 2 in de familie geeft wel verhoogd risico...maar dat is echt wat anders. Als je na de zwangerschap DM type 2 ontwikkeld, dan hebben de dochters wel verhoogde kans op zwangerschapsdiabetes. Tenminste....zo begrijp ik het. Zwangerschapsdiabetes | Diabetes Fonds
Thanks dames.. toch even gebeld en ze heb een notitie gemaakt. De 26ste afspraak dus zal dan wel horen hoe of wat