Bijna 4 en terugval in zindelijkheid.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Sansaatje, Nov 2, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Dames!
    Mijn zoontje wordt volgende maand vier en is al bijna een jaar overdag zindelijk. Sinds een week of twee is het helemaal mis, hij plast en poept in eens weer in zijn broek. Ik probeer niet boos te worden en hem aan te moedigen wanneer het wel goed gaat. Er hangt ook weer een stickervel om goede dagen te belonen maar er zit nog maar 1 sticker sinds het weekend. Op de opvang gaat het wel goed. Wat kan ik nog meer doen? Zou spijtig zijn als het wennen op school is n de eerste weken school in het water vallen. Bedankt voor de reacties!

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,606
    8,357
    113
    Female
    Ik zou zoeken waar de stress zit. Na zo een tijd kan het een signaal zijn dat een kindje het ergens moeilijk mee heeft.

3. Sansaatje

Misschien spanning voor school? Misschien dat hij wat spanning voelt bij man en mij, we hebben zorgen om een familielid. Ik ga er eens over nadenken. Dank voor je reactie.

4. WWJD

WWJD Niet meer actief

Hier heel gevoelige kinderen voor veranderende situaties en zindelijkheid.
    Zou me niet verbazen als het een stukje spanning is. Jarig zijn is al spannend, laat staan 4 worden en naar school gaan.
    Onze 8 jarige heeft het nog met regelmaat, broekplassen bij spanning/verandering.

5. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Kan best zijn dat hij spanning voelt voor jarig zijn en naar school gaan. Sinterklaas komt er ook weer aan. Ik zou er ook niet meteen vanuit gaan dat het op school ook mis gaat, op de opvang gaat het toch ook goed?

Zou er idd zo min mogelijk aandacht aan besteden en het hem zoveel mogelijk zelf laten regelen.

6. Sansaatje

Dank je! Dat laatste ga ik zeker proberen. :)

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Een ervaren kleuterjuf vertelde me ooit dat bijna alle kleuters in de decemberbaand en rondom hun verjaardag weer ongelukjes hebben. Spanning doet veel bij kinderen die net zindelijk zijn.

Sansaatje and Zonnestralen like this.
  8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,858
    113
    Stress, maar ook bijvoorbeeld verkoudheid kan voor een terugval zorgen.

Sansaatje likes this.
  9. Sansaatje

Hij is ook hartstikke verkouden inderdaad.

Share This Page