Goedemorgen. ik heb hier al een aantal topics gepost met allerlei angsten die ik tijdens mijn prille zwangerschap heb. Ik heb er dus nog niet echt van kunnen genieten, omdat ik steeds bang was dat het mis zou gaan. Nu heb ik gisteren een 10 weken echo gehad, en volgens de echoscopiste zag alles er goed uit. Zoals het hoort op die termijn eigenlijk We zagen de baby zelfs al een beetje bewegen met z'n armpjes en beentjes, was erg mooi om te zien! Ik ben om precies te zijn 10 weken en 3 dagen zwanger. Nu ben ik erg blij en merk toch dat ik me meer ga vasthouden dat deze zwangerschap goed zal gaan. Ik heb gisteren zelfs al een eerste kledingstuk voor hem/haar gekocht. Maar nu komt mijn angst toch weer een beetje omhoog van stel dat het toch nog mis gaat. En dat ik dan denk dat je pas vanaf 12 weken wat meer zekerheid hebt dat je bijv geen miskraam krijgt. Wat vinden jullie ervan. Kan ik mijn angst nu wat meer los gaan laten en gaan beginnen met genieten van deze zwangerschap? En alvast wat babykleertjes kopen? Of moet ik daar nog even mee wachten en hoe lang?
Goedemorgen! Als allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een goed nieuws dat de termijnecho helemaal perfect was! Das toch al een hele geruststelling! Wat betreft je angsten. Ik heb eerder 4 miskramen gehad dus vooral in t begin van deze zwangerschap kon ik echt niet genieten. Ik was op van de zenuwen en leefde van dag tot dag en van echo naar echo. Met 7 weken 1e echo gehad in de hoop dat als ik een kloppend hartje zie ik gerustgesteld ben. Dat was ik ook. Voor eventjes. Laaaang verhaal kort: met 8 weken, 10 weken, 13 weken, 16 weken en 20 weken nog een echo gehad. En elke keer ben ik nog bang dat er iets mis is. En dat terwijl ik dit typ eigenlijk heel nodig moet plassen omdat er een druk mannetje in mn buik tegen mn blaas aan schopt Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik MOET genieten omdat ik niet straks terug wil denken aan een zwangerschap met alleen maar angsten. Goede zwangerschap gewenst!! 🍀
Oh en wat betreft kleertjes kopen. Dat ben ik beginnen te doen na de 16 weken echo omdat we toen kregen te horen dat we een jongen krijgen.
Gefeliciteerd! Ik herken je gevoel ook. Met kleertjes kopen zou ik zelf nog even wachten maar een klein dingetje kan wel toch . Ik probeer meditaties te doen op YouTube om een beetje te ontspannen en "genieten" van deze zwangerschap. Vooruit kijken vind ik eng, want ons meisje is vorig jaar met 38.5 overleden... Maar toch heb ik ook besloten wel blij te zijn met elk moment. Inderdaad van dag tot dag. Gewoon in het hier en nu blij zijn. Met je kindje in de buik. Ik denk altijd, mocht er iets gebeuren, heeft het kindje zich iig geliefd gevoeld en welkom. Sterkte en veel geluk!
Gadver wat erg conejita. Is er een oorzaak gevonden? Krijg er kriebels van. @ts ik denk dat de angst blijkt totdat je je kindje iedere dag gaat voelen. Ik heb dat ook namelijk. Sommige vrouwen houden die angst. Probeer dat t accepteren maar ook streng te zijn voor jezelf. Geniet van t kleintje in je buik. Ik heb gisteren nog een kloppend hartje gezien (via doppler) en toch blijf ik angstig. Kans dat t mis gaat is er altijd. Maar laat je er niet door leiden. Kans is nu nog maar zo klein. Geniet ervan! En ik heb zelf nog niks gekocht maar dat komt meer omdat ik neutrale dingen niet zo leuk vind dus ik wacht tot ik weet of het een jongetje of meisje is... Maar anders had ik nu denk ik ook wel wat kleding gekocht.
Wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad! Het zou heel makkelijk zijn als ik ga zeggen, ga genieten maar je zal ongetwijfeld verhalen vsn me heb gelezen, ik kan het nog steeds niet en inmiddels 14 weken zwanger. Als je eenmaal angst hebt is het zo moeilijk om het naast je neer te leggen en te gaan genieten. Ik had gehoopt dat het minder werd na de 12 weken maar toch is het nog niet zo. Het komt nu vooral denk ik omdat ik nog weinig kwaaltjes heb en ik aan niks merk dst ik zwanger ben. Hopelijk gaat het beter als ik de kleine ga voelen. Maandag ga ik de vk bellen of ik mag langs komen om naar het hartje te luisteren, dan ben ik weer voor een paar dagen gerust gesteld. We hebben tot vorige week bijna elke week een echo gedaan maar ik probeer ook dat een beetje los te laten. We laten alleen volgende week nog een echo maken omdat we het geslacht willen willen weten en dan pas weer bij 20 weken. Elke dag zeg ik tegen mezelf 'shallY, je hebt zoveel goede echo's gehad, vertrouw erop dat de kleine het goed doet!'.
Zo herkenbaar. ... Na elke echo gerustgesteld voor pak hem beet 3 dagen en dan gaat het weer knagen. Ook wij hebben veel echo's gehad en hebben extra mogen komen om even het hartje van ons meisje te horen... heb ik ook nog een voorliggende placenta dus voel die kleine meid pas sinds een week echt elke dag..... en dat voelen stelt mij gerust... Ze is er nog... De spanning blijft en ik ben bang dat wij pas echt kunnen genieten als.zij geboren is. Tot die tijd geniet ik van de schopjes en als de angst mij om het hart vliegt bel ik de vk en die is super lief. Volg je gevoel en bespreek je angsten.