Eerste echo inwendig of uitwendig

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Yonfi, Apr 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yonfi

Yonfi Lid

Apr 2, 2008
    27
    0
    0
    Hallo,

Ik heb 15 april mijn eerste afspraak bij de VK. Ik mag ook meteen een echo laten maken. Dit vind ik uiteraard helemaal top! Nu lees ik allen dat je soms wel en soms niet een inwendige echo zal krijgen. Nou vind ik het opzich niet zo erg, maar vraag me wel af of het geen rot gevoel is..?

Is het nu dan ook zo dat ik dan de volgende echt pas weer rond de 20 weken zal krijgen? Of is er tussendoor ook nog een momentje dat ik er even naar mag kijken? Hoe vaak is normaal dat er een echo wordt gemaakt?

Liefs..

2. Lelie4

Lelie4 Actief lid

Feb 10, 2008
    182
    0
    0
    Hey meis,

volgens mij is het normaal dat je een termijnecho krijgt en dan met 20 weken weer als alles goed gaat. Eventueel nog met een nekplooimeting rond twalf weken. Zeker weten doe ik het niet hoor dus hang me er niet aan op!

Wat die inwendige echo betreft..daar heb ik er wel veel van gehad maar ik vind het appeltje eitje! Doet geen zeer alleen soms vreemd als ze erg naar een kant gaan. Het inbrengen in niet erg vind ik!

Succes en vooral veel plezier bij je eerste ontmoeting met je kindje!

3. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik heb bij de termijnecho ook een inwendige echo gehad, omdat de baby alle kanten op ging liggen behalve de goede. Het voordeel was wel dat ik nu onwijs leuke foto's van de echo heb omdat je het zo goed kunt zien.

ik vond het helemaal geen rotgevoel en je bent toch veel te veel afgeleid door wat je op het scherm ziet!

4. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Mijn eerste echo was uitwendig, ik was 9w6d zwanger en de gyneacoloog zei dat ze het eerst zou proberen uitwendig en mijn dochter was toen al te zien en ook op te meten, ze was 2,28cm....met 20 weken had ik de screeningsecho en met 21 weken de pretecho.

5. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    Bij mijn vk krijg je standaard 2 echo's. eentje rond 11 weken een eentje met 20 weken.

Ik heb het geluk dat we minder ver waren als we dachten, hadden de eerste echo met 8 weken en nu straks de tweede met 11 weken om nogmaals goed de uitgerekende datum te kunnen bepalen...

die met 8 weken was inwendig. Heb ik bij mijn eerste ook gehad en toen schrok er er heel erg van... hihi. Het leek zo'n groot ding maar die vrouw vertelde me dat er maar een klein stukje naar binnen ging...

En achteraf viel het echt super mee hoor!
    je voelt soms wel ff iets waarvan je denkt, moet je nou die kant op draaien? maar niet dat het pijn doet ofzo hoor, zeker niet!

veel succes!

6. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

Mar 25, 2008
    210
    0
    0
    Ik heb mijn eerste echo gehad met ruim 7 weken (dit vanwege een eerdere miskraam) heb nu begrepen dat ik met ruim 10 weken weer terug moet komen en dan pas met 21 weken.

Mijn eerste echo was eerst uitwendig, we zagen we het hartje, maar om het nog iets beter te kunnen zien en het te kunnen horen werd er ook een inwendige echo gemaakt. Je krijgt dan een stang vaginaal ingebracht. Niet enorm plezier, maar pijnlijk is het absoluut niet (althans bij mij was dat niet zo).

Suc6 en plezier met je eerste echo!

7. JustSanne

JustSanne Actief lid

Mar 8, 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    bij mij was de eerste echo ook inwendig...heb het niet als naar ervaren ofzo...voelde er bijna nix van

8. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Bij onze vk krijg je 3 echo's.De termijn echo , 20 weken echo en een liggingsecho (om te kijken hoe je baby nu ligt).
    Ik heb mijn termijnecho met 8weken gehad ze heeft het uitwendig geprobeerd maar onze gup viel steeds weg.Heb toen dus een inwendige echo gekregen en heb daar niks van gevoeld.Behalve het naar binnen gaan.

9. Hope123

Hope123 Actief lid

Sep 9, 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Voor mij geldt dit ook! Je voelt het eigenlijk niet...

10. Liekje22

Liekje22 Actief lid

Nov 20, 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Ik heb vanmiddag mijn eerste echo gehad en die was inwendig. Op zich deed het geen pijn, tis alleen soms een raar gevoel als ze gaat drukken om het beter te kunnen zien. Maar op zich valt het erg mee. En idd ben je veel te veel afgeleid hahaha

11. dolfijntje1980

dolfijntje1980 Actief lid

Oct 23, 2007
    104
    0
    0
    Bij mij was de eerste echo ook inwendig, vond het geen probleem, ik voelde er niets van.

Groetjes
    Sil

12. muffie

muffie Actief lid

Jan 27, 2007
    187
    0
    0
    ik heb met 9w5d mijn eerste echo gehad en dat was gewoon uitwendig
    en je kon alles perfect zien :)

13. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik had met 6 weken mijn eerste echo. Dat was inwendig. Ik zag er erg tegen op maar dat is echt niet nodig! Ik heb er niets van gevoeld. Ik kreeg bij elk bezoek aan de gyn een echo omdat ik diabeet ben. De eerste 2 waren inwendig de rest uitwendig.
    Geniet van je eerste echo!

14. Saffron

Saffron Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,086
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap was de echo uitwendig, ik was toen 9 weken en een paar dagen. Bij de tweede ging ik er van uit dat het ook weer uitwendig zou zijn aangezien ik ongeveer net zo ver was.
    De echo was in eerste instantie uitwendig, maar de echoscopiste vond de plaatjes niet zo erg mooi (ale benodigde informatie was gewoon goed te verkrijgen).....en wilde daarom een inwendige doen. Ik was hierdoor erg overvallen, met name door de manier waarop. Ze deed er niets aan mij gerust te stellen en werd een beetje boos dat ik wat tegen spurte. Uiteindelijk stelde de inwendige echo niet zo veel voor, deed inprincipe geen pijn, wel n raar gevoel. Omdat de echoscopiste wat geirriteerd was, deed ze het wat lomp waardoor het soms toch even een rotgevoel was. Voor mij was het uiteindelijk een rotervaring, maar dat lag dus echt aan de manier waarop en niet aan de inwendige echo zelf. (mijn verloskundige gaf aan dat dit een nieuw iemand was).

Als je voorbereid bent op een inwendige echo en het wordt gedaan door iemand met iets meer tact en gevoel, dan lijkt het mij gewoon een bijzondere ervaring waar je zeker van moet genieten!

Share This Page