Hoihoi! Ik ben zwanger van ons eerste kindje en ivm een eerdere miskraam heb ik nu een vroege echo, deze is als ik 6 wk en 3 dagen ben.... is dat heel erg vroeg en kan je dan al wat zien? Eventueel al een hartje? ben anders bang dat ik anders door die echo eigenlijk nog onzekerder wordt...
Ik had met 6+4 (1dag later dus) een kloppend hartje (nou ja stipje)op het scherm, maar het kan ook zijn dat je dat niet ziet omdat je net een paar dagen minder ver bent dan je denkt. Dus het is nog best een onzekere termijn.
Ik had met 6+4 een kloppend hartje, en gewoon uitwendig. Dus ja, het kan! Bij mij was het zo vroeg vanwege bloedverlies met 5 weken.
bij mij klopte er een hartje op 6w6d (ieniemienie klein knipperlichtje), maar garantie heb je niet, kan zijn dat je namelijk minder ver bent dan je dacht, dat is altijd even afwachten bij je eerste echo ...
Ik dacht 7.2 te zijn toen ik de vroege echo kreeg. Ik bleek een week korter zwanger te zijn. Het hartje was toen net gaan kloppen. Het kan dus wel..
bij mij was met 6 weken en 3 dagen een sterk kloppend hartje te zien en volgens de gynaecoloog de kans op een miskraam met 98% gedaald..
Vanaf een week of 6 kan het hartje bij sommige kindjes al gaan kloppen. Maar het hoeft pas met 7 weken en 3 dagen. Dus wat dat betreft is het een wat onzekere termijn. Als je wat ziet, is het natuurlijk fijn en een opluchting. Maar als je nog niks ziet kloppen, weet je eigenlijk nog niet zo veel. Wel kunnen ze dan aan de maat van het vruchtje ongeveer zien hoe ver je zou moeten zijn. Maar zo'n meting is millimeterwerk. Dus als het kruisje net niet op de goede plek gezet wordt, kun je al best een groot verschil krijgen. Vaak laten ze je als het hartje nog niet klopt na één of twee weken terugkomen om nog een keer te kijken. Dan zou wel iets te zien moeten zijn. Dat lijken mij zenuwslopende weken. Maar als je denkt dat je dan niet zenuwachtiger zult zijn dan wanneer de echo sowieso later is, kun je de afspraak natuurlijk laten staan. Als je denkt dat je extra bezorgd / onzeker wordt als je nog niks ziet, zou ik het even uitstellen tot 7,5 of 8 weken. Als je dan niks ziet, weet je in ieder geval wel meteen waar je aan toe bent. (Hoe vervelend ook!)
Ik kreeg ook een vroege echo,6 weken en 2 dagen was ik. Hartje klopte al. Maar het kan zijn dat het hartje nog niet klopt dus niet schrikken,want dan gaat het hartje heel gauw kloppen,binnen een paar dagen. Je ziet enkel een klein vlekje eigenlijk,heel klein maar wel super mooi! Succes met je echo!
Dankjewel voor jullie reacties! ik heb wel een super regelmatige cyclus en ik heb me ei ook gevonden precies op dag 14, kan je dan toch korter zwanger zijn dan je denkt?
Ik heb komende woensdag (nog 2 keer slapen) ook onze echo. We hebben 4 maand terug een miskraam gehad. We wisten het eigenlijk nog niet, en bij de 1ste echo was er niets te zien; enkel een leeg vruchtzakje,....! We zijn natuurlijk ontzettend bang voor komende woensdag! Ik voel mij wel 'anders' dan bij de vorige zwanger (die toen MK werd),... erge pijn in de borsten enzo.... Ik hoop zo dat we een kloppend hartje hebben! Er kan geen discussie zijn over 'hoe ver' ik ben, want ik kreeg op 22 maart IUI, dus toen had ik ook waarschijnlijk die dag mijn eisprong. Ik zou dus 6+5 moeten zijn,...!
Ja, je kunt (iets) korte zwanger zijn. Het zal zeker geen week schelen hoor. Maar de bevruchting hoeft natuurlijk niet per se op de dag van de eisprong plaats te vinden, dat kan ook een dag later. En soms is zo'n bevruchte eicel ook wal langer onderweg en is de innesteling wat later. Wat trouwens wel een voordeel is van een vroege echo, ook als er nog geen hartje klopt, is dat je in ieder geval kunt zien of het op de goede plek is ingenesteld. Toch zou ik persoonlijk liever een weekje wachten. Maar ik ben jij niet en we hebben niet dezelfde ervaringen. Dus doe wat voor jou goed voelt.
Ik heb vandaag hartje zien kloppen, dacht zelf 7w5dgn te zijn Maar echoscopiste zei 6w5dgn Maar idd lastig te meten, millimeter werk maar over 2 weken weer echo en dan zie ik het. Wel hoe ver ik ben! Iig vruchtzakje met embryo en kloppend hartje! Dooierzakje ook aanwezig dus het zou kunnen!
Hartje kan kloppen vanaf 5w4d. Ik kreeg met 5w5d een echo ivm eerdere bbz en toen klopte het hartje ook. Bij mijn huidige zwangerschap was de echo met 6w3db en klopte het ook gewoon.
Bij mijn tweede ook met 6 weken een echo gehad en toen een mooi kloppend hartje. Nu bij de 3e met 6 weken en 2 dagen alleen een dooierzakje; gelukkig 2 weken later een embryo met hartactie. Waren wel erg spannende weken...
Het lijkt mij echt zenuwslopend als je op de eerst echo alleen een vruchtzakje ziet maar nog geen hartje, en dat je dan nog een week (of misschien wel 2) moet wachten. Maar het is geheel aan jou, wordt je er alleen maar zenuwachtiger van dan zou ik het een weekje verzetten; geeft het feit dat er een vruchtzakje te zien is en dat het op de goede plaatst is ingenesteld je al genoeg geruststelling, dan lekker op naar de echoscopiste!
Ja tis wel lastig idd... het was alleen of 6 mei of 17 mei! vond er zolang tussen zitten! de afdeling was namelijk 2 weken dicht! dus moet zoiezo ergens anders heen... ik laat hem toch staan denk ik en dan fingers crossed dat er iets te zien is !!
Wow lijkt me super mooi pixel! Over t algemeen hebben al veel mensen hier een hartje op dat termijn gezien! Dus wij gaan er maar voor en hopen op een mooi kloppend hartje!
Ik duim voor je mee! Morgen om 21h hebben wij het verdict!!!!! Vorige nacht heb ik geen oog dichtgedaan! Ben zo ontzettend bang. Ik loop ieder uur naar het toilet omdat ik zooooveel witte afscheiding verlies en ik steeds bang ben dat het bloed is!!!