baarmoeder verschoven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Moontje, 4 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moontje

    Moontje Bekend lid

    9 jan 2006
    848
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb misschien een hele rare vraag, maar ik voel vaak of mijn baarmoedermond nog dicht is en of deze nog laag ligt. Nu vanochtend lijkt het wel of hij is verschoven? Ik dacht dat ik hem kwijt was, maar toen ik een stukje naar links ging, voelde ik hem daar?

    Hij ligt ook een stuk hoger dan anders.

    Is dit normaal of is het beter om even te laten checken?

    Ik heb verder nergens last van. Geen pijn ofzo. Ik heb gisteren wel lang gestaan, misschien is dat belangrijk om te weten.

    Alvast bedankt voor de moeite!

    Moontje
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Moontje,

    Dat is volkomen normaal, je baarmoedermond is een "tuutje" van je baarmoeder. Je baarmoeder groeit en wordt zwaarder daardoor verplaats ook je baarmoedermond. Ook de vulling van je blaas kan invloed hebben op de stand van je baarmoeder en dus ook je baarmoedermond.

    Het lange staan heeft geen invloed erop. Het voelen is op zich prima, kan geen kwaad, zorg wel voor schone handen en als je een beetje bloedverlies krijgt zou ik er mee stoppen. Ten slotte is de onderkant goed doorbloed en kan de baarmoedermond door middel van contac/aanraking soms wat bloeden. Dit kan na aanraking of geslachtsgemeenschap.

    Hele fijne zwangerschap,
    groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina