Ik heb voor onze kinderen ook naar vast een illegale DigiD aangevraagd. Eigenlijk wel raar dat dit officieel niet mag. Nu nog even bedenken hoe en waar we inlognaam en wachtwoord veilig gaan opslaan. Want met wat geluk hebben we dit natuurlijk nog jaren niet nodig. Wel een goede tip in ieder geval om het voor de kinderen ook aan te vragen. Bedankt @heidiane
Je mag alleenrecht DigiD aanvragen voor jezelf, niet voor een ander. Zelfs niet voor je minderjarige kind, blijkbaar. Gelukkig heb ik toch héél slimme en zelfstandige kinderen van 6 en 9, die kunnen dat toch helemaal zelf.
Nooit geweten ook stom dat dat dan wel kan, aanvragen met >6 jarigen die over het algemeen niet kunnen lezen en schrijven hahaha Toch meen ik me te herinneren dat je het volgens de website wel voor een ander kan aanvragen anyway bedankt voor je uitleg!
Toch best lastig als het epd hem ook nodig heeft. Of bijv. ziekenhuisuitslagen (staat niet onder jou als ouder, maar gekoppeld aan je kind). Vergeet niet in je rondje (hier is t brandalarmen van nieuwe batterijen voorzien) ff in te loggen met die digid's anders is ie weer verlopen als je m net weer eens nodig hebt.
Ik kan nergens vinden dat het niet zou mogen, wel dat iedereen met een BSN het kan aanvragen - en in andere situaties ‘beheer’ ik ook hun BSN (bv bij inschrijving zorgverzekering en bezoek aan ziekenhuis bv). Voor sommige diensten (inzage patiëntendossier, ook voor minderjarigen) is het ook noodzakelijk.
Hier ook de digid aan gevraagd voor mijn dochter. Ze wordt woensdag getest en hopelijk dan ook t formulier binnen. Moeten wel helaas naar de rai Amsterdam voor test vanuit omgeving Alkmaar. Ze ziet er weer vreselijk tegenop maar hopelijk mist ze dan maar 1 toets ipv 3 deze week ( brugklas )
Vanmorgen de activeringscode ontvangen en kon gelijk op de website zien dat onze zoon negatief getest heeft!! (gisteren om 11:40 Getest) vraag me wel af hoe lang ik nog op dat telefoontje had moeten wachten
Krijg je de uitslag pas via digiD als je meerdere keren getest ben??? Mn dochter is gistermorgen getest en heb digid voor haar aangevraagd en dit krijg ik als ik daar inlog:
Dochter is hier om 11 uur getest. Hoop echt voor morgen ochtend de uitslag te hebben want anders mist ze nog een toets deze week.