Hoi! Wij hebben 3 kindjes van bijna 5, 2.5 en 1 jaar. Nu zegt ons gevoel dat we samen nog voor een 4de kindje willen gaan. Alleen loop ik tegen praktische dingen aan. Lukt het financieel en vnl welke auto en inwelke prijsklasse? Welke auto hebben jullie? Groetjes!
In een Fiat Multipla kun je met 4 kinderen. Het is wel een lelijk ding, vind ik, maar hij is wel groot genoeg en niet duur.
Wij hebben met 4 kids een chrystler voyager. Wel duur in wegenbelasting, maar dat heb je al snel met een groter model auto. Wij hebben er nu 7 zitplaatsen in. Helemaal achterin een 3 persoons bank, op de middelste rij 2 losse stoelen met een ruimte over tussen de stoelen en voorin ook 2 losse stoelen. Je kan ook op de plekken met de stoelen, 3 persoonsbankjes plaatsen. Zowel de stoelen als het bankje kunnen eruit. In de "achterbak" heb je niet heel veel ruimte, maar onze 2 buggy's passen er in.
Vind ik persoonlijk erg gevaarlijk met die klapstoeltjes achterin. Je kind wat op het laatste stoeltje zit is dus gwn plat bij een aarijding. Wij hebben een Renault Grand Espace met 7 volwaardige stoelen. Immers de auto wordt ook volwaardig gebruikt en niet af en toe voor een vriendinnetje. Stoelen kunnen allemaal onafhankelijk eruit of verplaatst worden. Zonder 7e stoel kan de bugaboo er in zn geheel in zonder in te klappen. Zijn er ook mee op vk geweest met dakkoffer en tent.
Citroën C8. Ik heb nu een C5 station, maar die is eigenlijk al aan de krappe kant met een 16 jarige, een peuter en een baby die beiden nog in een stoeltje zitten.
Dit klopt niet, het gaat hier om ook 2 volwaardige zitplaatsen. Wij hadden een masda 5, ook met 7 zitplaatsen. De stoelen kun je wel in de bodem laten verzinken maar zijn wel echt gewone stoelen. De achterkant van de auto is ook extra verstevigd.
wij hebben een toyota corolla verso met 2 "klapstoelen" achterin. dit zijn volwaardige zitplaatsen met een stevige achterleuning en gordel. een hele veilige manier om kinderen te vervoeren. de plaatsen achterin zijn alleen niet geschikt voor lange mensen, want dan heb je te weinig beenruimte. wij vinden het juist ideaal! meestal rij ik alleen met de kinderen in de auto en hebben we dus gewoon een grote kofferruimte. alleen als we met het hele gezin op stap gaan, of er komen vriendjes mee uit school, klap ik de stoelen op. qua wegenbelasting en brandstofverbruik zitten we net een stukje lager dan een 7-zitter met "vaste" extra stoelen. bovendien is het in een (grote!) 7-zitter vaak heel lastig om die extra stoel(en) er uit te halen als je meer ruimte in de auto wil hebben. en waar moet je hem daarna laten?!
ALs je al wat grotere kinderen hebt passen ze niet eens meer op de 'klapstoelen'. dus ook met het oog daarop en nog steeds omdat ik het niet veilig vind,...hier geen auto met klapstoelen.
Mercedes E Station met een bankje in de kofferruimte. Die kan je in de laadvloer wegklappen als je die niet nodig hebt. Ideaal als ik zelf met de kids rijd. Ik was liever gegaan voor een degelijke 7 zitter, maar manlief is nogal een autofreak en wilde dat absoluut niet.....
Mijn man wil alleen een opel zafira als wij een 7zitter zouden nemen, ik vind ze wel best. En dan wel met volwaardige stoelen idd!