Bijna 16 weken zwanger en "buikpijn"

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nala010, 29 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik heb sinds gister pijn/ongemak in m'n onderbuik maar ook in m'n bovenbuik wat uitstraalt naar m'n schouders.
    Het is irritant, ik erger me eraan en het bederft m'n eetlust.

Ik herken het niet van m'n vorige zwangerschap..
    Er loopt hier wel een dreumes rond dus ik ben drukker bezig als toen ik zwanger was van de 1e maar daarentegen werk ik momenteel niet en kan zover dit gaat m'n rust pakken.

Bloeddruk was in m'n vorige zwangerschap hoog, nu als die automatisch gemeten wordt ook (150/95) en handmatig acceptabel (140/80)

herkenbaar rond deze termijn?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

wat vervelend dat je deze klachten hebt. De klachten van je onderbuik worden vaak veroorzaakt door het groeien van de baarmoeder. Ook harde buiken ontstaan rond deze periode. Daarnaast kunnen deze klachten ook komen van een blaasontsteking en dit wil ook nog weleens uitstralen naar de bovenbuik. Dus het is wel aan te raden je urine te laten checken bij de huisarts. De klachten van de bovenbuik kunnen afkomstig zijn van je darmen of van je maag. Ook als je last hebt van maagzuur, kan dit ook uitstralen naar de schouders. Daarnaast kunnen deze klachten ook komen door een verkeerde houding of stress. Probeer goed op je houding te letten en indien nodig, kan je advies krijgen van een houdingstherapeut. Ik hoop dat je snel van je klachten af bent. Succes!

Groetjes Monique

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Dankje voor je antwoord!

Ik zal in ieder geval beginnen met m'n urine te laten controleren!

Fijne feestdagen..

Deel Deze Pagina