Mijn zoon van 8 weken heeft de afgelopen 2 dagen ons aardig bezig gehouden Hij gilde het opeens zo uit dat mijn vriend en ik dachten dat hij iets ernstigs had. Voor hem wel vreselijk natuurlijk dat hij krampjes heeft Sindsdien huilt hij hevig en af en toe gelukkig slaapt hij ook nog wel. Mijn vriend en ik hebben afgelopen nacht 1 a 2 uur geslapen. We hebben zijn buikje gemasseerd, hij ligt bij mijn vriend op zijn borstkas en soms bij mij en dat werkt iets Het is zo zielig om te zien Heeft iemand nog tips wat we kunnen doen want we willen niet gelijk medicijnen gaan gebruiken
Vaak zie je dat rond deze tijd het krampjes gebeuren op het hoogtepunt is. Wat je al doet, is prima. Goed laten boeren, buikje voorzichtig masseren. Lekker bij je houden. Heb je geen last van een sterke tsr? Soms zie je dat kindjes wat moeite hebben om de boel te verwerken, daar kunnen ze dan ook krampjes van krijgen omdat er veel lucht mee komt. Je kan dan eventueel eerste wat melk laten weglopen zodat het wat minder een plons is. Het gaat wel beter worden hoor!
De osteopaat heeft mij geleerd om de kleine met kramp geen rechte bewegingen te laten maken (fietsbeweging) maar juist de rol beweging dus van links naar rechts en weer terug. Je legt de kleine dan bij je op schoot maar wel zo dat hij je aan kan kijken, met zijn hoofd dus op/richting jouw knieeen. En je pakt zijn voetjes dan bij elkaar en `rolt` de voetjes van links naar rechts. Wat er dan in zijn lijfje gebeurd is dat zijn darmen ook gaan rollen en dat die dus niet stijf blijven. Verder klinkt het me goed wat je al doet, de komende weken zijn de krampjes het heftigste. Je zult er even doorheen moeten al is het soms zwaar, succes!!!
Ik gebruik probiotica voor de kleine, ook heb ik infacol gebruikt. Probiotica is geen medicijn en erg goed om de darmflora op te bouwen. Je kan het kopen bij de drogist. (Wel duur) Verder gebruik ik dr brown flessen, sindsdien komt er minder lucht mee bij het drinken. Avent was bij mij een ramp. En een bezoek aan de Ostheopaat zou een optie kunnen zijn. Het is zo naar die huilbuien, ik heb er laatst een van 3 uur lang gehad. Pittig voor jullie, je voelt je zo onmachtig! Geef je bv of de fles? Ik gaf afgekolfde bv in een fles maar leg hem nu gelukkig aan de borst dus drinkt hij langzamer! Sterkte
Zieig he, dat huilen. Onze zoon heeft er ook goed last van. We geven nu infacol, en dat helpt redelijk goed. Bij bv kun je ook eens goed naar je eigen voeding kijken. Kleine van een collega kreeg veel last als mama sinaasappels had gehad. Ook kan er bijv sprake zijn van koemelk allergie. Ik ben zelf nu koemelk vrij aan het eten om te kijken f dat helpt. Maar eerlijk gezegd zie ik niet echt verschil, behalve dan dat ik zelf eindelijk weer wat overtollig vet kwijtraak omdat ik eindelijk gemotiveerd genoeg ben om de chocola gelaten staan Als de kleine te snel drinkt uit de fles dan kan nutriton helpen. 1 schepje toevoegen in de fles (kan met bv en fv) ,dan wordt het wat dikker en drinkt baby langzamer. Verder.... Rechtop houden, troosten, met de beentjes draaien, naderen. En vooral ook elkaar afwisselen, zodat je in elk geval een half nachtje slaap kunt pakken. Succes!
Dr Brown flessen deden het hier ook goed. En goed laten boeren inderdaad. Helaas horen krampjes er gewoon bij, maar zijn ze inderdaad nu wel op hun hoogtepunt. Vriendin is geholpen met sab simplex (sterkere variant van infacol), maar weet niet of je dat wilt gebruiken.
Onze zoon had er ook enorm last van. Mijn tip: mocht je flesvoeding geven zou ik gebruik maken van dr Brown flessen en bar-le-duc ipv kraanwater daarnaast werkt een warm badje heel goed en fietsen met de beentjes of beentjes strekken en buigen naar het buikje toe. Heel veel succes
Hier hielp infacol heel goed. Dat wordt ook niet opgenomen door het lichaam. Met 8 weken zijn de krampjes vaak het ergste, succes!
Dr Brown fles is echt super, wel die met de brede hals. Infacol (of Sub simplex, nog veel beter maar alleen in Duitsland te koop volgens mij) niet bij elke voeding gebruiken als het niet nodig is, het werkt wat verstoppend. Gebruik het in het begin, bouw af als het kan, dan zie je hoeveel je nodig hebt.
Geef flesvoeding en inderdaad is het zo zielig. Hij gilde zo hard terwijl we net in bed lagen dat we rechtop in ons bed zaten. afgelopen nacht heeft hij bijna de gehele nacht bij ons gelegen Ik heb al meerdere flesjes geprobeerd. Dr brown nog niet
Gebruik je kraanwater? Ik gebruikte eerst kraanwater op advies van de kraamhulp maar de arts gaf aan dat je echt beter bar-le-duc kan gebruiken vanwege kalk in kraanwater. Ik ben uiteindelijk overgestapt op nutrilon omneo omdat ik liever niet met middeltjes aan de slag ging en alle kleine aanpassingen bij elkaar zorgde ervoor dat hij van heel veel pijn naar af en toe een krampje