Uitslag, bobbeltjes & jeuk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roxyroxx, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Tijdje geleden heb ik een onderwerp gepost over vochtblaasjes die onwijs jeukte op mijn buik en striae... De vochtblaasjes zijn nu redelijk uitgedroogd en worden eigenlijk allemaal soort van kleine wondjes... Nu jeuken die ook enorm maargoed wondje betekent volgens mij toch wel redelijke weg richting genezing...

Nu heb ik sinds gisteravond ook op mijn benen en rug heel veel jeuk... Nu ben ik echt even goed aan t kijken en voelen en zie en voel ik allemaal bobbeltjes op die plekken. Lijken geen vochtblaasjes maar echt bobbels. Weet iemand of dit misschien bij de beruchte "laatste loodjes" hoort? Ik was maandag in ziekenhuis en heb voor de uitslag/vichtblaasjes op mijn buik een zalf gekregen en er werd toen gezegd dat het er toch wel een beetje bijhoorde... Nu ben ik zelf niet echt van het meteen bellen naar zh (vooral nu niet met die bobbeltjes) maar vroeg me af of iemand wellicht weet wat het is... Ben niet ineens andere producten gaan gebruiken ofzo?!

2. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Hoi!

Ik heb er ook onwijze last van. Ik word snachts echt wakker van de jeuk en krab mezelf echt helemaal open..
    Ik heb een geschiedenis van eczeem en mag nu mijn standaard zalf niet smeren. Het enige wat helpt is vet houden en smeren met menthol gel.. Prikt wel een beetje op de wondjes maar maakt de jeuk echt dragelijker!

Verder niet te warm douchen of in bad gaan. Dit koude weer icm de verwarming doet ook niet veel goeds voor je huid.

Succes!!

3. Roxyroxx

Dank je wel voor je reactie! Mentholgel helpt helaas niet echt... Heb van dokter al verkoelende zalf maar ook geen succes! Probeer idd even goed op warmte/kou te letten!! Niet te hoog de verwarming...

4. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ik ken het niet.

Helpt calendula zalf/spray niet?

5. Roxyroxx

Saga, dat is misschien wel een goede tip! Doe eigenlijk op al mijn wondjes altijd Calendula, dus heb een pot hier staan! Dacht alleen omdat het bobbeltjes zijn dat het vettige van Calendula misschien niet goed was, maar baat het niet dan schaadt het niet! Thanks!

6. Roxyroxx

Upje! Calendula-zalf heeft ook geen effect... Morgen toch maar even bellen, kan me niet voorstellen dat het goed is dat mijn hele lichaam onder zit en ik hele nacht wakker lig door jeuk en ook sommige bultjes tot bloedens toe openkrab omdat het zooooo verdomd erg jeukt!

7. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Hoi meid wat vreselijk voor je!Ik heb exact hetzelfde gehad alleen in me kraamtijd pas!Mijn handen en voeten waren het ergst!Alles zat onder de eczeem en het begon als een soort eilandjes van vochtbelletjes en die worden op gelig en daarna worden het korsten en begint het gewoon weer overnieuw!Ik kreeg uiteindelijk van de dermatoloog een zalf Dermovate, dit is een cortisol steroidezalf en dat was bij mij het enige wat hielp en wat ook goed helpt maar dat is echt pas als niets lijkt te helpen: prednisolon tabletten

Ik hoop echt dat je deze extreme exzeem niet hebt, maar zoals je het opschrijft lijkt het er erg op en reageert je lever op de hormonen van je zwangerschap!Heel veel sterkte en sta op je strepen bij de dokter want als je niet aan je rust komt en psychisch niet in orde raakt komt dat ook niet je zwangerschap ten goede dus kunnen ze je beter die zalf geven, bij mij vloog het er binnen notime af!

8. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    Brielle
    Kijk trouwens uit met krabben!Ik krabte zoveel aan me handen en voeten dat ik een en al kloven en wonden had!Er zat werkelijk geen huid meer op me vingers...Het is heel moeilijk, maar probeer niet te jeuken!Ik stond snachts met me handen in de vriezer!Kou lijkt eventjes te helpen!

9. Roxyroxx

Hee meid,

Dank je voor je reactie. Heb vanochtend van de gyn Dactacort gekregen, ook een cortisol steroidezalf. Hij helpt wel enigzins, maar brand ook wel. Op mijn buik zijn de meeste bultjes open en daar brandt het echt erg nadat ik de zalf erop heb gedaan. Op de rest van mijn lichaam waar het nog bultjes zijn verlicht het gelukkig wel nu enigzins... Mag het wel maar heel dun en max 2x per dag aanbrengen ivm de hormonen... Maargoed het verlicht gelukkig enigzins, daar ben ik al heel blij om! Hopelijk vannacht een goede nachtrust :)

10. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    Brielle
    Ow helemaal super!Want dat is geen doen he die nachten?;) Je zal zien dat het over een week al stukken beter gaat!Laat even weten hoe het gaat over een paar dagen!Sterkte ermee en hopelijk goede nacht!

11. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    Brielle
    En ook niet te dun smeren dan helpt het niet!:)

12. Roxyroxx

Ik mocht het niet te dik doen van de gyn en in apotheek waarschuwde ze nog eens omdat het in het bloed wordt opgenomen. Als je het dan te dik doet zou het bij placenta kunnen komen?

Deel Deze Pagina