11 Maanden en slapen wederom drama!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Boefjesmamma, Jul 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Moet even spuien hoor :). Aaron slaapt vanaf een maand of 4 klokje rond en dat ging altijd erg goed tot een tijd terug. Dan was het weer een week of 2 weken elke avond bal. Dan ging hij gewoon slapen rond bedtijd, maar werd na een uurtje weer wakker en wou per se niet slapen. Elke methode gebruikt, maar niks werkte. Dus uiteindelijk zijn we er in mee gegaan. Steeds ging het weer even goed en sliep hij weer klokje rond en dan weer een paar weken slecht.

Vorige keren had het vooral met tanden te maken want zodra de tanden dan door waren, sliep hij veel beter. Maar nu is het weer zo ver, maar dan nog net ietsje erger.

Aaron gaat om 18.30/19.00 slapen. En dat gaat gewoon goed. Meestal hoef ik maar 1 a 2 keer weer naar zijn kamertje te lopen om hem terug te leggen (hij gaat dan staan en huilen). Daarna slaapt hij. Maar tussen 20.00 en 20.30 wordt hij dan weer wakker en is dan klaarwakker en mega vrolijk. Wil dus per se niet meer slapen. Ik ben dan of 2,5 uur bezig met elke keer terug leggen of ik heb een druk mannetje op zitten (dat uit bed halen hebben we al afgeschaft en we gaan dus nu maar elke keer weer naar zijn kamer om terug te leggen). Uiteindelijk slaapt hij dan pas weer rond 22.30/23.00.
    Wat niet zo enorm dramatisch zou zijn als het daarbij zou blijven. Nee...hij wordt nu ook 's nachts nog 2x helemaal overstuur wakker. Meestal is er bij blijven en over zijn bolletje aaien genoeg, soms krijgt hij een flesje water met een schepje melk.

Het begint me aardig op te breken aangezien vroeg naar bed gaan er dus ook niet in zit, omdat Aaron wakker is. Manlief werkt als chefkok dus die is er 5 avonden niet en kan het dus niet overnemen.

Overigens denk ik dat er wel weer tanden dwars zitten aangezien hij steeds met zijn vinger op dezelfde plek zit, enorm kwijlt en zure ontlasting heeft, maar zo extreem heb ik het nog niet meegemaakt!

Heel verhaal, maar heeft iemand tips of raad? Herkent iemand dit? Is het een fase?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Herkenbaar, is wederom een fase. Tanden, sprong, verlatingsangst, je weet het niet.

Mijn advies zou zijn: later in bed leggen. Een uur tot 1,5 uur later.

3. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    Toen hij nog op 2 slaapjes zat, legde ik hem inderdaad later in bed en dat werkte super goed. Maar hij schommelt een beetje tussen 1 en 2 slaapjes in en nu heeft hij de hele week maar 1 lang middagslaapje gedaan. Later op bed leggen dan 19.00 werkt dan helaas niet omdat hij dan echt op is. Een 2e slaapje wil hij ook echt niet doen helaas :(.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

#4 zogelukkig, Jul 14, 2010
    Last edited by a moderator: Jul 14, 2010
    Mmm, herkenbaar hoor!

Mijn zoontje ging een tijdje geleden ook terug naar alleen de ochtendslaap en dan kwamen we de middag niet door! Dan was hij om 18.00 uur moe, terwijl we altijd pas 19.00/19.30 uur eten. dat was dus vreselijk jengelen tot krijsen.
    Hij werd opeens heel vroeg wakker (tussen 05.00 en 06.00) en zo kwamen we weer uit op 2 slaapjes en dus gaat hij nu ook weer later naar bed.

Hoe laat is hij wakker 's ochtends?

Mijn zoontje gaat dan wel laat naar bed, maar hij slaapt nog wel 14 a 15 uur per dag.

5. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Boefjesmama, het gaat ook maar door met Aaron he. Rust zit er niet in voor je.

Geen tips, momenteel gaat het goed hier, maar wilde je wel even een dikke knuffel geven, dus bij deze.

6. Shel

Shel Actief lid

Oct 27, 2008
    136
    0
    0
    Regio Utrecht
    ik heb hier precies hetzelfde. duurt al een aantal weken dat hij niet goed slaapt. tussen 19 en 20 uur naar bed, altijd uurtje later wakker en rond 22-23 uur weer. Snachts gebeurt dat ook een keer of 3...en dan weer fijn vrolijk wakker om half 7 (was vorige week steeds half 6) aaargh scheidingsangst??? ...overdag maar bijslapen!
    hopelijk is dit maar eventjes. want hij kan wel goed slapen, maar voor m'n gevoel is dat al tijden geleden.

Succes! het zal wel over gaan...

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Je zegt dat hij vrolijk wakker wordt; ik zou niet naar hem toe gaan. Misschien na een tijdje om aan te geven dat het slaaptijd is, maar in ieder geval niet constant (zoals je zou doen als ie bleef huilen).

Verder herken ik het wel; mijn zoontje reageerde ook heel sterk op doorkomende tanden. Hij had er verder meestal bijna geen last van, behalve tijdens het slapen! Hij sliep er ontzettend onrustig door...
    Toen hij 2 maanden oud was, sliep hij door. Totdat hij 8 maanden werd... Toen kwamen de tanden en heeft hij het nooit meer gedaan (met betere en mindere periodes). Tot 2 maanden terug! De rust lijkt eindelijk terug zijn gekeerd. En dat kan kloppen, want sinds die tijd is er niets meer doorgekomen.

Ik heb niet echt tips dus ;) Overigens hadden we het hier wel iets beter; hij werd weliswaar 5 tot 10 keer wakker per nacht, maar met de speen in sliep ie meestal wel direct verder.

8. heel herkenbaar. Hier zelf soort avonden als ze overdag maar één keer geslapen heeft. Als ik haar twee keer overdag laat slapen (10.30 en 15.00) gaat ze tegen 19.30 slapen voor de nacht. Als ik haar maar één keer laat slapen en het rek tot 19.00 wordt ze inderdaad wakker na 1,5 uur, dit omdat ze denkt dat het pas haar tweede slaapje is. Dus denk ik dat hij nog niet aan één slaapje toe is?

9. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    @Yukl: Ik ga er pas naar toe als hij gaat huilen. Vertel dan ook het is slaaptijd etc. (heeft misschien nog weinig zin maar doe het toch ;)). En inderdaad...overdag valt het reuze mee met het tandenleed, maar 's avonds en 'nachts....brrrr!

@Zogelukkig: Normaliter wordt Aaron rond 8.00 wakker. Maar aangezien hij nu dus slecht slaapt, is het later. Ik laat hem ook lekker liggen aangezien we de mogelijkheid hebben en hij anders helemaal niet te genieten is! Zou het werken om hem wakker te maken denk je?

@Ryanne: Ik leg Aaron wel neer voor een eventueel 2e slaapje, maar de laatste tijd doet hij dat dutje dus niet meer (vandaag wel weer toevallig maar dat is voor het eerst sinds een week denk ik). Hoe los jij dat op?

Nou gister ging het weer goed. Hij had van 12.00 tot 14.00 geslapen en is daarna om 19.30 gaan slapen (om 18.45 al naar bed gebracht). Alleen vannacht om 2.00 is hij wakker geworden, maar sliep vrij snel weer.
    En vandaag dus weer 2 dutjes dus vanavond ook later naar bed (ik schat rond 20.00) en dan gaat het waarschijnlijk/hopelijk ook weer goed.

Ben benieuwd hoelang het deze keer goed blijft gaan ;)

10. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    smurf hier is ook weer wat meer van slag dus ik heb *oei ik groei* er weer eens bij gepakt.. daarin staat wel een 11 maanden sprong beschreven, maar goed je moet er maar in geloven:)

Smurf wordt hier ook weer wakker in de avond.. ik geef der wat water ( als ze zo heeft liggen zweten) en leg der terug.. ook helpt t soms asl ik bij der blijf zitten..

11. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Heel herkenbaar allemaal! Mijn dochtertje heeft de eerste 3 maanden vrijwel niet geslapen 's nachts en sinds ze 4 maanden is slaapt ze het kolkje rond. Tot 3 dagen geleden! Zo ligt ze nu al 1,5 uur te kletsen. Heeft volgens mij ook met de tandjes te maken want ze heeft ineens een hoektandje. 's Nachts is ze ook weer regelmatig wakker, erg vermoeiend! Hoop dat het een fase is die niet te lang duurt. Ze doet nu nog 2 slaapjes, tot wanneer doen de meeste kindjes dat eigenlijk? Mijn dochtertje sliep altijd van 9.30 tot 11 en van 14 tot een uur of 15.30 en dan weer om 18.45 naar bed tot de volgende ochtend.
    Ik heb helaas geen tips voor je, maar ik lees wel even mee:). Lijkt trouwens wel zwaar, 5 dagen in de week de avonden en het spitsuur alleen. petje af!

12. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    Aaron deed hetzelfde met de slaapjes als jouw meisje, maar sinds een paar weken wisselt hij dat dus af met 1 slaapje rond 12.00 tot 14.00. Vandaag weer niet. Geen peil op te trekken dus :D.

En over de avonden alleen: het went. Alleen wanneer hij echt elke avonden wakker wordt en niet meer wil slapen is het erg slopend. Maar als manlief vrij is, laat ik het hem ook met alle liefde doen ;).

13. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    4,713
    2
    38
    Ik weet niet beter...helaas.

Dane is nu ruim een jaar en de keren dat hij heel de nacht heeft doorgeslapen zijn op 2 handen te tellen. We krijgen hem nu met veel moeite rond 21.00 uur op bed en wordt gemiddeld nog 4/5 keer huilend wakker. Meestal speen erin en dan slaapt hij wel weer verder maar je bent er toch weer uit. Ik moet ook eerlijk zeggen dat als hij een hele slechte nacht heeft wij hem wel in bed nemen, vooral als ik de volgende dag ook nog moet werken......wanneer gaat dit over?!

Groet,
    Wendy

14. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    Pfffff...arme jij!

In bed nemen hebben we geprobeerd trouwens (toen we het echt niet meer wisten) maar hij gaat dan alleen maar over ons heen klimmen. Dus die methode werkt ook niet helaas.

15. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    4,713
    2
    38
    Zo te horen is hij dus dan ook echt klaarwakker...poeh...ja dat maakt het wel heel lastig. Dan ben je wel langer bezig dan alleen een speen erin......Hopen dat het maar weer een fase is ofzo....

16. MissX28

MissX28 Bekend lid

Aug 2, 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Heel herkenbaar, helaas geen tips, ik lees mee...

17. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    een muziek doosje werkt nu ook erg goed hiero.. door te luisteren vergeet ze dat je kan staan en dansen in je bed:)

18. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    Er staat al een muziek projector en ook dat maakt niks uit ;).

Gisteren ging hij om 21.00 slapen (had hem om 20.00 er in gelegd). Werd om 0.00 en 4.30 wakker helemaal overstuur.
    Iemand nog tips over in slaap krijgen weer?
    Over bolletje aaien werkt niet altijd. Vooral niet als hij zo enorm overstuur is. Zodra ik hem dan wil terugleggen, klampt hij zich aan mij vast namelijk.
    Een flesje werkt wel altijd, maar kan het geen kwaad om hem elke keer te laten drinken? Wil hem er ook niet aan laten wennen (zijn flesje van 130/1).

19. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    hier heeft ze ook weer dat ze na ongeveer 1.5 uur huilend wakker wordt.

Ik geef dus idd wel weer een klein flesje water ( maar echt dorst heeft ze niet geloof ik) ... wieg der tot ze rustig is en dan leg ik der in bed en blijf erbij staan/hangen etc.. ik praat eigenlijk niet echt met der .. alleen wat sussende geluidjes en misschien wat slaapkindje slaap gepruttel enzo.. Als ze gaat lachen naar me voor de leuk....dan ga ik ook weer...dan laat ik haar wel 2.3 minuutjes huilen..en dan ga ik weer terug en troost der.. leg der terug en blijf erbij..

Als hij niet terug gelegd wil worden.. leg hem dan gewoon ff niet terug.. smurf hier heeft ook ene paar dagen gehad rond de 8 maanden dat ik der echt in slaap moest wiegen..en pas slapend kon terug leggen..nah.. als dat werkt dan doen we dat gewoon ff

Als hij zijn flesjes opdrinkt..dan zal hij honger/dorst hebben... en he..wie weet is dat ook gewoon een goeispurtje.. las ik nl niet in een ander topic dat hij aan t proberen los te lopen is..? Ik dnek zelf dat hij er niet aan zal wennen, maar dat t gewoon ff een periode is zeker aangezien hij hiervoor wel altijd doorsliep.

Succes:)

20. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hier hetzelfde hij krijgt al een maand of 2 en half tanden nu. inmiddels zijn er 2 tanden en 2 kiezen door en volgens mij zitten er nog 2 kiezen dwars die nog niet door zijn.
    lars wordt ook geregeld wakker ook s'nachts en gaat dan staan en huilen. inmiddels heb ik mijn bed naast dat van hem staan en als hij mij ziet liggen gaat ie 9 van de 10 keer weer gewoon zelf liggen en verder slapen. maar hij slaapt heel onrustig en heel licht.het minste begint ie te huilen of staat recht. maar zo kan ik het tenminste volhouden want dit duurt nu al ruim 2en halve maand.

ik ben zelf niet zo bang voor gewenning. hij voelt zich niet prettig zijn wereldje staat gewoon weer even op de kop. hij kan weer nieuwe dingen dus een sprong is ook weer langs geweest. je moet je eens verplaatsen in zo'n koppie denk ik dan. altijd die innerlijke onrust van groeiende hersenen en nieuwe dingen leren de pijn van de tandjes noem maar op.

Share This Page