Dag dames, Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn? Vrijdag had hij ineens deze uitslag in zijn knieholtes. Is het uitslag, eczeem of misschien toch iets anders? Het zijn kleine bultjes, hij lijkt er geen last van te hebben zoals jeuk oid. Weet niet of het er mee te maken kan hebben, maar hij heeft vrijdag koorts gehad en vlak voor het slapen gaan zag ik ineens dat zijn piemeltje erg dik was. Gisterochtend nog steeds, naar HAP geweest en hij heeft nu een AB kuurtje gekregen omdat het ontstoken blijkt. Bij het ophalen van de kuur viel mij ineens op dat hij rond zijn mondje ook een paar rode stipjes heeft, net zoals in z'n knieholtes en gisteravond ook op zijn billetjes en heel lichtjes op zijn beentjes. Is het toeval of zou het allemaal met elkaar te maken kunnen hebben? Iemand ervaring hiermee?
Ziet er uit als een irritatie. Kan door bijv zand zijn wat er tussen zat of iets anders wat schuurt. Even vet houden en zachte stof wat niet kan schuren.
Bij het ophalen van de kuur had hij dit al? Dan kan het niet aan de antibioticakuur liggen begrijp ik. Knieholtes is wel een typische eczeemplek, maar bij mijn dochter ziet dat er wel anders uit (meer egaal). Rode plekjes rond mond, billen en benen doet me denken aan hand-mond-voetziekte. Dat is erg besmettelijk (kinderdagverblijf?) en moet vanzelf over gaan. Ik zou het wel even insmeren met vette creme (mocht het toch eczeem zijn)
Hij had het inderdaad al voordat we met de kuur begonnen. Irritatie van iets is het denk ik niet want we zien nu ook lichtjes dezelfde vlekjes op z'n hand, voeten en achter z'n oren. Ik heb even gegoogeld op mond hand voet ziekte en dat zou het misschien wel kunnen zijn. Toevallig zij ik vanmorgen nog tegen m'n vriend dat ik dacht op zijn tong ook wat vlekjes te zien. We gaande morgen toch nog maar even mee langs de HA. Bedankt voor jullie reacties!
Gisteren bij de HA geweest en het blijkt toch een vorm van eczeem en hebben een zalfje ervoor gekregen. Bedankt voor jullie reacties!