Tot onze grote schrik had ik zojuist erg veel (helderrood) bloedverlies na het vrijen. Ik weet dat het vaker kan voorkomen, een paar druppels, maar het was echt best wel heel erg veel. Verder heb ik geen pijn of krampen, maar het is nog niet gestopt. Nu voel ik me schuldig en maak ik me zorgen of alles wel in orde is met het kindje. Ik ben nu 14 weken en 1 dag zwanger. Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt? Moet ik me zorgen maken? Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar de vk-praktijk. Bellen op dit tijdstip en met de paasdagen lijkt me geen goed plan.
De vk's zijn 24 uur per dag beschikbaar. Maar het kan zijn dat er net een adertje is geraakt en doordat je doorbloeding wat beter is het is gaan bloeden. De baby zit veilig daarbinnen hoor en daar zal niet zo snel wat mee gebeuren. Mocht het morgen nog zijn zou ik wel ff bellen, gewoon op te checken. succes!
Sex kan voor t kindje geen kwaad. Dus daar hoef je je zeker niet druk om te maken. Maar mijn verloskundige zegt ook dat je gewoon moet bellen, en bloedverlies lijkt me een goede reden om te bellen, zelfs met Pasen. Ze hebben 'gewoon' dienst he. En als ze vind dat het kan wachten tot morgen zal ze dat wel aangeven. Persoonlijk denk ik een bloedvaatje wat is gesprongen. Je baarmoedermond is heel goed doorbloed nu. Niet te druk maken en even bellen om je door de vk te laten geruststellen
Wat een schrik . Ik heb het ook bij mijn vorige zwangerschap gehad. En het was ook echt veel! Bleek een gesprongen adertje te zijn geweest. Ik heb toen gebeld en kon gelijk komen voor een echo. Er bleek niets aan de hand te zijn. Heb je al gebeld?
Bedankt voor alle reacties. Ja het was inderdaad flink schrikken. Het is nu bijna over gelukkig. Ik heb met m'n man afgesproken dat ik ze vanmiddag bel, als het dan nog niet helemaal over is. Een mailtje heb ik gisteren al gestuurd naar ze, dus dat zullen ze sowieso morgen lezen denk ik. Thnx voor de steun allemaal!
Hier ook gehad. Je baarmoeder is erg doorbloed! VK kan je altijd bellen voor gerust stelling. Denk namelijk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Tis wel schrikken natuurlijk!!!!
Even een update.. Het bloeden is gestopt, maar ik heb nog wel bruin bij het afvegen... Nog geen mail terug gehad van de vk. Zojuist 3x gebeld omdat het telefonisch spreekuur was van 12.30 tot 13.15 uur, maar 3x voicemail. Die heb ik dus ook ingesproken. Wat denken jullie... Als ik vanmiddag nog niets heb gehoord het spoednummer bellen? Die hebben ze namelijk ook maar ik weet niet of dit echt onder spoed valt. Ik wil ze ook niet onnodig lastig vallen
Ik had die nacht al t spoed nummer gebeld, dus nu helemaal. Zou zelf gewoon even een check willen ookal is t onschuldig. Wel slecht dat ze niet opnemen
Oké, thnx voor je antwoord. Inderdaad raar dat ze niet opnemen. Ik ga t spoednummer bellen dadelijk (nu nog even 2 uurtjes werken en dan even pauze)
Je kan ook nu bellen en vragen voor een check up in je pauze? Maar idd slim even te bellen en zou ook aangeven dat t telefonisch spreekuur mis liep vandaag.
De vk heeft gelukkig vanmiddag terug gebeld. Ze heeft me gezegd dat ik me niet druk hoef te maken en dat ik er vanuit mag gaan dat het onschuldig is (ook omdat ik verder geen buikpijn of kramp had) en te maken heeft met de doorbloeding van de baarmoedermond etc. Dat de baarmoedermond bij mij waarschijnlijk vrij gevoelig is. Ze heeft gezegd dat het wel goed is dat ik gebeld heb en dat als het weer gebeurt, dat ik weer moet bellen. thnx allemaal voor de tips en steun!