Uitslaapgewoontes!

Discussie in 'De lounge' gestart door fenneke80, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is jullie afspraak?

1. Vaste afspraak, eerlijk verdeeld

2. Vaste afspraak, 1 partner vaker

3. Vaste afspraak, 1 partner altijd

4. Niet vast, we doen het gewoon af en toe

5. Gebeurt (vrijwel) nooit

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Yelice

Yelice Niet meer actief

Mijn man werkt tot diep in de nacht in de weekenden dus slaapt altijd uit ( nou ja uitslapen hij moet zijn 8 uren slaap krijgen dus som ligt hij tot 12 uur ) maar doordeweeks staat hij altijd mee op om de kinderen klaar te maken voor school.
    Ik slaap zelden uit. In de kerstvakantie een dagje omdat me man 3 dagen vrij was dan gaat hij er ook eens vroeg uit.
    In het weekend sta ik pas rond 8 uur op de jongens zijn over het algemeen lange slapers en me dochter moet zich tot 8 uur zelf vermaken.
    Door de weeks half 7 uit bed.
    Dus niet echt vaste afspraken over uitslapen maar dat vind ik niet erg kan ook niet zo goed meer uitslapen.

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier slapen we ook bijna nooit uit. Kids zijn tussen half 7 en 7 wakker, en vaak rond half 8 eruit. Als we een keer uitslapen is at tot max 9u.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik slaap zolang mn kinderen dit toelaten. Uiteindelijk ben ik altijd degene die er met de kinderen uit gaat, mn man die heeft dit misschien 2x gedaan het afgelopen half jaar. Mn man blijft op zondag wel altijd langer liggen, ik word daar stront chagerijnig van, ik er om 7 uur uit en beide kids voeden en aankleden en hij rolt er om 11 uur uit "Mag ik brood en thee?" NEE doe 't zelf! Maarja, hij gaat er gewoon niet uit 's ochtends, dan moeten de kleintjes huilen en dat wil i niet.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier slaapt man 1 dag in het weekend uit, we spreken van te voren af welke dag, de andere dag hoef ik dan s ochtends niet zoveel te doen qua verzorging. Heeft hij ook gewoon even nodig het uitslapen (soms tot 9.30 en soms tot 12.00) en ik kan toch niet langer liggen als zo'n 7 uur maximaal. Ik ga wel soms in het weekend s middags wel eens een uurtje plat als ik drukke weken heb gehad.

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn man werkt in de 5 ploegen dus het is maar net wat voor dienst hij heeft het weekend. Als hij late dienst heeft of hij is vrij slaap ik ook ook uit. Hij kan alleen niet goed over vroeg opstaan, mede door de wisselende diensten. Dus hij slaapt wel vaker uit dan mij. Nieuwjaarsdag nog heerlijk uitgeslapen tot 2 uur.

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik slaap meer uit als mijn man,
    Ik ben een moeilijke slaper, sinds een paar maanden slik ik inslapers, anders kom ik gewoon niet in slaap.
    tevens heb ik veel slaap nodig, en mijn man minder, dus meestal gaat hij er eerder uit als ik, (gelukkig) ik heb die 2 dagen ook wel nodig om de week weer door te komen,
    Heb veel pijn, al jaren maar nu weten we waardoor, dat maakt dat het heel veel energie kost om de dag door te komen, gelukkig heb ik een lieve man met begrip.

wel gaat hij als hij moe is op tijd naar bed, hij slaapt zodra het hoofd op het kussen ligt, dus hij pakt zijn uurtjes wel als het nodig is.

7. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Doordeweeks is mijn man altijd al in 6 uur half 7 naar zijn werk, dus ga ik er gelijk uit met mijn dochtertje.

In het weekend; zaterdagochtend werkt mijn man ook bijna altijd dus is het hetzelfde als doordeweeks.
    Maar op zondag is het vaak als Naomi wakker wordt we er wel allebei uitgaan of Naomi nog ff lekker bij ons in bed komt liggen totdat we eruit gaan. Dan gaan we ontbijten, wordt de hond uitgelaten en gaat Naomi lekker haar gang in huis met spelen en vaak gaat mijn man dan gamen op de Xbox of op de bank hangen enz.. En pak ik mijn momentje even en kruip ik vaak terug in bed ;) soms slaap ik echt nog en anders lig ik lekker :) Daar kan ik echt ook van genieten om nog ff terug te kunnen naar bed ;)

Mijn man is geen uitslaper, heeft weinig slaap nodig. Onze dochter is precies hetzelfde daarin.
    Maar ik heb veel slaap nodig anders wordt ik snel saggo. Als Naomi dus de hele week om 6 uur wakker is ben ik blij als het zondag is!! Of soms pak ik een middag slaapje mee met Naomi als ik het echt niet meer trek :)

8. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Onze optie staat er niet tussen.
    Britt komt zo rond 7.30uur en dan rekken we even, door lekker met zijn drieen in bed tv te kijken en dan rond 8.30uur staan we op, ik kleed Britt aan en mijn man laat de hond uit.

9. Within

Within Niet meer actief

Hier nog geen kinderen dus ook geen uitslaap rooster :p

Ik slaap bijna elke gag wel uit, manlief als hij vrij is. Ik laat dan wel de hond uit, heeft hij meer tijd voor zichzelf smorgens.

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik sta in t weekend op met de kids, of t nu 6 uur is, of 8 uur. Mijn man maken we wakker rond half 10, die gaat dan douchen. Dan ga ik naar bed tot 12 uur, half 1.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    *Overig (mis die keuze in je Poll :p)

Hier proberen we het eerlijk te verdelen maar omdat ik rugklachten heb en vaak nachten lang wakker lig van de pijn, mag ik soms wat vaker lekker blijven liggen omdat ik pas tegen 5 a 6uur smorgens in slaap val en om 7uur de kids weer staan te springen om de dag te beginnen.

Weekend proberen we om en om, ik zaterdag en hubby zondag. Maar gok dat hij me dit weekend weer beide dagen laat liggen aangezien ik een vreselijke week heb gehad kwa slapen(of niet slapen eigenlijk)

12. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hebben geen afspraak, maar ik slaap nooit uit. Als de jongste wakker word s ochtend (meestal rond 5:30) ga ik met haar naar beneden want daarna gaat ze toch niet meer slapen. Ik maak dan de deur van de oudste open zodat ze zelf naar benden kan als ze wakker is. In het weekend laat ik vriend altijd liggen tot hij zelf wakker wordt, en door de weeks maken we hem om 8u wakker.

13. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    varieerd. ik ga er doordeweeks vaak 's nachts uit. Onze dochter slaapt heel erg licht en is bij het minste of geringste wakker, dus dan heb ik in het weekend wel eens behoefte om langer te liggen. Maar als mijn man wil mag hij blijven liggen en ga ik 's middags met haar slapen. Ligt bij ons meestal aan de plannen die we verder hebben. Maar half 11 is wel de max.

14. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Wij slapen ieder een ochtend uit in het weekend
    Maar uitslapen is tot 9 uur zodat we nog iets kunnen doen samen die ochtend

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.213
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik laat mijn man vaker uitslapen tot 8:30 /9:00 vanwege zijn onregelmatige werkrooster. Ik hoef maar aan te geven dat ik wil uitslapen en dan kan dat gewoon. Hij gaat er dan wel s nachts uit mocht een van de kindjes wakker worren of jongste fles willen

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben geen echte afspraak gemaakt en slapen ook nooit echt uit.
    Op zaterdag moet mijn vriend toch werken en gaat hij er om 7:15 uit. (dan is dochter ook wakker). Ik blijf dan vaak wel nog liggen tot hij weg gaat (tot half 9 ongeveer maar ben dan wel al een tijd wakker). Op zondag moet vriend ook vaak rond 9uur de deur uit om te voetballen, dus dan gaat hij er ook uit met dochter en 'mag' ik blijven liggen.
    Ik ben dus wel degene die mag blijven liggen, maar ik ga op ma t/m do tussen 4:45 en 5:30 mijn bed uit, en ik kan niet zo goed tegen weinig slaap. Vriend kan dat wel en vind het ook niet erg om vroeg op te staan. Op vrijdag gaan we er wel samen uit (7:15). Hij omdat hij moet werken, en ik omdat ik dochter dan naar school breng.

Nu is mijn vriend wel aan het uitslapen, hij is vandaag vrij en heeft gister een team uitje gehad en was pas om 3uur thuis. We spreken dan niet af dat hij mag blijven liggen, we spreken dan met dochter af dat ze mama wakker maakt. Zij is nl degene die altijd papa wakker maakt.

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Hier geen afspraken mbt uitslapen. Onze oudste is een langslaper, die kan makkelijk tot 9 of langer slapen. De jongste is echter om 8 wakker. Vaak pakken we haar dan nog bij ons in bed en kunnen we nog een uurtje liggen. Soms wilt ze dit echter niet, wilt ze gelijk naar beneden. Dit doen we ook op doordeweekse dagen als we vrij zijn of late dienst hebben.

18. Babystew

Babystew Niet meer actief

Wij wisselen het om in het weekend ja, de ene dag slaapt mijn vriend dan uit (tot een uur of 12 ;)) en de andere dag ik lekker. Ik vind het heerlijk! En als we iets gepland hebben staan dan staan we gewoon eerder op tegelijk. Dochter is ook een 'uitslaper' gelukkig (elke dag ong. tot 9:00-10:00). Niks te klagen wat dat betreft ;) en ik geniet er nog maar even van want denk dat het straks met 2 kinderen wel anders zal gaan :D

Deel Deze Pagina