Inbakeren, rust en regelmaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pinda, 26 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    We zijn begonnen met inbakeren op advies CB. Nu alleen nog haar armen want de heupjes moeten nog gecontroleerd worden.

Ik wilde het volgende doen om haar ook meer rust te gunnen:

Slapen, wakker worden, fles, even een kwartier/half uur bijkomen van de fles en knuffelen, inbakeren en weer slapen.

Zo ben je toch nog wel een uurtje bezig, maar ik ben bang dat ik haar hierdoor toch te weinig aandacht geef!

Hoe doen jullie dat in combinatie met inbakeren?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij waren (en zijn nog altijd) van de regelmaat en routine. Wij gebruikten in de eerste weken een puckababy. Dit maakte inbakeren gemakkelijker dan een doek maar overdag gebruikte ik deze niet. Alleen 's avonds. Overdag kon het mannetje goed slapen. Wel had ik een strikt ritme. Verschonen, Eten, knuffelen, verschonen, slapen etc. Eten elke 3 uur, later elke 4 uur. Hier werkte dat heel fijn.
    Je kindje is nu vooral aan het eten en slapen om goed te kunnen groeien ondertussen wil hij / zij zich veilig voelen. Daarom hou je je kindje bij je als hij / zij wakker is. Je geeft je kindje alle aandacht die het nodig heeft en graag wil als je het op deze manier doet. Over een paar weken is je kindje wat meer wakker (en gaat lachen) en dan zal je wat meer gaan doen. Het bouwt zich vanzelf op en dat is conform wat je kindje nodig heeft.
    Geen zorgen maken, je doet het prima.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zie dat je kindje 3 weken is, dan hebben ze echt genoeg aan 1 uurtje wakkerzijn hoor! Op die leeftijd slapen ze nog egwoon heel veel.
    Mijn zoontje is nu 4 maandne en vanaf 7 weken wordt ie ook ingebakerd met pacco doeken. Gelijktijdig ben ik begonnen met een vast ritme en het heeft super geholpen! Nog steeds hou ik zoveel mogelijk het ritme aan van: slapen, wakker worden, aankleden, flesje, spelen/ knuffelen, verschonen en weer naar bed. In het begin bakerde ik hem met elk slaapje in, nu alleen nog maar snachts.
    Als jouw kindje wakker is geef je haar gewoon alles wat ze nodig heeft aan aandacht en die wakkere periodes worden steeds langer!
    In het begin had ik er ook wat moeite mee hoor. Want voorheen liet ik m vaak in de box liggen en wilde ik m bij me houden. Hadik haast het gevoel dat ik er niet genoeg voor hem was als ik m steeds na een uur al op bed legde. Maar mijn zoontje had veel meer aan een vaste slaapplek (bedje) en de bijbehorende structuur. Je doet t prima want je doet wat t beste is voor je dochtertje!

4. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Het ismijn 2e kindje en mijn zoon wilde juist overal bij zijn en lekker in de box slapen, dus het is nu toch weer helemaal nieuw:)
    Hoe meer geluid, hoe beter hij sliep! Mijn dochter wil jwaarschijnlijk juist de rust!

Deel Deze Pagina