Hebben jullie dit ook weleens gehad?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by lvdm, Jan 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lvdm

lvdm Niet meer actief

Deze week zijn we op controle geweest bij de gynaecoloog. Hij heeft een echo gemaakt om de schedelomtrek te meten.

Deze was iets onder het gemiddelde, zei hij. Hij zei daar achteraan dat het dus zo kan zijn dat ik iets minder ver ben dan we tot nu toe dachten.

Wie heeft dit ook weleens gehad? En was bij de controle daarna het hoofdje wel weer gewoon op schema?

Probeer me niet teveel zorgen te maken, maar dat is soms zo moeilijk als je een hormonenbom bent :oops: :)

2. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    ik had gister de 20wk echo en het hoofdje was 20.2 weken en dat was prima zei hij.
    kan altijd wat verschillen hij legde ook uit dat er marges zijn

3. rce86

rce86 Bekend lid

Sep 19, 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    ik heb de 20 weken echo met 19.5 dagen gehad en bij mij was het hoofdje 19.2.het buikje 20.5 en de beentje 20.3 dagen. (als ik me nu niet heel erg vergis) Ze zij bij mij ook dat dat niet uitmaakte maar dat die wel een lekker dik buikje had;)
    Ik weet niet hoeveel het verschil bij jou was?

4. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,274
    2,976
    113
    Bij mijn beide kindjes liep er altijd wel iets achter. Of het hoofd, of de beentjes of de buik. Uiteindelijk is er een heel gezond (welliswaar heel klein) meisje geboren. De zwangerschap had een duur van 38 weken, maar zij had de waarden van een duur van 35 weken.
    Bij de zwangerschap van onze zoon werd ik extra in de gaten gehouden. Bij hem liep de groei van de benen achter. Maar ja, mama heeft ook geen lange benen.

Probeer je dus maar geen zorgen te maken. Je hebt mensen in verschillende soorten en maten!

5. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

Nov 20, 2008
    308
    0
    0
    Ik liep met de 12 weken echo dik een week voor. Alleen de totale lengte dan. Het hoofdje lag redelijk op schema. Het kan altijd verschillen, ligt er ook maar net aan hoe er gemeten kan worden. En soms groeit het één wat harder dan het ander om vervolgens na verloop van tijd weer recht te trekken.

Zo ook met de zwangeren zelf. De één begint in week 5 al te groeien en is rond week 12 zo rond als een ander rond de 20 weken. Vervolgens kan de groei dan even stoppen tot het eind waar de spurt weer opnieuw inzet. We are all different! hi hi

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ons meisje was tijdens de 20 weken echo met alles ietsje onder het gemiddelde, de echoscopiste zei dat het heel normaal was en dat het vaak tijdens de rest vd zwangerschap wel goed komt.

Share This Page