Uitslag (begin) onderzoeken gynaecoloog via telefoon?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 1986CHANTAL, 14 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hoi allen,

Over twee weken heb ik een bel afspraak met de gyn betreft uitslagen van bloed (3e cyclusdag) en van de echo. Ze gaat mij/ons dan vertellen wat onze kansen zijn en of er behandeling nodig is.

Hoe hebben jullie dit ervaren? Ging dit ook telefonisch of moest je langskomen?

Het voelt voor mij niet prettig om dit zo te doen ook ivm vragen etc of de gevoelens die komen kijken bij zo'n gesprek.

Hoor het graag van jullie.

Lieve groetjes

2. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik heb zelf ook wel eens ee belafspraak gehad, en vond dit juist fijn. Iedere keer naar het ziekenhuis met volle wachtkamers en wachttijden werd ik ook wel zat.

En ik wil je niet uit de droom helpen, maar een gyn houdt niet echt rekening met je 'gevoel' maar kijkt naar feiten. Dat is ook hun beroep. Tenminste alle gyns die ik heb gehad waren emotioneel niet betrokken.

3. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Bij ons was deze afspraak niet telefonisch, maar ben ik gewoon langs geweest. Als je het prettiger vind om langs te gaan, kan je dan niet even bellen en kijken of dit mogelijk is?

4. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Begrijp wat je bedoeld hoor. Lijkt me ook fijn als bepaalde dingen telefonisch kunnen gaan. Maar wij zijn 'nog maar' net komen kijken betreft onderzoeken etc en vind een uitslag over wat is er aan de hand en hoe verder toch fijner om face to face te verkrijgen.

Bedankt voor je feedback!

5. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Oke dus het is niet standaard dat dit telefonisch gebeurd.
    Ga dan zeker even bellen bedankt!

6. Logan

Logan Niet meer actief

Ik had ze ook gewoon 'in het echt'. Maar ik ben het met bovenstaand eens, je gaat dat hele ziekenhuis zo spuugzat worden ;).
    Succes. Ik hoop dat het allemaal meevalt.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In ons ziekenhuis doen ze nooit zulke gesprekken via de telefoon. Juist vanwege de vragen die bij je op komen, het gevoel wat er bij komt kijken.

Natuurlijk leeft een arts ook mee (de ene meer dan de ander), mijn artsen waren wel emotioneel betrokken! Hier werd je na afloop ook altijd nog opgevangen door de nurse practitioner, zodat je ook daar nog dingen kon vragen of je hart kon luchten.

Als je liever een persoonlijk gesprek wilt, dan zou ik daarom vragen. Dat moet gewoon mogelijk zijn, hoor! Succes!

8. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Ik heb alle afspraken int zkh gehad en vobd dat erg fijn. Zou gewoon bellen om te vragen of die mogelijkheid er is. Risico is wel dat je een stukje langer moet wachten.

9. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Kan ik me voorstellen gezien jouw geschiedenis.
    Ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap!!

10. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Denk dat ik dat ook ga doen jippie en bloesempje

Bedankt voor jullie reactie

11. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Net een bel afspraak gehad. Uitslagen waren over bloed onderzoek en uitstrijkje. Had van te voren bedacht wat m'n vragen waren. Nu waren alle uitslagen goed dus dat scheelt natuurlijk. Het was kort maar krachtig zakelijk. Als er negatieve uitkomsten waten geweest was dit misschien niet zo fijn gesprek geweest maar vond het nu ideaal omdat ik anders daar helemaal heen had gemoeten voor de uitslag: is goed.
    Succes!! Hopelijk is bij jou ook alles goed!

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Uitslagen over bloed onderzoek of zaadonderzoek gaan hier ook wel eens over de telefoon hoor. Zeker wanneer er geen bijzonderheden gevonden zijn. Wanneer er wel iets is belt de gyn zelf legt t kort uit en vervolgens een afspraak omdat de vragen vaak niet meteen komen.
    Inmiddels bij ons geen telefoongesprekken meer behalve hele simpele dingen.. :(

13. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier gingen de uitslagen ook altijd over de telefoon. Had er verder geen problemen mee. Als je het liever face to face hebt moet je vragen of het toch een afspraak in het ziekenhuis kan worden.

14. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Deze uitslagen heb ik vorige week ook via de telefoon vernomen. Alles was goed. Wanneer horen jullie nu de rest van de uitslagen? Of ik bedoel meer hoe nu verder, behandelen of zelf proberen? Dit krijg ik nml via de telefoon te horen over twee weken en dat lijkt mij niet zo fijn

15. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik heb ook wel uitslagen gehad over de telefoon.
    Ik had er zelf geen problemen mee, hoef ik ook niet in de wachtkamer te zitten terwijl het rustig een half uur uitloopt.

Deel Deze Pagina