hoi dames ik heb een 20w echo gehad en nu gaan ze vanmiddag nog de uitslag bespreken...doet ze altijd... maar nou staat er op de echo kaart getallen in het blauw en rood ernaast DBP 5.2 - 55 HC 18.3 - 75 AC 15.6 - 75 FL 3.0 - 30 wat betekent dit ? dit staat zo letterlijk op mijn echo kaart Dankje wel voor je antwoord!
Hoi Liesje76, het zijn de uitslagen van de metingen die gedaan zijn en die zien er goed uit. Distancia BiParietale (DBP) betekent de afstand van oor tot oor: 5,2 cm. Dit zit op het 55e percentiel (P55) P10 is de ondergrens van wat mag en P90 de bovengrens. Alles daartussen is in principe goed. HeadCircumference (HC) is de hoofomtrek van 18,3 cm op P75 AbdominalCircumference (AC) is de buikomtrek van 15,6 cm op de P75 (de AC is trouwens de beste marker) FemurLength (FL) is de lengte van het bovenbeen van 3 cm op de P30. (deze zegt het minste over de groei) Maar een hele mooie uitslag dus qua groeimaten. Groetjes Brigitte
Brigitte, dankje voor je snelle antwoord, ik maakte me eigenlijk al zorgen omdat de getallen er in het rood achter stonden... maar FL hoef ik mij niet druk om te maken? is die niet te klein?
hartstikke bedankt Brigitte! je hebt me helemaal gerust gesteld en ga ik zo met een gerust gevoel naar de vk om 15.50 uur. liefs Liesje