Vanmorgen heb ik mijn eerste echo gehad. Helemaal geweldig alles zat er op, en het kindje bewoog heel veel. Helemaal super. Nu zei de man in die de echo deed, dat er een reden voor moest zijn om een tweede echo bij 20 weken te krijgen. Wat kan die reden zijn. Ik dacht dat je standaard twee echo's zou krijgen
dat kan hoor.. je krijgt hem wel vergoedt, maar betekend niet dat je hem dus ook persé krijgt. Ik krijg hem wel, reden, mijn man heeft een klompvoet!
Hier is het iets waar je voor mag kiezen, het is aan me gevraagd of ik het wil, en ja dus. En het wordt door het VGZ ook gewoon vergoed. Geen speciale redenen nodig. Daphne
Ik ben vanmorgen bij de verloskundige geweest, zij vertelde me dat je het altijd mag doen de 20 weken echo alleen is het niet zeker dat als je geen medische verwijzing hebt dat je hem dan vergoed krijgt. Ik laat hem ook doen, betaal zelf die honderd euro en stuur hem op naar vgz waarvan ik heb begrepen dat ik het grootste gedeelte toch vergoed krijg ook zonder medische redenen.