Haii dames, Ik hoop dat mijn topic goed staat (bij gezondheid was het allemaal zwangerschap gerelateerd). Ik heb altijd een cyslus tussen de 28-32 dagen. Hierna heb ik 6/7 dagen bloed verlies. Rond dag 5 wordt het minder. Nu merk ik dat ik sinds een aantal maanden na dag 5 geen bloed meer verlies (beetje bruine afscheiding) en op dag 7 weer bloed verlies (helderrood) en dan dag 8-9 is alles weer klaar. Ik ga het voorleggen met de huisarts maar die is gesloten ivm vakantie. Heb tussentijd geen bloedverlies oid. Ik was erg benieuwd of iemand dit herkent of ook heeft? Ik heb 2,5 jaar geleden nog een inwendige echo gehad ivm hevig bloedverlies, hier was niks uitgekomen. Alvast bedankt voor eventuele reacties. Liefs Lamode
Ik herken het niet helemaal, maar ik heb wel een onderbreking in mijn periode. Ik verlies 2 dagen echt veel helderrood, daarna ineens een halve tot hele dag niks en dan nog 4-5 dagen bruin. Dit heb ik sinds de geboorte van de jongste, dus ook niet vanaf het begin.
Voor mij heel herkenbaar.. de afgelopen 5 jaar is mijn cyclus echt veel veranderd. Wat ik ook veel lees is dat vrouwen een andere cyclus kregen na een vaccinatie, heb je die toevallig gehad en is het daarna veranderd?
Bij mij verandert het ook, beetje sinds de vaccinaties eigenlijk of misschien omdat ik richting de 40 ga? Ook 2 jaar geleden nog een echo gehad, toen was alles goed.
Had inderdaad begrepen dat het na vaccinatie kon veranderen, maar dit is niet van toepassing. Fijn om te lezen dat meerdere dames dit herkennen. Heb er verder geen last van maar het valt me wel op.
Heb je toevallig ooit een keizersnede gehad? Dan kan het zijn dat je baarmoeder vanbinnen niet helemaal glad meer is en daardoor niet alles "ineens" komt.
Ja dat heb ik ook. Vanaf mijn 27e verandert het om de zoveel tijd. Nu is het al jaren zo dat ik 1 dag een beetje bloed afveeg. Dan 2 dagen niks om vervolgens daarna 4 dagen te bloeden. Dan 1 dag niks ( beetje bruin misschien) en dan nog weer een beetje bloed 1 dag. Menstruatie en de cyclus kan veranderen met de jaren. Ik heb trouwens na vaccinatie geen verschil in menstruatie. Ook niet na Corona.
Nee geen keizersnede. Ik weet wel dat ik bij mijn laatste controle bij de gyn een kleine vleesboom had, waar ze verder niks mee gingen doen.