Zijn er hier meerdere die problemen hebben met de teruggave van de kinderopvang van de lockdown? Wij hebben netjes op tijd bezwaar aangetekend aangezien we nog geen kwart van de kosten teruggekregen hebben. We kregen maar geen ontvangstbevestiging dus maar eens gebeld. Nee mevrouw niks ontvangen doen het nog maar een keer in. Dus opnieuw ingediend maar ondertussen was de termijn verstreken. 3 brieven moeten sturen met bewijs van tekefoongegegens over het hoe en wat. Nu krijgen we vandaag ( zou begin november zijn) telefoon dat de herziening in behandeling is genomen en dat we in JUNI hierover bericht krijgen. Nou echt m’n broek zakte hiervan af. We hebben geen gebruik gemaakt van de noodopvang, allebei een cruciaal beroep, netjes betaald, op tijd ingediend en nu moeten we een jaar op reactie wachten. En dan hebben we ons geld ook nog niet terug. Ik word hier serieus verdrietig van. Hoe kan dit? Wat moeten we hiermee? Iemand anders ook problemen met het bezwaarschrift?
Welke teruggave bedoel je? Die is toch al lang geweest voor heel Nederland? Ik ken niemand die hem niet gekregen heeft via de SVB. De rest is gecompenseerd door je opvang als het goed is (alles wat ze boven het tarief van de teruggave zitten). Oke laat maar, zie nu dat je bedoeld dat je het wel gehad hebt maar te weinig. Eerlijk gezegd heb ik het hier niet eens gecheckt en gedacht dat het wel zou kloppen.
Maar je hebt toch ook gewoon de kinderopvangtoeslag gehad? Ze hebben bij mij overigens tot het maximum uurtarief wat ook voor berekening van de toeslag wordt genomen gecompenseerd. De rest kon ik krijgen van de opvang zelf maar ik heb ervoor gekozen dat ze het konden houden.
Ja maar iedereen heeft daarbij z’n eigen bijdrage teruggekregen. Ik mis hierin bijna 600€.. wat in het voorjaar door een accountant is berekend. Gelijk hebben is een, gelijk krijgen is twee. En dan ook nog een jaar moeten wachten. Wij waren dus 2 weken ‘te laat’ door een niet bezorgde brief en verkeerd verstrekte informatie door medewerkers. Nu veranderen ze zelf de termijn voor de 3e keer en duurt het dus minstens een jaar.
Hoorgesprek of baliegesprek aanvragen wil wel eens helpen. Berekeningen wel gelijk ff meesturen wat he nu hebt gekregen, wat je verwacht had (met onderbouwing). Heb vaak genoeg zo belastingplichtigen te woord gestaan, is geen enkel probleem. (destijds in elk geval niet)
Als ik het zo lees gaat het om de eigen bijdrage die de kinderopvang uit zou moeten betalen. @TS moesten ze dat verplicht terug betalen? Wij hebben met 2 organisaties te maken en ik weet nog wel dat de ene het gewoon op een gegeven moment uitbetaalde/verrekende en bij de ander moest je het voor een bepaalde datum aanvragen.
Die hebben wij niet van de SVB terug gehad, dat was maximaal uurtarief. Eigen bijdrage (hetgeen boven maximaal vergoedde uurtarief KOT) hebben we terug gekregen van de kinderopvang organisaties zelf. (Bij de ene kregen we het automatisch en bij de ander moesten we het zelf terug vragen) Edit: ik moet nog even wakker worden eigen bijdrage als in: datgene wat je bij de KOT niet vergoed krijgt normaal. Dan is mijn verhaal hierboven niet van toepassing. Sorry!
Ik las van de week dat het vaker fout is gegaan en dat dit nu centraal wordt opgepakt. Extra geld terug voor bijna 290.000 ouders met kinderopvang https://www.ad.nl/gezin/extra-geld-terug-voor-bijna-290-000-ouders-met-kinderopvang~a254b2b7/