gewoon of vaginaal echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door wendy80, 6 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy80

wendy80 Bekend lid

21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Ik ben zwanger van mijn tweede kindje
    en krijg volgende week woensdag mijn
    eerste echo.Deze word gemaakt op de
    verloskundige praktijk.Ik ben dan 10 weken
    en 4 dagen zwanger.Nu vraag ik me af of deze
    echo vaginaal of via de buikwand word gemaakt.
    Hoe ging dat bij jullie?

Liefs Wendy

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik had mijn eerste echo met 6.6 weken. Deze was uitwendig en alles goed zichtbaar.
    De echo daarna met 9.5 weken was inwendig. Het was niet goed zichtbaar vandaar dat ze toch weer een uitwendige echo hebben gedaan.
    Volgens mij hang het af wie de echo doet en waar die plaatsvindt. Mijn eerste echo was bij het echobureau en de tweede in het ziekenhuis.

Het valt trouwens best mee hoor een inwendige echo. Je ligt een beetje genant maar verder niets anders.

Groetjes Senseemillia

3. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ik had m'n eerste echo met 11 weken en 5 dagen en deze werd inwendig gemaakt. Mijn darmen zaten er iets voor.
    Ik heb 7 hele mooie duidelijke foto's van ons kindje. Ze begon wel eerst uitwendig en toen zagen we het ook wel, maar niet zo duidelijk als de inwendige.
    Het valt allemaal mee, als je eenmaal je kindje daar ziet heb je helemaal niet door hoe de echo wordt gemaakt. :D

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    mijn eerste echo was met 10 weken en 5 dagen en die werd uitwendig gedaan. Hartstikke goed beeld :D
    Moest wel een volle blaas hebben ;)

5. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik heb een echo gehad met 10 weken en een met 14 weken en ze waren allebei inwendig. zou best kunnen dat het te maken heeft dat het in het ziekenhuis gebeurde hoor.
    ik heb het trouwens niet als vervelend ervaren. kan het veel beter zien dus was er nog blij mee ook!

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier in het ziekenhuis krijg je tot de 11 weken altijd een inwendige echo (tenzij er iets is waardoor het niet kan...) en vanaf 12 weken uitwendig.

Zoals ik de verhalen en ervaringen lees hier is het echt heel verschillend allemaal! Maar mij vertelde ze dat de kleine tot ongeveer 12 weken verstopt zit achter de schaambot, vandaar dat een uitwendige slechter zou lukken...

Gr. Miranda

7. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik heb met 8 weken een uitwendige echo gehad en was allemaal keurig te zien!

8. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik heb ook met 10 weken en 4 dagen een echo gehad, uitwendig. Alles was prima te zien :D Kijk maar in mijn album.

Kus Toys

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb met 10 weken en 4 dagen een uitwendige echo gehad en alles was goed te zien. Maar ook een inwendige vond ik niet erg eigenlijk. Straks lig je toch ook in dezelfde positie je kind eruit te persen, dus wat maakt het uit als je een keertje een inwendige zou moeten (vind ik dan) Die verlos/gyn ziet hele dagen niet anders.

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb met 9 weken een uitwendige echo in het ziekenhuis gehad en die was echt heel duidelijk.

11. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    ik heb met 7wk5 en 9wk5 beide inwendige echo's gehad.
    Maar denk dat het eraan ligt welk ziekenhuis je gaat.
    Bij ons moet bijv. je blaas leeg zijn en bij andere moet je juist extra drinken.

12. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    hé waarom moest jij een volle blaas hebben? ik moest juist nog een keer naar de toilet gaan om mijn blaas goed te legen om de echo beter te kunnen zien???

13. Laila88

Laila88 Lid

20 jul 2006
    97
    0
    0
    Arnhem
    Hoi allemaal,

Ik heb misschien een ontzettend stomme vraag maar ik weet gewoon niet wat ik ermee moet doen. Ik heb een hele vervelende tijd achter de rug waardoor ik erg bang ben geworden voor die stoel met die beensteuenen en inwendige echo. Nu lees ik veel dat je tot 10 weken een inwendige echo doen of als er iets niet goed zichtbaar is. Nu weet ik zeker dat ik nooit meer een inwendige echo wil en zeker niet meer op de stoel wil liggen omdat die stress gewoon niet goed zal zijn voor mijn kindje en natuurlijk ook niet voor mij. Mijn vriend en ik zijn nu bezig om zwanger te raken maar dit probleem houd me op een een of andere manier toch bezig. Als je het gewoon echt niet wil zo'n inwendige echo of op zo'n stoel te liggen kan je dat gewoon weigeren ook als het kindje niet goed te zien zal zijn? En als je wel een uitwendige echo kan krijgen wil ik graag weten of het ook kan zonder die stoel... Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven. Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
    Laila

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Laila88: Normaalgezien maken ze zo vroeg geen echo. Dat doen ze alleen als er medische redenen voor zijn of als er onzekerheid is over de duur van de zwangerschap. De eerste standaard echo is pas vanaf 12 weken. En dan kunnen ze prima een uitwendige echo maken. Inwendig is dan echt niet nodig. En bij een uitwendige echo lig je gewoon en hoef je alleen je buik bloot te maken.

15. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Hoi!

Ik had de echo met 8 weken en 3 dagen en deze was gewoon uitwendig en alles was prima te zien!!

Groetjes Leonie

16. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik heb een inwendige echo gehad met 9 weken, uitwendig was heel erg vaagjes te zien, mijn isolatielaagje was wat teveel aanwezig :)
    dus als je niet de slankste bent en nog maar kort zwanger bent, ist soms nodig dat ze een inwendige echo maken, vertelde mijn verloskundige.
    met 14 weken heb ik een uitwendige echo gehad, toen ging het wel prima.

Deel Deze Pagina