Hoi dames, Ik heb een zoontje van 9 dagen oud, Senn. Het is een heerlijke rustige baby, eet goed, poept en plast goed. Senn is ons tweede kindje, we hebben ook een dochter van ruim 3,5 jaar oud. Nu valt het mij op dat Senn regelmatig stuipjes heeft en dan onregelmatig en heel hoog ( met zn ribben) ademhaalt. Dit duurde gister wel 10 minuten, tot ik hem even had verlegd en toen was het over. Hij doet het ook alleen als hij slaapt. Vannacht en vanochtend weer nergens last van. Is dit normaal?? Mn oudste dochter had het ook wel maar iets minder dan hij. Moet ik me zorgen maken??? Lfs Manon
Ik denk dat dit heel normaal is bij kleine babies, die ademen nog wat onregelmatig. Maar stuipjes is trekken en flink schokken met armen en benen, doet hij dat ook? Of is het meer wat licht schokken. Zo ja, dan zou ik denken dat hij droomt, maar ALTIJD even laten checken als je ongerust bent!
Ja inderdaad, met zn armen en benen en soms een lachstuipje, maar ik vond dat hoge ademen een beetje eng, nu was het hier gister ook wel heel warm en heb ik hem op een gegeven moment alleen in zn romper gelegd, hij had het volgens mij ook heel warm.
Oh die stuipjes... Die hebben we hier ook veel gehad. Vooral het Moro-reflex kwam hier regelmatig voorbij, vooral als hij in zijn remslaap zat. Dan beweegt hij sowieso veel. Het hoge ademen doet hij nog steeds wel. Dat doet hij trouwens alleen als hij licht slaapt. Hij snuift er ook wel eens bij. Als hij heel diep in slaap is doet hij dat niet. Met warm weer doet hij het inderdaad vaker. Ik zou als ik jou was gewoon eens bellen met je huisarts, laat hem/ haar je gerust stellen en eventueel een bezoekje. Dan weet je het gewoon zeker. Trouwens, lachstuipjes zijn tekenen van ontspanning, dat kan alleen maar goed zijn
Ok gelukkig! stom dat je dan toch weer onzeker kan zijn, ookal is het je tweede, ze zijn ook zo kwetsbaar vind ik. Dankjewel voor jullie reacties! Lfs Manon