Voor mijn zoontje moet ik een judopak aanschaffen. Bij de club zelf verkopen ze ook judopakken maar die zijn schreeuwend duur, en kreeg het advies om eens op het internet te kijken. Ik dacht dat alle pakken hetzelfde waren, maar schijnbaar heb je hele zware pakken, lichte pakken, dure merken en goedkope. Mijn zoontje (5 jaar) is een beginner. Wie weet welke ik moet hebben?
misschien even op marktplaats kijken? zo ben ik aan de karatpakken van mijn jongens gekomen. ook online heb je relatief goedkope pakken. van verschillende merken. je hebt ook echt beginnerspakjes, die zijn niet zo zwaar ook. judopak heeft een soort dikker geribbeld stof. de "gladde" stof is voor karate. ik weet de lengte van jou kindje niet. maar de pakmaten kun je vergelijken met de lengte van je kind. mijn jongste is 1.37 en heeft maat 130. mijn oudste is 1.56 en heeft maat 150.
Mijn zoon heeft een pak van Nihon sport. Dit is een kwalitatief goede merk met een redelijke prijs. Het is belangrijk dat je een echte judopak koopt, van stevig geweven materiaal en boord. Qua prijs is tussen 20 en 30e gangbaar voor een kinderpak. Koop geen adidas/ Nike oid pak! Ze zijn te dun en te duur.