Uitslag, baby 3,5 week oud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 23 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Hoi dames.

Mijn dochter is nu 3,5 week oud. Ze had vanaf week 2 wat uitslag (galbulten). We zitten nu op de Nutramigen AA en de galbulten zijn weg. Nu heeft ze echter andere rode vlekken in het gezicht, die steeds meer worden. Kan dus geen uitslag zijn van KMA en lijkt ook niet op galbulten. Kan dit, met 3,5 week, nog hormoonbultjes/uitslag zijn? Of hebben jullie een ander idee wat dit kan zijn? Wil morgen de huisarts bellen, maar om vandaag de HAP hiervoor te bellen lijkt me op dit moment onnodig omdat ik zelf denk aan hormoonbultjes. Ik bedoel het kan niks van een ziekte zijn met deze leeftijd, toch?!

2. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat kan zeker! Hier kreeg mijn kindje erge uitslag toen hij 3 wekenw as en hield aan tot hij 3 maanden werd, inclusief bergen berg op zijn hoofd. Hij was een grote rode pukkelmassa met schilfers.

Op zijn huidje kreeg ik een lanette creme en goed vet houden. Het gaat vanzelf weg maar ik raakte er wel bezorgd van, het was zo rood en heftig! Ik dacht ook aan kma en eczeem maar uiteindelijk heeft hij zijn prachtige huidje weer terug gekregen. (Al is hij wel altijd gevoelig voor uitslag)

Ga gewoon even naar de huisarts als je je ongerust maakt. Weet je meteen wat het wellicht is.

Deel Deze Pagina