Mijn 6e zwangerschap was de eerste zwangerschap waarbij ik een paar dagen voorliep, dit was de eerste doorgaande zwangerschap. Het aantal dagen dat ik voorliep bleef gelijk en ook in- of uitwendig of een ander gyn maakte geen verschil. Nu, mijn 8e zwangerschap, liep 3 weken geleden op de 1e echo 1 dag voor. 1 Week geleden liep ik 3 dagen voor, dit was wel bij een andere gyn. Vandaag (voor het eerst uitwendig) liep ik weer 1 dag voor, dus ik schrok een beetje Nu weet ik natuurlijk dat een mm al een dag scheelt en elke gyn anders kan meten. En volgens gyn kon zelfs in- en uitwendig verschil geven. Gelukkig klopte het hartje goed en bewoog het kindje ook goed. Maar toch ben ik benieuwd of jullie ook verschillende metingen hadden.
Ja, hier ook hoor! Ik geloof er ook echt niet meer in dat alle baby's de eerste weken exact even hard groeien. Hoe vaak ik wel niet hoor dat mensen een terugplaatsing hebben gehad en dus exáct weten hoe lang ze zwanger zijn, terwijl er op de echo toch iets anders wordt gemeten.. Regelmatig scheelt het dan ook niet maar 1 of 2 dagen (dus een paar mm), ook wel eens hele weken. Ik was deze keer eerst uitgerekend op 11 augustus (wat ook exact klopte volgens mijn eigen berekening), toen ineens op 13 augustus, toen toch maar weer op 11 augustus.. Geen zorgen dus!
Geen zorgen maken mijn dochter liep ineens 3 dagen achter ze is uiteindelijk 3 weken te vroeg gekomen. Mijn zoon liep met de termijn echo ook 3 dagen achter uiteindelijk met de groeiecho liep hij ineens 4 weken voor op groei. Bij de 20weken echo 2 weken voor op groei.
Hier ook zo! Eerst was het 6+3, toen exact twee weken later ineens 8+5 en nu exact 3 weken later ineens 12+2! We gaan uit van de (laatste) termijn echo.
Zo vroeg in de zwangerschap zeggen die metingen nog niet zo veel. 1 Mm kan al 2 dagen schelen en het vruchtje is nog zo klein. Snap dat je je zorgen maakt, maar denk niet dat het nodig is. Daarom mogen ze de termijn echo ook pas vanaf 10 weken doen.
Mijn tweede en derde zwangerschappen liep ik voor, tot bijna een week. Ik dacht, dat kan helemaal niet. De oudste kwam bij 42 weken maar ik had meer het idee dat het 41 was zeg maar. Deze zwangerschap liep ik exact op termijn en dat geloofde ik natuurlijk ook niet dat dat goed zou gaan (eerste zwangerschap was een missed abortion). Maar toch al 31 weken. Volgens mij zegt het niks. Variatie in meten. Elke mm telt.
Hier ook! Dmv IUI zwanger, dus ei ook voor 99% zeker. Eerste echo, 2 dagen langer Tweede echo, 2 dagen langer Termijnecho, week verder dan eigenlijk ‘kan’.. De kleine man loopt nu ook een weekje voor op groei.