Ik word helemaal gek thuis. Overal kom ik ze tegen. ZILVERVISJES. Echt vieze beesten. Al stofzuig ik, al sla ik ze dood (de kleintjes dan).. Ze blijven komen en veel ook nog. Wil iemand me ajb vertellen wat ik moet doen? Heb al via google gezocht maar hoor graag uit eigen ervaring hoe je ze weggekregen hebt. En weet iemand of vochtvreters helpen? Las iets over luchtvochtigheid.
Ik heb zelf nog nooit een plaag van die krengetjes gehad maar probeer eens te kijken op zilvervisje.nl Ik weet dat je liever iets ervaring hoor maar een website speciaal over deze beestjes kan haast niet mis zijn toch?
Hoi Takhen, heb die site al bezocht maar weet nu gewoon niet goed wat ik het beste kan doen (wil niet gelijk aan de middeltjes) dus hoop dat iemand me hier kan vertellen hoe ze weggekregen zijn.
heb ooit het papiervisje gehad... heb alle dozen (met inhoud!) waar ze in zaten weg moeten gooien, als een idioot zitten stofzuigen, alles tienduizend keer boenen en schrobben en toen waren ze weg... maar durf niet te garanderen dat dat voor jou de oplossing is. een vochtverwijderaar schijnt nog wel eens te helpen, maar probeer te achterhalen welk soort je hebt. Anders vreten ze straks echt of al je kleding aan, of al je boeken... het zijn rotbeesten!
Nieuwbouw. Nova, het zijn zilvervisjes. Ze vreten niets aan maar zijn wel vies en maken me echt boos/gefrustreerd als ik ze zie.
dit vond ik op het net Preventief = Zilvervisjes houden van een vochtige omgeving, door de cv wat hoger op te stoken en veel te ventileren met droog zonnig weer. Ze gaan namelijk dood als de luchtvochtigheid minder is als 50 % dus hoe lager de luchtvochtigheid hoe sneller je ervan verlost word en de vermenigvuldiging steeds minder wordt. Ze zijn ook lichtschuw houden zich vooral op in naden en kieren maar ook achter wanden en vloertegels die niet goed zijn afgevoegd of afgekit. Ze eten oa suiker, zetmeel en stijfsel zorg dat deze produkten en de resten niet in de directe buurt zijn bestrijding. Biologisch = Ze vangen met een doorgesneden beetje uitgeholde aardappel 's nachts in een open plastic zakje op de plaats zetten waar ze zitten 's morgens breng je de aardappel en de zilvervisjes in het dichtgeknoopte zakje naar buiten in de afvalbak. Informeer ook nog even bij de buren of zij er ook last van hebben want ze gaan door de waterleidingen naar andere plaatsen. Dus als jij het gaat bestrijden en de buren hebben ze ook dan is het dweilen met de kraan open zal ik maar zeggen. Hopelijk heb je er wat aan succes
mijn man is ongediertebestrijder en hij zegt.. ze zijn ontzettend moeilijk uit te roeien, alleen bij een zeer grondige schoonmaak incl kasten boeken enz enz. en dan een bestrijdingsaktie uit te voeren (naden kieren) (je kan het uitproberen met spuitbusje uit gamma ofzo en dan na 6 weken herhalen ( je mag ook een seintje deze kant op doen, dan weet je zeker dat ze weg zijn ) succes ermee!
Hoi helia, dank je wel. de cv staat dag en n8 op 20 graden maar het helpt niet. En droog zonnig weer hebben we helaas niet. word er echt gek van. bedankt voor de moeite.
ohh dat wil ik juist niet horen, dar ze moeilijk te bestrijden zijn . er lopen hele gezinnen rond, van hele kleintjes (die durf ik te doden) tot grote. grote schoonmaak gaat niet lukken nu met mijn kleine en geen idee waar ze uitkomen dus kieren dichten is ook geen doen. hoeveel vraagt je man? wil eerst proberen ze zelf weg te krijgen. bedankt voor de info.
Probeer overdag goed te ventileren, dus minimaal een half uur wat raampjes open, een aantal vochtvreters zijn het proberen waard en die tip van die aardappel zou ik ook eens proberen! Succes
Wij hebben ze ook gehad toen we de houten vloer van het huis weghaalden om er een nieuwe houten vloer in te leggen. We hebben toen van die spuitbussen gehaald. Niet 1, maar ik geloof wel 4 ofzo en toen om de dag zo'n spuitbus leeggespoten en daarna de deuren en ramen open laten staan. Nu gelukkig nergens last meer van. Maar wat we wel hebben..........een soort van motjes In de zomer zijn ze nergens te vinden en in de wintermaanden wel. De eerste keer dat ik ze zag was ik een avond weggeweest en toen ik thuis kwam zaten er wel 20 op de muur Nu zijn het er af en toe nog 1 of 2. Heb na die 20 stuks een bedrijf gebeld, maar die wilden blijkbaar geen geld verdienen, want die zijn nooit op komen dagen op de afgesproken datum (Rentokil heette dat bedrijf) Nu wachten we het dus maar af, want als het bij 1 of 2 blijft vind ik het nog wel te overzien.
Ik heb ze ook, verschrikkelijk, krijg er kippenvel van. Helaas heb ik dé oplossing ook nog niet gevonden dus ik lees hier fanatiek mee.
Wij hebben er af en toe een paar. Ik krijg er de kriebels van!!! Ik weet dat verschillende buren er ook last van hebben en volgens een buurvrouw vreten ze wel aan kleding ed. Ik weet het niet. De overbuurvrouw wilde toen een bedrijf laten komen, maar dat is best wel duur. Ik heb er daarna eigenlijk niks meer van gehoord. Wij zien ze altijd op dezelfde plaatsen. Nu al een poosje geen zilvervisjes meer gezien trouwens, hoop dat dat zo blijft... Ik blijf even meelezen hier!
Wij hebben er ook last van, het is afschuwelijk, je komt ze echt overal tegen die rotbeesten. Mijn oom is ongedierte bestrijder en hij zegt dat ze heel moeilijk weg te krijgen zijn. Al die huis-tuin en keukenmiddeltjes helpen niets, je moet ze echt goed hard aanpakken; ongedierte bestrijder langs laten komen en daarna alle gaten en kieren afkitten. En dan moet ook heel het blokje huizen van jullie het doen, doet een huis niet mee, dan kan je het net zo goed niet doen. Sorry, voor de niet zo opbeurende oplossing.