Bedankt meiden! Het viel me mee. Wat wel grappig was, was dat de kleine steeds het rietje probeerde te pakken waarmee vruchtwater opgezogen werd. Net zo'n boef als haar/zijn zus Ben wel heel blij als de eerste 4 dagen voorbij zijn, dan is de kans op een miskraam geweken, vind het best eng.. Mama40: probeer echt de tijd voor jezelf te nemen om alles op een rijtje te zetten en wat rust te vinden. Je hebt zoveel stress gehad de afgelopen tijd dat je daar echt wel een goede tik van krijgt hoor
Hoihoi, Wat fijn dat het meeviel en die kleine is nu dus al een grappenmaker haha. Jij lekker rustig aan doen he , kan me voorstellen dat je blij zult zijn wanneer die dagen voorbij zijn., Ik merk idd dat de stress eruit komt, zat gisteren op het toilet en moest ineens janken.... Maar vanmorgen stond ik voor de spiegel naar mijn buik te kijken en was ineens strijdlustig: kom maar op,ik ga zo mijn best doen dat dit mensje niets te kort zal komen!!! Lekker even geslapen net en mezelf verwend met het kopen van 2 tijdschriften (die nu eens niet over babys gaan). Verder word ik super verzorgd door de a.s. papa dus ik zit wat dat betreft helemaal prima. Laat je iets weten wanneer je zelf wat weet? Sterkte en lieve groetjes!
Heel goed mama40, hou dat gevoel vast! heerlijk dat je zo goed verzorgd wordt door je man. Vandaag was mijn verloskundige bij me, en ze vertelde iets waardoor ik een beetje in de war ben geraakt. Ze vertelde dat de snelle uitslag nog geen down kan uitsluiten, hiervoor moet je wachten op de uitslag van de kweek die 3 weken duurt. Maar volgens mij zei de VU dat ze met de kweek juist naar andere afwijkingen gingen zoeken. Op internet kan ik er niet veel over vinden, en ik zal het navragen bij de VU als ze me bellen, maar zijn er misschien meiden die hier meer van weten? Volgens mij heeft mijn verloskundige het (wederom) fout..
Edit: ik heb de folder er nog eens bij gepakt en daar staat duidelijk in dat bij de snelle uitslag alleen op trisomie 13, 18 en 21 wordt onderzocht en dat deze uitslag zeer nauwkeurig is. Dat zou betekenen dat mijn VK me voor de tweede keer verkeerde info geeft! Als dit echt zo is dan dien ik een klacht in.
Hoi Feilo, Als dat in de folder staat lijkt me dat dat juist is toch? Zeer vervelend hoor die VK van jou dan! Ok, een fout kan maar dan 2x? Misschien moet zij zich eens gaan verdiepen in de informatie die zij anderen geeft. Groot gelijk dat je dan verdere stappen onderneemt tegen haar. Als ze het bij jou fout heeft al 2x zal ze dat bij anderen ook wel hebben denk ikzo? Hoe gaat het verder met je? wanneer zou je de uitslag krijgen?
he Feilo wat een moeilijke tijd moetbjij nu inzitten zeg.Ik las toevallig gister stukken terug die wij bij de vorige zwangerschap hebben geschreven,en dat wad erg leuk.Juist daarom moest ik nu aan je denken,en je even een hart onder de riem steken.Uk duim heel hard voor je mee,en hoop echt dat je een goede uitslag zal krijgen en alsnog kan genieten van de zwangerschap. Natuurlijk wens ik dat voor de andere moeders ook tie!Dikke knuffels voor jullie!x
Hoi mama40: dat vind ik dus het vervelende, dat ze waarschijnlijk verkeerde info aan iedereen geven. Dat kan gewoon niet.. Met mij gaat het voor de rest goed het gevaar op een miskraam is inmiddels geweken en gisteravond hebben we nog een mooi kloppend hartje gehoord met de angelsound grote kans dat ik de uitslag vandaag hoor, maar uiterlijk woensdag, enorm spannend. Hoe gaat het nu met jou? Hi vita: bedankt voor je lieve berichtje! was een gezellige tijd inderdaad. We hadden veel steun aan elkaar, helemaal toen we allemaal tegen het eind liepen, haha. Hopelijk kan ik daar straks ook weer lekker over meekletsen! Hoe gaat het met jou?
Vervelend is dat, dat je vk verkeerde info geeft. Heb er ervaring mee enhet is de reden dat ik never nooit meer bij de vk naar binnen stap. Bij een evt volgend kindje ga ik dus gewoon weer naar de gyn. Ik hoop dat je vandaag de uitslag krijgt. Mijn duimen draaien nog steeds.
De eerste uitslagen zijn goed!!! En volgens de arts waren dit de belangrijkste uitslagen. Het moet vreemd lopen als er iets uit de kweek komt. Die uitslag krijg ik over 2 weken. Ik ben ontzettend blij, maar durf pas helemaal gerust te zijn als alle uitslagen binnen zijn. En mijn VK had idd verkeerde info gegeven, heb het nagevraagd. Dus zal ze zo even bellen om te zeggen dat ze hun huiswerk beter moeten doen
Ik volg dit topic een beetje, maar jemig feilo wat een muts!!!! Ik wilde net reageren, dat de trisomie idd inclusief down is! En het klopt dat uit de rest van de chromosomen de kans kleiner is, dat daar wat uit komt. Fijn dat de eerste uitslag een goede is! Probeer nu een beetje te relaxen. Mama40 wat heftig van jullie nieuws. Goed van je dat je even de tijd voor jezelf neemt. Er komt nog veel op je af, ook als de kleine er straks is. Lekker janken als het nodig is! Sterkte beiden!
Hoi Feilo, wat goed!! Ten eerste dat je het hartje natuurlijk weer hebt gehoord en ten tweede dat de eerste uitslagen goed zijn. Idd een beetje bijkomen nu, maar begrijp dat je over 2 weken pas helemaal gerustgesteld bent hoor. Hier weer gewerkt vandaag, hele lieve meiden om me heen die met ons meeleven. Fijn om toch weer te werken,kan ik me tenminste druk maken om het personeelsgebrek hihi. Ladylola: idd lekker janken, doe ik ook gewoon,probeer het soms binnen te houden maar heb een man met rontenogen dus dat gaat gelukkig niet. Net als vandaag tijdens het werk geniet ik ook van mijn buik met mooie inhoud, vooral van al de bewegingen die ik gelukkig heel veel heb.
Feilo,wat fijn en goed!!''Uk begrijp dat je nog niet helemaal gerustgesteld bent,maar dit is de 1e stap!!Heel fijn voor jullie..Probeer lekker uit te rusten,en te genieten.Met mij gaat het goed,dank je wel.
Hallo Dames, Ik heb alles meegelezen! Zelf ben ik erg zenuwachtig! Eerst 2 mks gehad en maandag de combinatietest! Ik hoop zo op een goede uitslag, anders gaan we voor een vwp. Ik vind het echt super spannend! En als ik zo zie is de uitslag vaak verhoogd! Ik duim voor iedereen mee voor een goede uitslag!!!
Hoi Enjoyce, Vaak is er ondanks een verhoogde uitslag niets aan de hand hoor gelukkig. Veel sterkte en het zal vast goed komen!! Groetjes
Hoi enjoyce, Volgens mij komt een goede uitslag veel vaker voor dan een wat mindere hoor! alvast succes, het is vast in orde Mama40, hoe gaat het met jullie? Hebben jullie nog een echo gekregen in de tussentijd? Hier gaat het goed. Kan al wat meer van de zwangerschap genieten. Al durf ik nog geen babyspulletjes te kopen tot alle uitslagen binnen zijn.. Nog 2 weekjes!
Hoi Feilo, Wij moeten woensdag weer naar het ziekenhuis voor echo en gyn bezoek. Sterkte met wachten, begrijp het dat je voorzichtig bent natuurlijk maar genieten van je zwangerschap is heel goed, doe ik ook hier,zij het soms met een beetje moeite.. Groetjes
mama40: als je nog moet gaan veel succes! de nekplooi zag er goed uit! nu het bloedonderzoek nog! Op de echo was ook niets vreemds te zien!
Hoi Enjoyce: fijn die 1e uitslag voor juliie meid, de volgende is ook gewoon goed!!! we waren pas weer om half 2 thuis. Op de GUO gevonden:vernauwing 12 vingerige darm/afsluiting is niet goed+ operatie na geboorte. Verder niets!!!!!!!! In zoverre geen andere afwijkingen gevonden en cyste hersentjes is weg! Cyste darmpjes en aandoening maagje bleken bij hetzelfde te horen: de 12 vingerige darm dus. Kans op Down blijft hetzelfde maar dat is voor ons ok, stellen we ons al op in. Dus ondanks een operatie zijn we opgelucht en waren we zelfs melig na al die uren zh. Volgende week een belletje wanneer we bij de chirurg terecht kunnen voor uitleg over de operatie. En alvast 12 afspraken tot einde zwangerschap gepland..... Verder wel kans dat de uk eerder wordt geboren omdat het vruchtwater niet goed terecht kan komen in het maagje en mijn buik dus kan gaan opzetten doordat er teveel vruchtwater zal kunnen zijn dan. Maar wordt goed in de gaten gehouden, arts is dichtbij aanwezig voor na de geboorte zodat de kleine meteen onderzocht en zo nodig geholpen gaat worden. Heel mooie laatste beelden van ons kleintje,kreeg er gewoon tranen van toen ik het koppie zo goed kon zien. Dus nu heel anders,opgelucht, grenzen zijn gemakkelijk te verleggen blijkt...... Lieve groetjes