Afbouwen Inbakeren (woombie)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Happymommy84, Mar 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Hoi Mama's

Aangezien ons kleine mannetje nu 4 maanden oud is moeten we het gebruik van de woombie af gaan bouwen. Voor degene die de woombie niet kennen, het is een soort puck a baby maar dan strakker. Ik heb al geprobeerd om Roan in een normaal slaapzakje te leggen met zijn armpjes erin maar dan slaapt hij max een half uur. Gewoon met zijn armpjes eruit slaapt hij helemaal niet helaas. Iemand misschien tips voor mij?

2. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hoezo moet je met 4 mnd afbouwen dan?

Milan is 6,5 mnd en slaapt nog steeds in de pukababy. Dit gaan we nu wel afbouwen omdat hij er dalijk niet meer inpast.

Wat we eerst gedaan hebben is hem overdag leren om zonder de pukababy te slapen. Dat gaat erg goed, geen problemen mee gehad. Hij slaapt ook wel kort, maar is verder niet moe ofzo.

Zaterdag gaan we hem voor het eerst snachts zonder de pukababy slapen. Ben benieuwd hoe het gaat, maar verwacht geen problemen.

Succes.

3. Happymommy84

Dat zei de inbakerverpleegkundige. Omdat hij bijna kan rollen zou het gevaarlijk zijn??? Het liefst hou ik hem nog even in de woombie hoor, het gaat nu net zo goed. De woombie is echt veel strakker dan een puck a baby he, denk je dat dat iets uitmaakt?

4. sapje

sapje Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    1,037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi trieske

ik gebruikte ook de woombie voor mijn dochtertje en ben er ook mee gestopt omdat het best gevaarlijk kan worden nu ze sterk genoeg is om om te rollen,
    bij mij gaf het geen problemen en deed ze het eigelijk gelijk goed in haar slaapzakje,
    mischien is het een idee om het rustig af te bouwen met een puck a baby want die zitten een stuk losser dan de woombie maar geven toch het geborgen gevoel ,
    maar ik denk dat je er toch echt iets mee moet doen want als je kleine man nu al sterk genoeg is om te gaan draaien dan is de woombie best gevaarlijk

ik wens je veel succes

groetjes sapje

5. Happymommy84

Laat jij haar armpjes gewoon buiten de slaapzak?

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier in 1 keer mee gestopt (woombie) en in een slaapzak gedaan. Meneertje heeft 3 dagen nauwelijks geslapen en geschreeuwd zonder woombie, maar op een gegeven moment moest hij wel aan z'n slaap toegeven en ging het goed en nu heeft hij er geen ergen meer in en slaapt hij goed :)

7. Happymommy84

Fijn dat het nu goed gaat zeg! Ik zie het alleen niet zitten om mijn mannetje zo lang te laten huilen. Ik ga het wel in stapjes doen, morgen maar eens beginnen.

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

milan rolt, maar niet in zijn bed. Misschien dat dat scheelt.
    In bed ligt hij op zijn rug en zo blijft hij ook liggen. Maar in de box gaat hij alle kanten op, dus hij draait wel.

Heb wel een aerosleep, dus als hij op zijn buik draait kan hij gewoon doorademen.

9. sapje

sapje Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    1,037
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik laat haar armpjes er gewoon buiten,moet zeggen dat ik denk ik gewoon mazzel heb dat ze zo makelijk overstapte van woombie naar slaapzak
    ik denk dat je het het beste idd in kleine stapjes kan gaan doen , dus elke keer iets langer in de slaapzak en daarna weer in de woombie zodat je kleine man er rustig aan kan wennen

succes

10. Happymommy84

Wat voor hoeslaken heb jij over de aerosleep? Ik heb nl een aerosleep te leen maar niet de bijbehorende hoeslakentjes.

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

De aerosleep hoeslakentjes zelf. Ze zijn wel duur, maar je hebt er op zich maar 1 nodig.
    Als je die uit de wasmachine haalt zijn er eigenlijk meteen droog.

12. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Ik weet niet welke slaapzak je hebt..
    Bij ons zijn we met ons zoontje overgestapt van puckababy (das idd losser dan wat jij nu gebruikt) naar een winterslaapzak..
    Meneertje ging toen wel slapen, omdat zijn armen gewoon te zwaar waren om mee te 'wapperen'..

Oja, mijn zoontje lag dus gewoon op zijn buik met de puckababy aan.. (Hij kon zijn armpjes in de puckababy nog naast zijn wangen krijgen.)
    Ja ik weet, het mag niet, maar goed hij draaide netjes zijn hoofd op zij en we hebben een aerosleep.

13. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Hier gewoon de jersey hoeslakens over de aerosleep.. Zelf getest en prima doorheen te ademen.. (en scheelt best veel geld..)

14. Happymommy84

Ik heb een winterslaapzak waar de mouwen vanaf kunnen. Omdat die mouwen zo stijf zijn heb ik ze eraf gehaald maar misschien is het inderdaad wel handig. Ga ik proberen zodra hij erin gaat.

15. Pumba

Pumba Actief lid

Mar 2, 2009
    149
    0
    0
    Hoi Trieske,
    Wij hebben onze zoon ook ingebakerd, maar dan met Pacco inbakerdoek (ook een "strakke" inbakerdoek). Hij sliep hier overigens super mee! Vorige week zijn we eigenlijk cold turkey gestopt met inbakeren en dit ging tegen verwachting in heel goed. Wat wij wel doen, en dat is misschien wel een tip voor jou, is hem heel goed instoppen met het dekentje. Ik gebruik een ledikantdekentje overdwars zodat ik hem goed in kan stoppen en zijn armen langs zijn lichaam blijven liggen. Als je een slaapzakje gebruikt kun je misschien hetzelfde doen met een lakentje? Hoop dat het duidelijk is zo!
    groetjes,

Pumba

16. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    kan je niet een makkelijker moment uit zoeken om te stoppen..
    mijn zoontje heeft 6 maanden ingebakerd geslapen in de snug en tug..en dan echt super strak..
    zonder sliep hij echt NIET

nu werd hij 2 weken geleden ziek en kreeg koorts en dan mag je ze natuurlijk niet inbakeren.
    hij heeft 4 dagen koorts gehad dus toen hebben we doorgezet om hem gewoon in een slaapzak op bed te leggen.in het begin sliep hij moeilijk..maar nu doet hij het alweer zo goed dat hij alweer een ochtendslaap van min 2 uur heeft!

dus dit bedoel ik met een makkelijker moment uitzoeken.bv als er inetingen zijn gegeven(dan mag je ook niet inbakeren)

17. Happymommy84

Thanx voor jullie reacties! Kan er echt wat mee. Hij heeft dinsdag zijn prikjes gehad en krijgt ze nu pas met 11 maanden weer. Morgenvroeg ga ik hem in zijn slaapzakje leggen met een lakentje er strak overheen. We will see...

18. Boeketje

Boeketje Actief lid

Nov 30, 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Ik heb zelf voor mijn dochter de Pacco inbakerdoek gebruikt (strak inbakeren) en zijn nu net klaar met afbouwen.
    Wat wij hebben gedaan is steeds 1 slaapje niet inbakeren, maar in een dikke winterslaapzak aan (waar je de mouwen van kunt afritsen). Door de dikke mouwen had ze iets minder bewegingsvrijheid. Wij zijn overdag begonnen, zodat ik er snel bij kan zijn als ze helemaal overstuur zou raken (wat niet gebeurt is overigens). Na een paar weken sliep ze overdag al zonder het inbakeren en vorige week hebben we de nacht ook zonder gegaan en dat gaat gelukkig prima.
    Verder wens ik je veel succes met afbouwen en hoop dat je iets hebt aan alle tips.

19. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Wij zijn nu ook de pacco aan het afbouwen en Tygo slaapt nu alle slaapjes met 1 armpje los, van het weekend ga ik het makkelijkste slaapje helemaal los proberen...

Succes;)

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb ook de snug&tug gebruikt, die is idd megastrak.

Ties heeft er tot 5,5 maand ingezeten, ook al deed hij al rolpogingen. zonder sliep hij gewoon nog niet, en in bed lag hij altijd doodstil dus ik vertrouwde het wel.

de inbakerverpleegkundige kan je een hoop vertellen, maar ga op je gevoel af. als je kindje alleen nog op die manier slaapt, is het er denk ik nog niet aan toe.

Ties slaapt nu trouwens met zijn armen in de slaapzak, met armen in de mouwen wil hij niet. hij kan prima omrollen (doet de hele dag niets anders) maar in bed ligt hij nog steeds stil.

Share This Page