Hallo, Vrijdag de eerste (inwendige) echo gehad. 6 weken en 2 dagen zwanger, dooierzakje 6 weken en 4 dagen. Zelf kwam ik uit op 9 weken! Weet (bijna) zeker dat ik een regelmatige cyclus heb en vind het zo vreemd. De vk dacht dat er wel sprake was van hartactie en ik heb het volgens mij ook gezien maar advies nog even wachten omdat je precies op de grens zit en het vruchtje nog klein is. Verder voel ik me zwanger, geen kramp of bloedverlies. Kan het zijn dat het op voorhand al een klein kindje is en dat daardoor de meting een korter aantal zwangerschapsweken aangeeft. Onze dochter was ook maar 46 cm en 2790 gram bij haar geboorte. Of is dat nog niet te zeggen. 9 mei weer een echo, ik wilde niet eerder omdat we bij onze dochter iets soortgelijks hebben meegemaakt maar vind het zo spannend. Bedankt alvast voor jullie reacties. Liefs Stefanie
Hmm.. Ik zou het zo niet kunnen zeggen maar ik denk toch dat wanneer je inderdaad 9 weken zwanger bent er een duidelijkere hartactiviteit zou zijn geweest? Ik heb met 8 weken en 2 dagen een inwendige echo gehad (zie album..) en had een heel stevige hartactiviteit met echt al een klein kindje op het beeld. Denk dus inderdaad dat je minder ver bent dan je gedacht had. Misschien een late innesteling? Maar wanneer heb je positief getest dan? Want als dat inderdaad al 3/4 weken geleden is dan ben je langer zwanger..
Ik heb getest op 20 maart deze test werd pas na 15 tot 20 min positief en vrijdag 21 maart ook een positieve test. Kan het zijn dat ik getest heb toen ik net een tot twee dagen zwanger want dan klopt de berekening wel.
stel dat je 21 maart dus net zwanger was dan was je toen 4 weken. dan zou je op 18 april (toen had je toch de echo?) 8 weken zijn. Dan zou je dus niet echt veel korter zwanger kunnen zijn. moeilijk hoor dat afwachten. Je kunt niet zeggen dat het een klein kindje is op deze termijn. De eerste 12 weken zijn bijna bij alle zwangerschappen de groei gelijk. Vandaar dat ze een termijn echo ook binnen die 12 a 14 weken doen, daarna kan je spreken van kleine en grote kindjes. Ik vind het eerlijk gezegd niet positief kllinken, aan de andere kant, als er wel hartactie was en je had een niet zo ervaren echoscopiste die er een beetje naast zat met haar metingen, kan het natuurlijk wel goed zijn wanneer mag je weer heen?