Oh, maar dat is hier ook zo. Er komt iemand langs om je welkom te heten in de buurt/dorp en eventueel te vertellen over de kerk en wat ze allemaal doen qua activiteiten in het dorp. Helemaal niet opdringerig ofzo, maar gewoon ter informatie. Niet dat we hier nou allemaal zo gelovig zijn, maar het is maar een klein dorp en als enige in de omgeving overwegend protestants. Toen ze hoorde dat mijn man en ik allebei Rk gedoopt zijn en we er verder niks mee doen en willen was het ook gewoon klaar. Niks opdringerig, gewoon gezellig... En ook al heb ik niks met de kerk, ik kan het wel waarderen dat men zo'n moeite doet om je welkom te heten in je nieuwe woonplaats... Ik krijg wel de indruk dat het een Protestants iets is, want in (overwegend) Katholieke dorpen heb ik dit ook nog nooit meegemaakt.
Nou ik heb geïnformeerd bij burgerzaken. Waarschijnlijk is de uitschrijving niet doorgegeven aan het GBA. Dus ik heb nog steeds de Sila stip. Dus ik moet het Sila opnieuw verzoeken mij uit te schrijven en dit later te checken in het GBA dat dit goed gegaan is. Ik vind het wel een beetje de omgekeerde wereld. Kennelijk kan ik alleen maar via de instantie waar ik vanaf wil komen vragen of ze mee willen werken en heb ik zelf vrij weinig over mijn gegevens te vertellen. Maar goed. Ik ga donderdagochtend het Sila wel even bellen voor een hernieuwde bevestiging. Verder worden mijn gegevens niet aan gekke instanties doorgegeven. Dus wel svb, pensioen, filliatieregister etc maar dat is akkoord voor zover ik daarvoor akkoord kan geven, maar dat is een andere discussie
dat je automatisch overgeschreven wordt is gelukkig niet bij alle kerken. PKN wel , Ik ga naar chr. ger. kerk en man ( hervormd ) is na ons trouwen in mijn kerk aangesloten. Keer op keer kregen we toch weer mensen van de hervormde kerk aan de deur. Altijd wel vriendelijk te woord gestaan hoor maar het heeft een tijd geduurt voordat we er vanaf waren. Vindt ook dat dit niet via de GBA moet.
In dit geval was het toevallig wel de katholiek kerk En ik ben het met je eens dat er niets mis is met iemand welkom heten en wegwijs make , maar ik kreeg geen welkomstpraatje maar een acceptgiro met het verzoek en bepaald percentage van mijn loon over te maken Heb daar natuurlijk niet op gereageerd (aangezien ik niet gedoopt ben, ging ik uit van een foutje), maar toen kwam er dus iemand aan de deur om te informeren naar de acceptgiro. De arme vrouw was ook ontzettend verbaasd dat ik aangaf niet eens gedoopt te zijn Heb zelf nog geïnformeerd bij de kerk en de gemeente maar niemand kon mij vertellen hoe ik van die Sila-stip af kan komen. Uitschrijven kan niet, want ik sta niet eens ingeschreven....