Uitslag combinatietest verhoogd risico

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mylo03, 28 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Jemig radiogirl, bij jou was de kans wel bijzonder hoog. Gefeliciteerd dat het goed is!

2. Mylo03

Mylo03 Actief lid

4 jan 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    Vandaag de nipt test gehad. Eerst een uitgebreide echo. Daar was een neklplooi van 3,1 op te zien dus die was te veel helaas. Op de grafiek zag ik redelijk stuk boven de bovenste lijn maar nog genoeg er onder om aan de nipt mee te mogen doen. Alle andere soft markers waren goed. Maar zoals de arts zei op echo komen down kindjes vaak gewoon over. Nu is het dus drie weken wachten op de uitslag. Zullen drie lange weken worden....

3. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43
    Er is ook iemand anders op het forum die nekplooi 5mm had, kans 1:49. Uit de test kwam dat geen down heeft en ook die andere ziektes niet. Uiteraard kan er wel (meestal wel) iets anders zijn... Succes..

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nou sterkte met wachten mylo.

5. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    Hoi hoi,

Ik had idd een nekplooi van 5,1 mm en een risico van 1:49 voor down. Wij hebben gelijk gekozen voor een vlokkentest omdat als de nipt afwijkend is dan moet je alsnog een vlokkentest of vruchtwaterpunctie ondergaan. Wij wilde graag snel duidelijkheid hebben ipv 4 weken wachten bij elkaar. De vlokkentest was op dinsdag en op vrijdag kregen we de uitslag dat het geen downsyndroom was en ook geen trisomie 13 of 18. Wat het wel is word met een uitgebreide echo bekeken met 16 weken en dan kunnen we erna nog een vruchtwaterpunctie doen als we dat willen of er aanwijzingen voor zijn.

Het is een zenuwslopende tijd met veel onzekerheid en wachten wachten wachten. Mocht je behoefte hebben mag je altijd een pb sturen.

Veel sterkte en liefs!

6. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend allemaal. Ik hoop dat de tijd, op het wachten op de uitslag van de nip snel gaat.
    Misschien een hele rare vraag, maar waarom ben je zo van deze uitslag geschrokken? Met jou leeftijd heb je toch sowieso een sterk verhoogt risico? Ik weet niet of je zwangerschap gepland was, maar als je met 39 jaar nog een kindje wilt dan houd je toch rekening met een verhoogte kans op een kindje met een afwijking?

7. Mylo03

Mylo03 Actief lid

4 jan 2011
    100
    0
    16
    noord holland
    Nee geen hele rare vraag maar zoals in de openingspost staat ben ik best raar te woord gestaan bij de eerste echo. Tuurlijk weet je dat je risico loopt tuurlijk hou je daar rekening mee maar als iemand je bij de echo van zeven weken vraagt wat doe je als je te horen krijgt dat het niet goed is weghalen? Besef je wel wat voor risico je genomen hebt en weet je wel wat dat voor gevolgen heeft. Dan is relativeren in de situatie zoals die nu is heel heel moeilijk. En niemand vindt het leuk een dergelijke uitslag te krijgen er zijn ook genoeg vrouwen van mijn leeftijd met een veel minder hoge uitkomst. Dus ja dan wordt je verdrietig.
    Overigens een geheel bewust en gewenst kindje.

8. Mylo03

Mylo03 Actief lid

4 jan 2011
    100
    0
    16
    noord holland
    Ik heb dinsdag 11 augustus de uitslag binnen gekregen en er waren geen tekenen van trisomie 13 18 of 21
    Jullie zullen begrijpen dat er een grote last van me af viel!
    Iedereen erg bedankt voor de lieve woorden heeft me erg goed gedaan!
    Mocht iemand dit topic vinden via de zoek functie en vragen hebben over hoe ik de nipt heb ervaren in Amc dan kan je altijd een berichtje sturen!
    Liefs Mylo

9. Loes221983

Loes221983 Actief lid

1 aug 2015
    213
    0
    16
    Wat fijn een goede uitslag!

Veel geluk met je zwangerschap!

10. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met de goede uitslag!

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Yeaaah gefeliciteerd met de goede uitslag!!

Deel Deze Pagina