hallo! ik krijg vandaag de uitslag van de combinatie test en het eerste onderzoekje bij de verloskundige! ik ben heel erg zenuwachtig! de nekplooi meting was goed 1.3. mm maar toch maak ik me zorgen ik weet dat het nergens voor nodig is maar ja die hormonen he! ooh ik maak mezelf echt gek! ik moet het even van mij eigen afschrijven! sorry xxx
spannend ik duim voor je, ik heb donderdag de combinatie test gehad, de nekplooi was bij mij 1,4 en ik ga vandaag even bellen wanneer ik de uitslag krijg, ik moet pas 29 april weer naar de vk en dat duurt me veel te lang
bambie, heb je de uitslag al? bij mij was het 1 op 19990 ! de verloskundige had nog maar zelden zo'n lage kansberekening gezien. ik was dus zenuwachtig voor niets! normaal voor mijn leeftijd is 1 op 1000 nou wij zitter en 19x overheen! laat je het weten als je de uitslag ook hebt? gr.
ja zeker, ik weet wel dat de nekplooi 1,4 mm was (meegekeken toen ze het invulde) maar van het bloed krijg ik pas vanmiddag, en hieruit halen ze de kans berekening... droomde vannacht dat het 1 op de 90.000 was dat bestaat niet, maar hopelijk betekend het dat ik een goede uitslag krijg..
ik duim voor je! en ik hoop dat je net zon goede uitslag krijg als ik! (duim..duim...duim...duim..duim..duim )
Ik duim voor je Bambie! Hoe deden ze dat dan? Ik kreeg eerst de echo en moest later bloed laten prikken (of was het andersom? last van zwangerschapsdementie), daarna hebben ze die gegevens weer ergens anders gecombineerd. Duurde bij ons ruim een week.
Hoe deden ze dat dan? Ik kreeg eerst de echo en moest later bloed laten prikken (of was het andersom? last van zwangerschapsdementie), daarna hebben ze die gegevens weer ergens anders gecombineerd. Duurde bij ons ruim een week.[/quote] bij mijn eerste termijn echo heb ik meteen bloed laten prikken voor de combinatie test 1.5 week later terug voor de nekplooimeting en weer een week later kreeg ik tijdens de controle van de VK de uitslag te horen.
nou ik heb hem........ 1:2300 dus geen verhoogde kans... leeftijd speelt natuurlijk ook een factor, maar ik hoef dus geen vruchtwaterpunctie, nu alleen maandag naar de gynacoloog, heeft de verloskundige me naar toe gestuurd omdat ik allergieën heb en een verlengde bloedingstijd... maar dat heeft niets te maken met de combinatie test... was toch best nerveus..
wat een geweldige uitslag bambie! dat is toch ook een heel lage kans, tegen mij werd gezegd als ze puur en alleen van mijn leeftijd uitgingen dat ik een kans had van 1 op 1000 dat is normaal. ze zei bij de combi test is het goed als je hoger zit dan 1 op 250 en dat zitten we beide heel ruim! ik ben blij voor je! mag ik vragen wat een verlenge bloedingstijd is? ik heb daar nog nooit van gehoord?!?
dat houd in dat je bloed minder snel stolt als je bijvoorbeeld een wondje hebt, maar ook met menstruatie enz.. dus heb ik een grotere kans op bv een nabloeding na een geboorte (ben er zelf niet zo bang voor hoor) ben tot nu toe al een aantal keren geopereerd en dat is ook allemaal goed gegaan, ze hebben alleen bloed klaar hangen voor het geval dat.
Gefeliciteerd met de goede uitslag! Ik moest 1 week voor de echo mijn bloed laten prikken en een week later kreeg ik de echo. Die gegevens zette ze in de computer en samen met de uitslag van mijn bloed rekende de computer het uit. Bloed werd via dezelfde instantie gecontroleerd als waar mijn echo ook werd gedaan. Van mijn vorige dochter kreeg ik het in het ziekenhuis ook dezelfde dag te horen.
@bambi oh ok vroeg me al af wat het was, maar het is dus niets ernstigs ofzo? vandaar dat je nu onder toezicht van de gyn staat. je bent dan toch verplicht om in het ziekenhuis te bevallen? of vind je dit niet erg?
nee ik vind het niet erg om in het ziekenhuis te bevallen, vriend lief is niet zo'n held (ja op sokken ) en die wilde het ook liever in het ziekenhuis. Dus ik moet zeggen dat ik zelfs hoop dat het gewoon in het ziekenhuis mag gebeuren. Bedankt allemaal voor de felicitaties, ik ben inderdaad erg opgelucht, zag er best tegen op om eventueel een vruchtwaterpunctie te moeten doen, ben al zo'n onzekere miep. groetjes bambie ps denise: krijg jij wel meteen de uitslag? zal voor je duimen!