Ik moet 5 maart voor het eerst naar de verloskundige geen intake maar gelijk inwendige ego wat kan ik verwachten heb een heel vervelend verleden
Mijn vk stelde me erg op mijn gemak. vertelde precies hoe alles ging. Inderdaad wat gentle verteld. Op een gegeven moment verstand op nul en naar dat schermpje blijven kijken. Als je dan je kindje ziet met kloppend hartje, ben je het hele onderzoek zo vergeten
Ik had de eerste keer een onverwachte inwendige echo. Ik vond dit erg vervelend. Ik was in de veronderstelling dat ik een buikecho zou krijgen, anders had ik me enigzins hierop kunnen voorbereiden. Het werd alleen maar erger doordat mijn blaas vol zat. Er was mij ook niet verteld dat mijn blaas leeg moest zijn! Dat zorgde ervoor dat ik me weer mocht aankleden, om uit te plassen om vervolgens weer die staaf in mij te krijgen. Ik was niet onspannen en ze kreeg m er ook niet meteen erin. Ze kon ook nog niets zien, het was te klein. Ik mocht na 2 weken weer terug komen. Dus had er ook uiteindelijk niets aan! Nu is alles ok hoor... Maar ik vind wel dat ze beter mogen voorlichten. Succes! Komt vast goed!
ik kreeg ook meteen een inwendige echo en had er totaal geen moeite mee terwijl ik ook niet zo'n held ben hoor! Enige wat ik nog kon denken was "o god, zal ik nou echt mijn kindje zien" en hop hij zat er in en ja hoor, daar was ie! succes!
Mijn tip die ik altijd geef: adem uit als ze het echo-apparaat inbrengt, dan ontspan je je spieren daaronder beter. Niet dat het echo-apparaat heel dik is hoor, integendeel. Maar het is altijd eventjes ongemakkelijk he? Zeker als je een vervelend verleden hebt. Sterkte!
trek anders een wat langer truitje aan die je over je billen heen kan trekken. Dan voel je je ook niet zo bloot Succes en veel plezier!
Ik was heel erg bang voor een inwendige echo, dus heb de verloskundige praktijk dit ook verteld. Ze vertelde me dat ze eerst uitwendig gingen kijken, en ik mocht daarna zelf beslissen of ik een inwendige echo zou willen. Op de uitwendige was met 5 weken 3 dagen al iets van een zwangerschap te zien, dus een inwendige was niet nodig geweest. Maar ze lieten de keuze bij mij liggen. Was dus absoluut niet verplicht.
Ik vond het niet echt schokkend, die inwendige echo. Dat staafje is hard en koud en het is stom dat je in je blote kont op die tafel moet.. Maar goed, het is niet zo dat het zeer doet of zo. Hoogstens ongemakkelijk.
wat een rare gang van zaken normaal heb je eerst een intake waar ze ook je verleden doornemen! En een inwendige echo met 8 weken is helemaal niet nodig! Dus als je je er niet prettig bij voelt gewon zeggen want met 8 weken kan je het makkelijk (met goede apparatuur en echovrouw/man) zien hoor..
Ik heb maandag ook een echo + intake, ook inwendig. Vind het ook erg spannend maar ik neem aan dat ze inwendig meer zien met 8 weken? Naja, laat het maar over me heen komen denk ik.
nope is niet perse waar hoor.. ik kon zelfs al het hartje horen met een uitwendige echo en zien springen echt superduidelijk (zelfs bij mij met 6 weken al) en ben niet de dunste persoon, volgens mijn echobureau hoeft het zelfs helemaal niet of je moet echt een gekantelde BM hebben of veel buikvet e.d. maar met de meeste gevallen is het niet nodig zelfs een kwestie va onkunde of slechte apparatuur of zelfs gemak (bij de gyn) mijn VK maakt soms zelf ook echo;s (bij de eerste, de tweede niet) en heb toen in dezelfde week nog een pretecho laten maken en was 100 keer duidelijker... nieuwer apparaat en meer kennis deed wonderen.