Bij het echocentrum waar ik de combinatietest laat doen zeiden ze dat ik meteen de uitslag zal krijgen maar volgens de verloskundige moet ik haar bellen een week na de test, dus ik ben benieuwd.
even een uitdate, Ik ben gisteren geweest voor de combinatietest, eerst ging ze de echo kijken en daarna bloed prikken. Op het formulier wat ik mee kreeg voor de VK staat dat de de nekplooi meting 2.1 mm is, heb geen idee of dit goed of slecht is, de vrouw die de echo deed heeft er niets over gezegd dus moet nu nog een week wachten op de uitslag. Ik ben heel erg zenuwachtig!
Ik heb vorige week donderdag de nekplooi meting gehad. Ze zij dat het er goed uit zag en de kleine is al flink gegroeit... Het is zelf al te groot voor de leeftijd. Heb ook bloed moeten prikken waren wel 6 buisje krijg eind deze week als het goed is bericht.
hoi denise, ik vind het een goede uitslag hoor! of ga je verder onderzoek laten doen vruchtwaterpunctie ofzo?
Daar werd helemaal niet naar gevraagd dus vandaar dat ik nu nog steeds een beetje in de zenuwen zit, heb geen idee of ik nu wel of geen verhoogde kans heb
De kans is dus 1 op 450, zet maar eens 450 mensen bij elkaar. Erg veel hoor! De kans is dus heel erg klein!
Ik heb net een andere verloskundige gebeld voor uitleg en die wist mij te vertellen dat er voor mijn leeftijd een kansberekening staat voor 1 op 1000 en dat ik met 1 op 470 geen verhoogde kans heb. Ik was een beetje geschrokken omdat hier op dit forum allemaal vele lagere kansberekeningen gegeven werden, en ik met me 1 op 470 er zo uit sprong en het is en blijft een kansberekening.
hoi denise, je springt er niet tussenuit hoor, ik heb hier een tijdje geleden ook een topic over gelezen, daar waren meiden met een veel minder positieve uitslag en die waren ook nog jonger dan jij. je moet niet naar mij kijken ik heb een extreem lage uitkomst maar zelden voorkomt zo zij mijn vk het. ( ik heb ook echt geen tikfout gemaakt, die van mij is zo laag ) je zit denk ik op een gemiddelde en als de vk zegt dat het niet verhoogd is kan je daarwel van uitgaan denk ik.
Wij hebben vandaag de nekplooimeting gehad (1.7). Qua leeftijd (36) had ik een kans van 1 op de 191 met het bloed en de nekplooi komt dit op 1 op de 2544. Wij zijn er natuurlijk super blij mee.