Hier baal ik toch van..

Discussie in 'De lounge' gestart door Starry, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hallo Dames..

Manlief komt net thuis uit zijn werk met de mededeling we hebben schade aan de auto :$ hij zegt '' ik kom vanochtend bij de auto en jawel er is iemand tegen aan gereden '' waarschijnlijk door het gladde weer..maar jullie raden het al niemand heeft een briefje ofzo achter gelaten :x dus manlief is nu naar de politie want de rechter deur gaat niet meer open!! en een deuk en de koplamp stuk..het is een oude auto een mazda 323 maar toch ik baal er zo van want krijgen we nu wel wat vergoed? Moet ik m'n verzekering inschakelen? Heb het namelijk nog nooit meegemaakt.

Liefs Starry

2. Aura

Aura Niet meer actief

Hoi Starry,

Balen zeg....ik weet niet of je iets vergoed krijgt...ik hoop het wel voor jullie.

Wij hebben zeker wekelijks schade aan onze auto...sinds wij deze auto hebben staan er sleutel krassen in deukjes die we terugvinden die er de avond ervoor nog niet zaten.
    Denk dat het gewoon jaloezie is...maar zwaar balen is het wel.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben het in december gehad.
    Gelukkig wel lichte schade, maar je baald er van omdat je er zelf zo zuinig mee bent.
    Bij ons was er natuurlijk ook geen briefje achter gelaten, dus niemand waarop we de schade konden verhalen.
    We hebben het niet laten maken, de kosten ervan is meer dan de waarde verminderen van de schade.

4. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Als je allrisk verzekerd bent wordt het wel vergoed, anders niet.

5. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja volgens mij wel, vorige maand overgestapt naar een andere verzekeringsmaatschappij..

Hij is nu bij de politie dus wacht dat eerst ff af.

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

He meis, wat vervelend. Ik denk dat je een oude mazda niet all risk verzekerd hebt en helaas wordt het dan niet vergoed. Stomme lui ook dat ze geen briefje achterlaten zeg. Daar kan ik me zo boos om maken.

Ik zou niet naar de garage gaan maar wel op zoek gaan naar een goede beun in de buurt die het schadeherstel kan doen. Dat scheelt vaak wel...

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Maakt niet uit of het een oude auto is, het is gewoon aso dat mensen door rijden als ze schade maken ...

Kleine moeite om een papiertje onder de ruiter wisser te doen toch ?

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij zijn allrisk verzekerd....maar de premie gaat zo ontzettend omhoog als je een keer iets claimt.
    En je bent meteen je schadevrije jaren kwijt :(

9. kvinna

kvinna Niet meer actief

Kijk eens op wbf.nl

Als je schade aan je auto hebt die is veroorzaakt door een ander voertuig en je bent niet allrisk verzekerd, dan kun je je tot het waarborgfonds wenden. Geen idee hoe je alles moet bewijzen en hoe de afhandeling is, maar het is het proberen waard.

Succes!

10. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Manlief is net thuis, we zijn inderdaad niet all-risk verzekerd.

Ze hebben een schadeformulier ingevuld en die moet hij opsturen..

Dan nemen hun weer contact op met ons zodat er een schadeexpert langs kan komen..en die zal dat dan gaan claimen bij een waardeborgfonds..
    dus dat zal wel ff duren voordat daar wat uit komt en of we wat vergoed krijgen,

11. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Wou ook net het waarborgfonds opperen, heb wel gehoord dat het een heel gedoe is, veel papier werk en áls je al je geld terug krijgt duurt dat behoorlijk lang. Maar het is het proberen waard toch?

Succes, ze hebben een aantal maanden geleden mijn banden lek gestoken en de hele zijkant bekrast.. razend wordt ik er van!

12. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    inderdaad wilde ik net zeggen, kon alleen niet op de naam komen ;) Hebben wij ook gehad! Je hoeft niks te "bewijzen" maar moet wel naar een schadeexpert, als je daar een rapport van krijgt, is dat voor de verzekering genoeg. (wat ik met er van kan herinneren)

13. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Hier ook al eens gehad. Wij hebben de schade toen vergoed gekregen via het waarborgfonds. Moest wel 2 getuigeverklaringen hebben dat mijn auto onbeschadigd was toen ik parkeerde en beschadigd toen ik weer terug kwam.
    Maar zo'n verklaringen zijn zo geregeld.

14. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Klopt dat je 2 getuigen nodig heb, ik ben er 1 van :) en m'n buurvrouw..

Nu afwachten ;) zal waarschijnlijk weer een aantal weken duren..

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Mijn oom had het laatst bij de mac. En hij heeft een Mazda6
    Gelukkig waren de daders door de mcdrive gekomen dus stonden ze op film...Savonds hadden ze ze al te pakken.
    Betalen en een punt op hun rijbewijs:p

16. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Hier ook eens de hele zijkant van de auto vernield door een vrachtwagen met oplegger... 4000 euro schade... arghh.
    Gelukkig was het op een bedrijventerrein gebeurt en hadden mensen het van een tegenoverliggend bedrijf zien gebeuren.
    De bestuurder van de vrachtwagen had ook wel een briefje achtergelaten op advies van de mensen die het hadden gezien.. alleen had die L*L er niets opgeschreven. Ohhh wat waren we kwaad.
    Door de getuigenverklaringen alles gelukkig vergoed gekregen van het waarborgfonds. Want ook niet all risk verzekerd.
    Was trouwens erg snel geregeld... alleen als ze twijfelen aan je verhaal kan het lang duren aangezien er genoeg mensen zijn die het waarborgfonds om te tuin proberen te leiden om zo hun schade vergoedt te krijgen en dat weten zij ook.

17. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Kan vaak wel even duren via het waarborgfonds. De schade moet aantoonbaar door een motorrijtuig zijn veroorzaakt (expertiserapport) en je moet idd 2 getuigen hebben. Hou rekening met een eigen risico van € 250,-.

Wel heel vervelend zo, kom het tijdens mijn werk vaak tegen. Of dat er wel een briefje is achtergelaten maar dat dat nummer het dan niet doet... Gewoon om omstanders te misleiden.
    Succes!

18. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Denk dat wij dan hetzelfde werk doen ;).... Of werk je bij een verzekeringsmaatschappij?

19. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Bijna, bij een tussenpersoon haha!

Deel Deze Pagina