eisprong 24/48 uur na pos.test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door sanna80, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanna80

sanna80 Lid

11 jan 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de teste van sensitest (de goedkoopste) die gaven steeds aan dat ik op woensdag eisprong zou hebben, op donderdag was de test dan negatief, nu kreeg ik van een vriendin testen, die gaven aan dat vrijdag zaterdag eisprong zou zijn. in ieder geval, vrijdag was de teststreep donkerder dan de controle streep, zaterdag was hij nog donkerder! vrijdag geklust dus hoop op het goede moment. nu lees ik overal dat wanneer de teststreep donkerder is dan de co-streep dat je moet klussen, maar overal wordt ook geschreven dat de eisprong na een positieve test binnen 24/48 uur springt! daar ik zaterdag ook nog een dikke positieve ovutest had zou het kunnen betekenen dat het eitje misschien pas vandaag spring? en het klussen van vrijdag misschien te vroeg was?
    als er vandaag een negatieve test is, dan is hij gesprongen, toch?

hoop dat iemand dit warrig verhaal begrijpt en mij kan helpen...

greettzz

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Je ei springt ongeveer 24-48 uur idd na je posi test... alleen soms kan je LH-piek wat langer duren... dan moet je uit gaan van de laatste posi test die je hebt gehad.
    Maar je eitje is dus niet direct gesprongen als hij weer negatief is....
    Voorbeeld: ik test op maandag, dinsdag en woensdag positief, dan is hij donderdag weer negatief... maar omdat hij woensdag voor het laatst positief was kan het nog 24-48 uur duren voor je eitje gesprongen is... dus dat kan ook zijn dat hij dan vrijdag springt... volg je me nog :p?

2a8d20 Ovulation Charts
    Als je bijvoorbeeld op mijn temp kaartje kijkt, dan zie je dat ik woensdag mn laatste posi test heb gehad en dat op zaterdag mn temp was gestegen wat er op duid dat hij op vrijdag is gesprongen terwijl mn test donderdag alweer negatief was.

Hopelijk heb je hier iets aan :)

3. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Ik sluit me aan bij Flippo!
    Vandaag nog wel even klussen in elk geval! :D

4. sanna80

sanna80 Lid

11 jan 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties! ja we gaan vanavond even klussen;)

baal wel een beetje dat we 5 maanden te vroeg hebben geklust! (bijna een week te vroeg) die testen zijn dus minder betrouwbaar, ga nu de iets duurdere wel kopen, natuurlijk hopen dat ik ze niet meer nodig heb, haha

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Helaas sluit ik me niet aan bij Flippo (sorry).
    Ons zieknhuis houdt 24-48 uur aan na je EERSTE positieve test. Op nadat je ei gesprongen is is je test ook weer negatief (ei springt namelijk aan het einde van je piek).
    Wel is het zo dat verschillende merken testen verschillende gevoeligheden kennen. De een kan dus iets eerder positief testen dan de ander...
    Succes!

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ik heb altijd begrepen dat je ei 10-12 uur na je laatste piek springt.. dus bij ja laatste positieve test staat je ei letterlijk op springen..

7. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Merah: mijn 1e posi ovutest (gebruik die van clear-blue met :)) was op CD27, 2e op CD28, CD29 was hij weer negatief, eitje is gesprongen op CD30, dus dat is 72 uur na de 1e posi ovutest en 48 uur na de 2e posi ovutest.
    Mijn gyn (zelfde ziekenhuis als jou) vertelde namelijk dat je van je laatste posi ovutest uit moet gaan. Ik heb namelijk wel eens 4 dagen een posi test gehad en eitje spring dan 6 dagen na de 1e posi test, gecheked met tempen, dat is dus wel ietsje meer dan die 24/48 uur lijkt mij :p

Deel Deze Pagina