Uitslag chromosomenonderzoek miskraam

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door piccolina, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Vandaag kregen we laatste uitslag wat er met ons tweede kindje mis was waroom hartje was gestopt. De reden waroom hartje gestopt was niet gevonden. Maar wat wel gevonden is dat het toch meisje is (bij geboorte zei gyn. dat het zeker jongetje is;) en er is erg zeldzame genetische afwijking gevonden. Zo zeldzaam artsen daar het nog nooit hebben gezien.
    Er is onze bloed afgenomen om te kijken of we dragers zijn of is het spontaan. Het afwijking konden ze niet zeggen wat het precies zou kunnen zijn maar is zeker geen doodsoorzaak en is qua uiterlijk niet gezien.

    We worden dus nu doorverwezen naar geneticus die meer kan ons vertellen. Gyn zei dat is ook geen reden om met zwangerschap afwachten want soort afwijking word niet geselecteerd bij ivf bijvoorbeeld en is enkel met waterpunctie te zien is.
     
  2. Zeksem

    Zeksem Actief lid

    8 jan 2014
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Ik herken jouw verhaal heel erg. Ik heb vorig jaar met 14 weken
    Ons kindje verloren. Hartje gestopt en geen oorzaak kunnen vinden. Ook bij ons zeiden ze het is een jongen, maar later na onderzoeken zeiden ze nee hetnis toch een meisje. Ik vind het
    Nog steeds heel bizar. Ook is er een chromosoom afwijking, maar bleek later dat ik die afwijking ook heb. En omdat ik gezond ben is dat niet de reden geweest.

    Heel veel sterkte
     
  3. Hannah1989

    Hannah1989 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    jeetje zeg echt heel veel sterkte..
    Onze dochter had een afwijking waardoor ze juist wisten dat ze een meisje was alleen meisjes krijgen turner syndroom..
    wel fijn dat je weer mag gaan proberen!

    Heel veel geluk en sterkte!
     
  4. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Zeksem!
    Ik zie dat je nu wel zwanger bent! Gefeliciteerd!
    Ben ook benieuwd indd of we dragers zijn, wie weet maar we hebben geen ziektes zelf dus ook anders ermee groot geworden.

    Ik ben eerste ronde niet zwanger geworden na miskraam, misschien deze wel.....

    Hanna, jij ook sterkte met het verlies
     
  5. Hannah1989

    Hannah1989 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    jammer zeg dat het deze ronde nog niet is gelukt.. Ik ben nog aan het wachten op een menstruatie.. als ik binnen 5 weken nog ongesteld word of zwanger ben moeten we terug komen..
    Hoe lang duurde het bij jou voordat je ongesteld werd?
     
  6. baia1975

    baia1975 Actief lid

    3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Goedemorgen Piccolina,
    Ten eerste heel veel sterkte met je verlies en alles wat daarna komt..
    Mag ik vragen waarom ze na je MK onderzoek hebben gedaan ? Is het omdat je over "de drempel" van de 3 maanden was? En dus verwachten ze geen MK meer? Volgens mij was je op 14+6 toch? Dat las ik in een andere topic.
    Ik heb mijn kindje met ong. 12 weken verloren maar hier hebben ze niks aangeboden qua onderzoek om te kijken of er een reden was voor mijn MA. Ook niet gevraagd om bloed te prikken om te kijken of mijn man en ik dragers zijn...
    Ik hoor het graag!
    Bedankt
     
  7. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Het duurde c 40 dagen en eerste ongi was raar 5 dagen zoals normal en dan twee dagen niets en ineens veel bloed met stolsels.
    2e ongi gewoon 30 dagen later. Ei ook nethes geweest.
    Helaas deze ronde ook niet raak al 3 dagen voor nod had ik licht positief test daarna gewoon ongi maar nu voel ik mij steeds zwanger (hetzeldde verschijnselen als bij vorige zwangerschappen). Durf niet te testen en ik denk toch niet kan zwanger zijn helaas.
     
  8. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Ik weet het eigenlijk niet. Misschien komt het door dat ik wel goed termijnecho had en erg goede combitest?
    Als je kindjes eerder dan 12wk gestopt hartje dan ligt het in 99% aan aanlegfout helaas lichaam stoot het zelf af.
    Hier zeiden ze dat na 12wk is maar 1% kans op miskraam.
    In zh hadden ze het gelijk over volledige onderzoek allees wat mogelijk was. Ik heb het echo zo begrepen dat het echt zelden is miskraam na 12 wk met enorm goede echo en combinatietest kan je dat bijna uitsluiten en zh denk ik doet dan testen ook voor zichzelf voor statestiek en onderzoek.

    Hoe heb je kindjes precies verloren? Spontaan dan is nog meer kans op dat het aanlegfout was. Had je goede 12ek echo? Waneer is hartje precies gestopt is?

    Sterkte!
     
  9. Hannah1989

    Hannah1989 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Bedankt voor je reactie

    Ik ben vorige week ongesteld geworden en ben sinds gisteren begonnen met ovulatie testen.. Heb nu al 2 testen met wen licht streepje gehad dus ik ben mega benieuwd!

    Maar het kan toch zijn dat je zwanger ben? Misschien dat het een innesteling bloeding was? Ik zou gewoon nog een paar dagen wachten en anders alsnog een test doen! Hoe graag wij ook weer zwanger willen zijn zijn we ook bang.. Maar ik weet dat ooit moet he gewoon een keertje goed gaan dat moet gewoon 😊
     
  10. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Heb test gedaan maar was spierwit haha dus nee helaas..
    Deze week weer klussen!!

    Jij ook succes!
    Je eerste? Lijkt mij erg lastig en pijnlijk het is zoiezo pijnlijk maar ons dochtertje trekt ons doorheen we hebben geen tijd voor klussen zelf haha ze is erg lastige pittige dreumes. Gelukkig hebben we haar!
     

Deel Deze Pagina