Echo gehad en minder ver dan verwacht

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Zonneveldje, Dec 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonneveldje

Dec 18, 2007
    12
    0
    0
    mama
    Jirnsum
    Ik ben sinds gisteren op dit forum en had vandaag mijn termijn echo en dat was best wel even schrikken. In eerste instanstie zag ze niets en kreeg ik een inwendige echo. Daarop was een heel klein iets te zien en een zwak kloppend hartje maar volgens haar wel goed genoeg voor de 5,5 week. Maar dit kan volgens mij absoluut niet. Ik ben al heel lang heel erg moe en ga vaak voordat mijn man op bed gaat op bed dus je begrijpt wel dat ons sex leven niet optimaal was de laatste maand, we hebben het dus ook niet gedaan. Ik ben vorige maand wel ongesteld geweest en daarvoor (in mijn vruchtbaarste) periode wel sex gehad ik zou dan volgens mij eigen berekening 10 weken moeten zijn en een paar dagen misschien. Ik ben nu best wel ongerust en heb even een potje zitten huilen, mijn man zei het is toch juist positief dat er een hartje klopt tuurlijk dat is ook wel zo maar het klopt niet in mijn hoofd en ik ben iemand die van zekerheid houd nu weet ik wel dat niets zeker is tijdens een zwangerschap maar over de periode waarin ik zwanger kan zijn geraakt ben ik vrij zeker en dat is niet na mijn laatste menstruatie geweest zoals het volgens de berekening van nu is. Ik moet over 3 weken weer terug komen en ik kan je vertellen dat dat 3 lange weken gaan worden. Is er iemand die in de zelfde situatie zit of heeft gezeten? Dit is mijn tweede zwangerschap maar mijn eerste verliep lang zo onzeker niet. Nou een heel verhaal maar moest het even kwijt.

Jessy

2. Miran34

Miran34 Actief lid

Jun 13, 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    Hoi hoi,

Heel herkenbaar, wij hebben dit ook gehad. Ik zou volgens eigen berekening 10 weken zwanger zijn en bij de 10 weken echo bleek ik amper 7 weken zwanger te zijn. Het is dan idd echt een domper. Bij de 31 weken echo (extra echo want baby was wel erg groot) bleek ze 3 weken 'voor' te liggen met groei..... Als ik nu de verloskundige vraag of we niet misschien 3 weken langer zwanger zijn (volgens mijn berekening in het begin) wordt er gezegt 'nee dat kan niet want de 1e echo moeten we aanhouden, alle baby's lopen dan qua groei gelijk op.

Over 3 weken mag je dus weer voor een echo (hebben wij toen ook gehad). dat duurdt idd nog lang maar... je hebt het hartje zien kloppen... pin je niet vast op het aantal weken.

Groetjes

3. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Hi Zonneveldje,

Bij de eerste echo was ik ook minder ver dan gedacht. Welliswaar niet zo'n groot verschil maar toch: ik dacht dat het 6w2d was maar het bleek pas 5w4d te zijn en volgens mij kon dat echt niet gezien het moment dat ik positief testte. We zagen al wel een beginnend hartje.
    Bij de tweede echo, twee weken later, bleek het niet te zijn gegroeid...

Drie weken onzekerheid is erg lang. Waarom vraag je niet of je eerder terug mag komen voor je eigen geruststelling?

Sterkte!

4. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    hier was het ook zo raar !
    ik was 2 weken minder ver dag gedacht ! ik snap nog steeds niet hoe het kan maar ben sinds de bepaling bij 8 weken wel altijd op dezelfde datum blijven hangen ! ook met de groei van de beeb
    Ik vind het zo extra raar omdat ik dan in mijn periode zwanger zou moeten zijn geworden ... tja nu maak ik me er niet meer druk om hoor maar in het begin wil je natuurlijk dat de weken zo opschieten en duurt het wachten zoooo lang !
    succes meid !
    maar het kan dus wel !

5. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ik had gisteren ook mijn 1ste echo.
    Daarvoor dacht ik (volgens allerlei calculatortjes op het internet) op 8 weken en 6 dagen te zitten.
    Zij dacht uit te komen op rond de 8 weken, gezien de grootte van 1,3 cm. Het verschil is dus niet echt aanzienlijk groot.
    Wat wel fijn is: omdat ze gisteren geen precieze schatting kon maken van de zwangerschapsduur, mag ik dus op 27 december alweer terugkomen voor een 2de echo. Ook zouden wijzelf op de echo meer kunnen zien, want het zou dat de dubbele lengte moeten zijn.
    Dat vind ik wel heel erg netjes van ze.

6. Thura

Thura Actief lid

Nov 18, 2007
    365
    0
    0
    hoi meis,

ik ken het. Ik ben volgens de echo ook een week minder ver, en bovendien zit er weinig vruchtwater bij. Maar het kan nog alle kanten op. Het kan gewoon een langzame groeier zijn, of je bent inderdaad later bevrucht geraakt. Als jij daar tussenin ong ongesteld bent geweest kan het toch eignelijk ook niet anders dan dat je daarna zwanger bent geraakt?

Ik moet ook wachten tot begin volgend jaar voor de nieuwe echo. Als je dit zou vervroegen heb je kans dat je wéér niks ziet wat je zien wilt. Dus gewoon even volhouden, ik weet dat dat moeilijk is...

7. Sjolly

Sjolly Lid

Nov 21, 2007
    41
    0
    0
    Amstelveen
    Ik raak ook een beetje in verwarring van die VK wij zijn gister voor een echo geweest.
    Uiteindelijk kreeg ik een inwendige echo omdat mijn baarmoeder ver naar achter lag en ik nogal volle darmen had dus je zag wel iets maar niet zo goed.
    We hebben het hartje zien kloppen en we kregen bevestiging dat het er maar 1 is (ik ben zelf van een 2 eiige tweeling vandaar)

Maar ze vertelde me dat wij ook een week minder ver zijn dan onze eigen telling.
    Zij kwam op 8 weken en 5 dagen en wij zaten op 9 weken en 6 dagen ?
    Maar ze kwam wel op dezelfde geboorte datum uit [​IMG]

Later drong dat pas tot me door ... maar ik vind het wel best .. ik hou me tot de volgende echo gewoon aan mijn 9 weken + en dan horen we het wel weer !

Maar ik zou idd ook vragen of je niet wat eerder terug mag komen voor een echo..
    Als je je zo onzeker voelt er over is dat ook niks !

Sterkte ... en het komt vast helemaal goed :thumup:

8. LastminuteMama

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    @Sjolly: dat van diezelfde geboortedatum had ik ook, vond ik ook zo raar maar ik denk dat ze daarbij gewoon blijven vasthouden aan de eerste dag van je laatste menstruatie.

9. Sjolly

Sjolly Lid

Nov 21, 2007
    41
    0
    0
    Amstelveen
    Maar het is toch raar dat je korter zwanger bent maar wel dezelfde eind datum hebt (zeg maar)
    Eidereen is toch even lang zwanger ?
    Zij had het over dat omdat de eene cycles langer is dan de ander dat dan ook je vruchtbaarste dag later of vroeger zou zijn dus daarom ben je dan misschien minder ver dan je eigen telling ?
    3 dec mag ik weer dan gaan ze het kindje ook meten enzo & dan zal ik nog eens om een duidelijke uitleg vragen ;)

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

mag ik je er ook nog op wijzen dat je de eerste 2 weken officieel niet zwanger bent die rekenen ze dan ook niet mee ze rekenen dus na die eerste 2 weken dus zou best kunnen dat je dan een late innesteling heb gehad en dan klopt het gewoon wel

groetjes nathalie ;)

11. Nadia77

Nadia77 Actief lid

Dec 24, 2007
    286
    0
    0
    Dat je de eerste 2 weken niet officieel zwanger bent is algemeen bekend denk ik, maar deze 2 weken worden wel door de verloskundige meegetelt om de datum te bepalen waarop je bent uitgerekend.

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt en het rare was dat ik eerst een echo heb gehad waarbij het hartje nog niet te horen was, het embryootje was toen ca 2,8 mm en ik zou volgens mijn laatste periode + meting van de echoscopiste 6 weken en 3 dagen zijn. Een week later moest ik terugkomen voor een vaginale echo. Mijn baby was toen gegroeid naar 5 mm en het hartje was gelukkig kloppend te zien. De echoscopiste zei echter dat ie 2 weken jonger was dan we dachten, dus ineens weer terug naar 5 weken en 3 dagen!

Ik ben niet ongerust want alles gaat goed met me en de baby ook, maar ik snap niet helemaal hoe het kan......

Groetjes
    Nadia

12. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Gebeurt heel vaak hoor dat je denkt dat je wat verder bent dan je in feite bent..

13. Sjolly

Sjolly Lid

Nov 21, 2007
    41
    0
    0
    Amstelveen
    :rolleyes: ik heb het nog een rustig zitten nakijken en in mijn geval klopte de datum van de VK helemaal ,,, alleen ik heb mezelf rijk zitten rekenen 8-[
    Beetje dom maar je je bent ook zo enthousiast :) !

14. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb gister een echo gehad omdat ik erg buikpijn had

en er was alleen nog maar een vruchtzakje tezien ze denken dat ik nog korter zwanger ben dan 6 weken

ben erg onzeker en moet nu morgen terug komen

15. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    ..ik heb na 2 echo's ook a.d.h.v. een kop-stuit meting een andere datum te horen gekregen, bijna een week later dan ik zelf had uitgerekend!
    Het zou betekenen dat de bevruchting 5 dagen na de klusdag heeft plaatsgevonden, dat dus eigenlijk niet kan.

Nu hoorde ik dat Beatrijs Smulders (of hoe ze dan ook heet) in haar boek heeft staan dat een bevruchte eicel voor de innesteling nog even rond kan dobberen (bij IVF terugplaatsingen ontdekt), en dat dat zorgt voor de verschillen in data..

Maar gerust ben ik er niet op, je maakt je toch zorgen over de groei en ontwikkeling :(

16. LastminuteMama

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Klopt, de innesteling is tussen de 5-10 dagen na de eisprong, dat is dus niet met zekerheid te zeggen.
    Heb dus hetzelfde meegemaakt, je blijft je steeds maar afvragen hoe het kan

17. Ik heb ook zoiets, gisteren bij echo bleek ik 6 weken en 5 dagen te zijn...
    volgens mijn cyclus ging ik vandaag 8 weken zijn...(8 dagen verschil dus)

Share This Page