Placenta zakt naar beneden

Discussion in 'Zwangerschap' started by Samba, Jan 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samba

Samba Bekend lid

Dec 5, 2009
    659
    0
    0
    hallo..

Ik heb misschien mijn placenta voor de uitgang liggen.. Volgende week heb ik hier een inwendige echo voor...ik heb uiteraard al een beetje gezocht over het wat me dan eventueel te wachten zou staan.. Nu heb ik alleen een vraag... Ik lees overal dat de placenta met de baarmoerder mee omhoog groeit.... Weg van de uitgang... Bij mij is dit echter andersom.. Met 14 weken lag hij helemaal boven in... Met 20 weken netjes achter en vandaag met de echo (32weken) bleek hij ineens zover gezakt dat ze het uiteinde niet meer konden vinden uitwendig. Zijn er hier meer meiden die dit hebben gehad.. En hoe is dit afgelopen... Ik moet eigenlijk niet op d3 zaken vooruit lopen maar ben zo benieuwd..:)

Bedankt

2. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

in principe kan de placenta alleen maar omhoog en niet omlaag.
    bij mij zeiden ze ook dat de plcenta met 20 weken echo mooi dorsaal lag normaal dus. nou uuuh dat hadden ze dus mooi verkeerd gezien want met 22,3 wk kreeg ik een bloeding en met spoed naar het zh bleek dat mijn placenta net voor de uitgang lag. degene die dus de echo met 20 weken heb gedaan heeft dus behoorlijk verkeerd gekeken aldus de gyn.nu vertelde de gyn toen bleek dat de placenta laag lag dat dit in de meeste gevallen iets mee omhoog getrokken word naarmate de baarmoeder groeit. dit zal dus ongeveer gebeuren rond 30 a 32 weken.
    kan zelfs nog tot 34 weken. bij mij kijken ze met 32wk en 2 dg weer. ( ben nu 31wken 3 dg ) ik dacht dat als de placenta zon 2,5 cm van de opening vandaan moet liggen voor een natuurlijke bevalling. als dit minder is is de kans er dan de baby niet kan indalen. en dus nemen ze geen risico en voeren ze een geplande keizersnede uit bij ongeveer 38 weken.
    maar maak je geen zorgen nog hoor. mischien dat het er voor jou over een weekje iets gunstiger uitziet en dat er net voldoende ruimte is bij de opening voor een gewone bevalling.

3. Samba

Samba Bekend lid

Dec 5, 2009
    659
    0
    0
    Thanks voor je antwoord... Ik laat me volgende week wel ff verassen... Ik hoop dat bij jou wel alles omhoog is gegroeid is. Zodat je normaal kan bevallen.

Ga ik me nu ff mentaal voorbereiden op de inwendige echo. Want deze heb ik nog nooit gehad:)

4. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

Nov 20, 2012
    1,206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Inwendige echo stelt absoluut niks voor..
    N soort dunne staaf.
    Het idee vinden de meeste eng, maar serieus, Piece of cake!!;)
    Succes trouwens hahaha

5. Samba

Samba Bekend lid

Dec 5, 2009
    659
    0
    0
    Haha thank you.. Wel weer ff wennen dat er vreemde je muts gaan bekijken.. Maarja...

Dat de placenter niet goed zal ook wel niet het geval zijn want ik heb geen bloed vrrloren ofzo

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Verstand op 0 en bedenken dat zoiemand al 100-den mutsen heeft gezien ;)

Als je gaat bevallen kijken er ook verschillende mensen en erna met hechtingen ook. :)

7. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

Jul 28, 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is met 20 weken ook gezien dat de placenta heeel dichtbij de uitgang lag.
    Volgende week, met 31 weken, heb ik ook een afspraak staan om te kijken of het omhoog is gegaan of dat een natuurlijke bevalling niet zal kunnen plaatsvinden. Vind het best spannend. Heb liever geen keizersnede.

Zie ook tegen de afspraak op. Mijn vriend kan niet mee, dus gaat mijn schoonmoeder mee omdat ik anders geen vervoer heb. Pfff.. Lig ik daar met me benen wijd. Vind het maar niks. Ben best wel preuts daarin ahaha.

8. Samba

Samba Bekend lid

Dec 5, 2009
    659
    0
    0
    Het rare is dus dat ik tijdens de bevalling van mijn eerste hier helemaal niet meer aan dacht.. Volgens mij hebben wel veel meiden dit.. Doen de hormone ofzo.. Heb ook wel zoiets van alla maar weer kunnen we vast wennen..ik had bij de eerste toen ook aan de verlos gevraagd of ze wou kijken of er ontsluiting was aangezien ik toen nog nooit inwendig was onderzocht..viel toen ook mee..

succes iig..

9. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

als de placenta laag ligt hoef je niet persee bloed te verliezen hoor .
    de kans is alleen iets groter dat het kan omdat de placenta de baarmoedermond kan gaan irriteren. opzich alleen maar positief dat je geen bloedverlies hebt gehad:)
    het is wel goed dat ze ook nog een inwendige echo willen doen. dan kunnen ze met veel meer zekerheid zeggen hoeveel cm hij op of naast d e opening ligt.uitwendig is dat moeilijker te bepalen.
    en inderdaad een gyn heeft al zoveel verschillende soorten vaginas gezien dat die daar helemaal niet op let. en je hebt er in het dagelijks leven verder niks mee te maken moet je maar denken;)

Share This Page