Hallo dames, Ik had onderstaande geplaatst bij de voedingsdeskundige op dit forum, maar zij mogen de vragen niet beantwoorden omdat het over kunstvoeding onder de 6 maanden gaat. Misschien kan hier iemand helpen. Mijn dochtertje is nu bijna 12 weken oud en ik moet volgende week weer werken. Ze zal dan op 2 dagen in de week 2 flesjes krijgen en om de week komt daar nog een dag met 1 flesje bij. Dat zijn dus 4 of 5 flesjes per week. Ik kan niet goed genoeg kolven om alle flesjes borstvoeding te geven. Hierdoor zal ze 2 a 3 keer kunstvoeding krijgen. Sinds 2 weken zijn we aan het oefenen met kunstvoeding en dat gaat best goed. Ze krijgt dan de voedingen zoals wanneer ik weer werk. Echter, mijn dochtertje sliep s nachts 7 a 8 uur achter elkaar en komt nu weer 2 keer s nachts. Ze laat dan ook veel windjes. Zou het kunnen dat ze last heeft van de kunstvoeding en daardoor wakker wordt? Zo ja, hoe lang duurt het wennen aan de kunstvoeding? Zijn 2 a 3 flesjes per week wel genoeg om eraan te wennen? Zou het eventueel over 2 maanden makkelijker gaan met wennen aan kunstvoeding omdat de darmpjes dan beter zijn ontwikkeld? Heeft iemand nog tips? Ik dacht aan elke dag een voeding vervangen voor kunstvoeding. Misschien wennen haar darmpjes dan beter. Maar dat vind ik ook weer zonde van de borstvoeding en misschien gevaarlijk voor mijn productie.
Misschien elke dag een kleiner flesje kv proberen? Dat is misschien milder voor de darmpjes en elke dag hetzelfde. Ik zou dan ook nog kolven rondom dat moment, dan hoef je je niet zorgen te maken over je produktie en kun je tegelijk een voorraadje aanleggen? Als je op je werk bent, kun je dan op die dagen hetzelfde schema aan laten houden, dus klein flesje kv en de rest afgekolfde bv (zolang je voorraad dat toestaat, daarna misschien de kv verhogen).